چرا خلاص شدن از دست آدم های منفی گرا انقدر مهم است؟

چرا خلاص شدن از دست آدم های منفی گرا انقدر مهم است؟
امتیاز به این post

منفی گرایی مزمن در روابط، می تواند به شدت زندگی تان را تحت الشعاع قرار داده و حتی منجر به مرگ تان شود، واقعیتی که علم هم آن را اثبات کرده. آدم های سمی، خون آشام های انرژی هستند و شادی، آرامش خاطر و پتانسیل فوق العاده مان را از ما می ربایند. خیلی از ما دوستان، همکاران یا شرکای زندگی سمی ای داریم که آنچه استحقاقش را داریم از ما می گیرند. شاید برخی از این روابط برای تان به شدت بااهمیت باشند، اما باید آنها را تمام یا حداقل کمرنگ کنید. در ادامه برای این گفته مان دلایلی می آوریم.

۱_ این افراد حتی وقتی حس خوبی دارید حال تان را می گیرند:

وقتی با افراد مثبت گرا وقت می گذرانید، حس می کنید که سطح انرژی تان بالا رفته. حرف زدن با این آدم ها لذت بخش بوده و گفت و گوهای عالی ای با آنها خواهید داشت. اما افراد منفی گرا دقیقا خلاف این مسئله عمل می کنند. آنها ناگهانی باعث می شوند احساس خستگی بکنید، چرا که در زندگی شان فقط دردسر و منفی گرایی است. این افراد انرژی را از وجود شما بیرون می کشند.

حتما بخوانید:   چگونه روابط والدین تان بر زندگی شما تاثیر می گذارد

۲_ این افراد بر نگرش تان نسبت به زندگی اثر می گذارند:

وقتی بنا را بر دستیابی و رسیدن به چیزی گذاشته اید، آدم های منفی گرا کسانی هستند که حال تان را می گیرند. آنها انگیزه تان را از بین برده  و هیچ گونه حمایتی از خود نشان نمی دهند. اگر می بینید دارید به سمت تاریکی کشیده می شوید، موضع خود را حفظ کرده و در روشنایی بمانید. شما به هرچه که برایش تلاش کنید خواهید رسید.

۳_ بازخورد منفی شان بر نحوه ی تفکرتان اثر می گذارد:

از آنجا که آدم های منفی گرا انرژی می بلعند، هرچه بیشتر با آنها وقت بگذرانید و به حرف هایشان گوش کنید، تفکرتان بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد. در این شرایط خیلی زود متوجه می شوید که از یک انسان مثبت گرا، به انسانی بدبین تبدیل شده اید. این آدم ها به کل، سیستم باورهایتان را تغییر می دهند.

۴_ به شما حس گناه و عذاب وجدان می دهند:

چنین افرادی مدام شما را به یاد اشتباهات تان می اندازند. گاهی اوقات یادآوری گذشته می تواند به شدت زجرآور باشد، اما اگر بعد از اینکه این مسئله را به آنها خاطر نشان کردید بازهم این کارشان ادامه دادند، بهتر است که آنها را نیز در گذشته تان رها کنید.

۵_ برای سلامتی تان مضر هستند:

جدا از لطمه به سلامت روان تان، وقت گذراندن با افراد منفی گرا بر سلامت جسمانی تان نیز اثر می گذارد. مطالعات مختلفی مدعی شده اند که دوره کردن خودتان با چنین افرادی افسردگی و اضطراب به همراه داشته و ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را به دنبال دارد.

حتما بخوانید:   وقتی کسی روی اعصاب شما راه می رود چه باید بکنید 

۶_ پتانسیل رشد کردن تان در خطر قرار می گیرد:

وقتی هدف تان رشد و پیشرفت در زندگی است، باید به خاطر داشته باشید که افراد منفی گرا شور و شوق تان را هم از شما می گیرند. منفی گرایی مسری است، بنابراین وقتی با چنین افرادی وقت می گذرانید، می توانند توانایی هایتان را زیر سوال برده و به شما حس شک منتقل کنند. وقتی افراد خیر و صلاح تان را نخواهند، رشد و پیشرفت تان در معرض خطر قرار می گیرد.

اگر حس می کنید افرادی در زندگی تان وجود دارند که آسیب های ذکر شده را به شما وارد می کنند، شاید بهتر باشد به فکر حذف کردن یا کمرنگ کردن آنها از زندگی تان باشید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف