چرا اینستاگرام تب فالویینگ را برداشته؟

چرا اینستاگرام تب فالویینگ را برداشته؟
امتیاز به این post

شاید تا به الان متوجه شده باشید که تب فالویینگ اینستاگرام، دیگر در دسترس نیست. دلیل این مسئله آن است که اینستاگرام تصمیم گرفته این قابلیت را به کل از قسمت اکتیویتی یا فعالیت اینستاگرام تان بردارد. در ادامه به دلایل این تصمیم گیری از سوی اینستاگرام می پردازیم.

تب فالووینگ اینستاگرام چه بود و چه عملکردی داشت؟

این توضیح برای کسانی است که خبر نداشتند این تب چه عملکردی داشت. تب فالووینگ یکی از دو تبی بود که زیر مجموعه ی تب اکتیویتی اینستاگرام قرار داشت. یعنی تبی که با زدن روی قلب در منوی پایین اینستاگرام تان می توانید مشاهده کنید. علاوه بر تب you، تا پیش از این تب following هم وجود داشت که به شما فعالیت فالووینگ ها یا کسانی که دنبال شان می کنید را نشان می داد. با استفاده از این تب به آسانی می توانستید ببینید که فالووینگ های تان چه کسی را لایک می کنند، زیر چه پستی کامنت می گذارند و چه کسانی را فالو می کنند. این تب فعالیت بازدید کننده هایتان را از بازه ی زمانی چند ثانیه تا ۴ هفته نشان می داد. اما حالا این تب برداشته شده و دیگر امکان مشاهده فعالیت فالووینگ هایتان وجود ندارد.

 

چرا اینستاگرام این تب را برداشته؟

  • از این ویژگی استفاده ی درست نمی شد: به گفته ی Vishal shah، مدیر محصول اینستاگرام، دلیل اصلی برداشتن این تب آن است که آنطور که برایش برنامه ریزی شده بود مورد استفاده قرار نمی گرفت. اینستاگرام این تب را در سال ۲۰۱۱، قبل از ایجاد صفحه ی اکسپلور ایجاد کرده بود تا کاربران بتوانند افراد جدید را پیدا کرده و محتواهای تازه را ببینند، اما این ویژگی مورد سوء استفاده قرار گرفته و به ابزاری برای جاسوسی کاربران تبدیل شد.

 

  • خیلی ها از این تب استفاده نمی کردند: ویشال شاه اضافه کرد که خیلی از کاربران اصلا از وجود این تب باخبر نبودند و هر فعالیتی که می کردند در معرض دید دیگران قرار می گرفت. دلیل دیگر برداشتن این تب آن است که مدیران اینستاگرام بر این باور هستند که این ویژگی توسط خیلی از کاربران استفاده نمی شد و هیچ کس به مزایای آن توجه نداشت، بلکه بیشتر به عاملی مخرب برای از هم پاشاندن روابط تبدیل شده بود.

 

 

  • عملکرد صفحه ی اکسپلور از تب فالووینگ بهتر است: دلیل دیگر این تصمیم گیری آن است که صفحه ی اکسپلور در حال حاضر به تمام اهداف تب فالویینگ جامه ی عمل پوشانده و از همین رو دیگر به این تب نیازی نیست و کاربران می توانند از طریق صفحه ی اکسپلور با آیکون ذره بین، اکانت های دیگر و محتواهای متنوع و متناسب با سلیقه شان را ببینند.

تب اکتیویتی پس از برداشتن تب فالووینگ چه شکلی شده؟

خیلی از کاربران این تب را به حالت تصویر پایین مشاهده می کنند (که در آن خبر برداشته شدن تب فالووینگ به آنها داده شده) و اگر برنامه را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید دیگر این پیام را مشاهده نکرده و صرفا فقط تب Activity را خواهید دید. در تب اکتیویتی می توانید کسانی که برایتان کامنت گذاشته اند، شما را فالو کرده اند، درخواست فالویتان را قبول کرده اند و شما را لایک یا منشن یا تگ کرده اند مشاهده کنید.

 

شما نسبت به این تصمیم اینستاگرام چه حسی دارید؟ آیا از برداشته شدن این تب خوشحال هستید یا ناراحت؟

منبع

خروج از نسخه موبایل