چرا افراد حیوان خانگی شان را بیشتر از آدم ها دوست دارند

چرا افراد حیوان خانگی شان را بیشتر از آدم ها دوست دارند
امتیاز به این post

حتما دیده اید که گاهی اوقات بعضی ها حس همدردی شان نسبت به حیوانات بیشتر از حس همدردی شان با انسان هاست. اما دلیل این تناقض چیست؟ محققین سعی کرده اند تا بیشتر درباره این موضوع کند و کاو کنند.

مطالعه ی انجام شده به چه شکل بوده

این مطالعه توسط دو محقق به نام های Jack Levin  و Arnold Arluke انجام شده. این دو درصدد بودند تا متوجه شوند چرا بعضی ها به سگ ها بیشتر از انسان ها اهمیت می دهند. تمرکز این آزمایش بر آن بود تا متوجه شوند که آیا تجربه سوء استفاده توسط حیوان بیشتر انسان ها را آزار می دهد یا توسط انسانی دیگر. طبق نظریات، سن قربانی تاثیر زیادی بر تصمیم شرکت کنندگان آزمایش داشته.

متدی که استفاده کردند

برای درک بهتر این پدیده، از ۲۴۰ دانشجو خواسته شد تا سطح همدردی شان را در طی شرایط غیر معمولی که یک بزرگسال یا کودک به شدت توسط چوب بیسبال مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و همین طور حین مورد سوء استفاده قرار گرفتن یک توله سگ یا سگ بالغ ابراز کنند. این جریانات را طی اخبار جعلی منتشر کرده بودند. کسانی که ماجرای کودک، توله سگ و سگ بالغ را خواندند نسبت به کسانی که فقط ماجرای کتک خوردن انسان بالغ را خواندند، غم و اندوه و همدردی بیشتری از خود نشان دادند.

چرا افراد حیوان خانگی شان را بیشتر دوست دارند

محققین این مطالعه اشاره کردند که خاطر انسان از رنج کشیدن حیوانات بیشتر از انسان ها مشوش می شود. این واکنش تنها زمانی تغییر می کند که قربانی کودک باشد. دلیل این موضوع شاید این باشد که به گمان بسیاری از افراد، سگ ها صرف نظر از سن شان آسیب پذیر هستند، حال آن که انسان بزرگ سال توانایی محافظت و دفاع از خودش را دارد. شاید هم دلیلش این باشد که افراد به سگ شان به چشم کودک یا اعضای خانواده شان نگاه می کنند.

حتما بخوانید:   9 نکته تربیتی برای جلوگیری از لجباز شدن کودکان

نتیجه

این مطالعه دریافت که سن قربانی عامل مهمی در تعیین واکنش از سوی افراد است. همچنین مشخص شد که اگر قربانی نتواند از خودش دفاع کند، افراد حس همدردی شان برانگیخته می شود. با تمام این ها نظر افراد در مورد حیوانات با هم فرق دارد.

شما چه فکری می کنید؟ بین نجات یک انسان و یک حیوان کدام را انتخاب می کنید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف