چرا در گرما هم نمی توانیم بدون پتو بخوابیم؟

چرا در گرما هم نمی توانیم بدون پتو بخوابیم؟
امتیاز به این post

گاهی اوقات که خواب تان نمی برد و مدام به اینطرف و آن طرف غلت می خورید، با پتو کشیدن روی خودتان به آسانی خواب تان می برد. انگار که پتو قدرتی جادویی دارد و کمک می کند سریع تر به خواب برویم. حتی در شب های گرم سال هم همینطور است. اینکه انقدر به پتو وابستگی داریم دلایلی دارد که در ادامه برایتان عنوان می کنیم.

دمای بدن را تعدیل می‎کند

ما موجودات خون گرمی هستیم که یعنی بدن مان خودش دمای داخلی اش را تعدیل می کند و همین باعث می شود گرم بمانیم. با این حال وقتی خواب هستیم دیگر کنترلی نداریم و باید از وسایل کمک بگیریم. اینجاست که پتو کمک می کند بدن مان به دمایی که لازم است برسد و آن را حفظ کند.

پتو بخشی از روتین خوابیدن مان است

ما همچنین موجودات اهل عادتی هستیم و این مسئله تاثیر زیادی بر نیاز ما به پتو می گذارد. ما کل عمرمان از پتو استفاده کرده ایم. بنابراین وقتی وارد رختخواب می شویم و پتو روی خودمان می کشیم، مغز می فهمد که وقت خواب است.

پتو باعث کاهش استرس و اضطراب می شود

سروتونین یکی از هورمون های حال خوب است که نقش مهمی در آرام و خوشحال بودن ما بازی می کند. وقتی استرس داشته و مضطربیم، خوابیدن دشوار می شود. اما وقتی خودمان را با پتو می پوشانیم از میزان این ماده ی شیمیایی کم شده و استرس و اضطراب مان کاهش پیدا می کنند.

حتما بخوانید:   چرا پوشاندن کالسکه حتی با پارچه ای نازک می تواند برای کودک خطرناک باشد؟

پتو به خوابیدن کمک می کند

پتوها فضایی ایجاد می کند که در آن دما چندان تغییر نمی کند. این مسئله باعث گرم شدن پوست مان می شود و محیط خنک اطراف دیگر چندان تاثیری روی ما نمی گذارد. بنابراین سریع تر خواب مان برده و خوابی راحت تر داریم.

احساس امنیت می کنیم

پتو در ما احساس امنیت ایجاد می کند چرا که رایج ترین ترسی که در کودکی داشتیم ترس از تاریکی بوده است و هر موقع این حس ترس را داشتیم زیر پتو می رفتیم. این حس امنیت حتی زمانی که بزرگ می شویم هم با کشیدن پتو روی خودمان، به ما دست می دهد.

آیا شما هم حتی در گرما با پتو می خوابید؟ آیا به سریع تر خوابیدن تان کمک می کند؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف