صورت سوشی چیست و راه های جلوگیری از آن کدامند؟

صورت سوشی چیست و راه های جلوگیری از آن کدامند؟
امتیاز به این post

 

 

اگر تاکنون سوشی خورده و صبح روز بعد با چهره ای متورم بیدار شده اید، باید با آنچه جولیان مور “صورت سوشی” می نامد آشنا باشید. این بازیگر می گوید که هیج موقع شب قبل از یک رویداد بزرگ سوشی نمی خورد چون می داند که صورتش پف خواهد کرد.

در این مطلب با غذاهای دیگری که باعث پف کردن صورت می شوند و همچنین راه های برطرف کردن این مشکل آشنا می شویم.

۱- از مصرف غذاهای شور خودداری کنید

خوردن نمک بیش از حد باعث می شود که بدن آب را در خود نگه دارد. در نتیجه دچار ورم و نفخ می شویم و صبح روز بعد صورت مان پف می کند. اگرچه عوامل زیادی از جمله هضم ناکافی غذا، استرس و حساسیت غذایی می توانند باعث نفخ شوند، پزشکان توصیه می کنند که اگر می خواهید بعد از بیدار شدن آماده عکس گرفتن از چهره خود باشید مقدار نمک مصرفی تان را کاهش دهید.

۲- مصرف کربوهیدرات ها را کاهش دهید

گاهی ممکن است حس کنید که بعد از یک روز مصرف کربوهیدرات های فراوان، وزن تان بیشتر شده ولی اگر بخواهیم دقیق صحبت کنیم این حس شما درست نیست. خوردن یک یا دو وعده غذا نمی تواند باعث اضافه وزن شود. اما مساله این است که به ازای هر گرم کربوهیدراتی که مصرف می کنیم، بدن ۳ تا ۴ گرم آب در خود نگه می دارد که به نوبه خود باعث ورم می شود. اگر شما هم این حالت را تجربه می کنید، به جای نان سفید و ماکارونی از برنج و نان سبوس دار استفاده کنید. سبوس سرشار از فیبر است که به مبارزه با التهاب و ورم صورت کمک می کند.

۳- آب کافی بنوشید

نوشیدن آب کافی در طول روز به کاهش احتباس مایعات در بدن و ورم صورت کمک می کند. نوشیدن یک لیوان آب بعد از غذا در دفع سدیم به بدن کمک می کند و دفع سدیم باعث می شود مایعات اضافی هم از بدن بیرون برود. نوشیدن آب قبل از غذا نه تنها به جلوگیری از پف کردگی صورت کمک می کند، بلکه می تواند مانع از پرخوری نیز بشود.

۴- به جای بستنی، ماست بخورید

بسیاری از محصولات لبنی مانند شیر و پنیر ممکن است باعث پف کردن شوند، ولی ماست به کاهش نفخ و پف کردگی کمک می کند. یک فنجان ماست بدون قند حاوی میکروب های فعال و پروبیوتیک هایی است که سبب کاهش گاز در بدن می شوند و ممکن است به کاهش تورم صورت هم کمک کنند.

۵- صورت خود را با آب سرد بشویید

پاشیدن آب سرد به صورت بعد از بیدار شدن ممکن است به سرعت پف کردگی را کاهش دهد چون آب سرد رگ های خونی را منقبض می کند. کمپرس خنک هم یکی از راحت ترین و سریع ترین راه های برطرف کردن ورم زیر چشم و پف صورت است. می توانید یک پارچه تمیز مرطوب را به آرامی به مدت چند دقیقه زیر چشم خود فشار دهید تا ورم این ناحیه به سرعت از بین برود.

 

آیا شما هم تا به حال دچار “صورت سوشی” شده اید؟ آیا راه حل دیگری برای مشکل ورم صورت می شناسید که بخواهید آن را با سایر خوانندگان به ​​اشتراک بگذارید؟

 

خروج از نسخه موبایل