چرا نباید روی پله برقی راه رفت؟

چرا نباید روی پله برقی راه رفت؟
3.5/5 - (6 امتیاز)

با قدم گذاشتن روی پله برقی ممکن است با یک دوراهی رو به رو شوید: روی پله ها راه بروید یا ثابت بایستید؟ سالها سعی کرده اند این فرهنگ را جا بیندازند که در سمت راست بایستیم و سمت چپ را برای کسانی که می خواهند راه بروند باز بگذاریم. اما یک مطالعه نشان داده که بهتر این است که هیچ کسی روی پله برقی راه نرود. در ادامه دلایل اینکه بهتر است روی پله برقی بایستید تا راه بروید را عنوان می کنیم.

اگر بایستید مسافران بیشتری می توانند سوار شوند

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد نشان داد که پله برقی هایی که مسافران آن همگی ایستاده اند می تواند ۳۰% بیشتر مسافر سوار کند.

راه رفتن روی پله برقی وقت کسانی که ایستاده اند را می گیرد

مشخص شد که وقتی همه روی پله برقی بایستند، زمان رسیدن به آن و سوار شدنش به شدت کاهش می یابد. در یک دور آزمایش که ۴۰% سواره ها راه می رفتند، میانگین زمانی برای افراد ایستاده ۱۳۸ ثانیه و برای کسانی که راه می رفتند ۴۹ ثانیه بود. اما وقتی همه ایستاده بودند، میانگین زمانی به ۵۹ ثانیه رسید. این یعنی وقتی روی پله برقی راه می رویم، وقت کسانی که ایستاده اند را می گیریم.

حتما بخوانید:   چگونه پازل بازی کردن در رشد و پیشرفت شما موثر است

حرکت روی پلتفرمی متحرک خطرناک است

تصادفات مربوط به پله برقی همه جا اتفاق افتاده اند و یک سری از آنها به دلیل حرکت روی دستگاه بوده اند. طبق گفته ی سخنگوی یک شرکت پله برقی، افراد به بالا و پایین رفتن از پله هایی که ارتفاع شان حدود ۱۸ سانت است عادت دارند. حال آنکه ارتفاع پله های پله برقی حدود ۲۲ سانت است و همین ایجاد مشکل می کند.

باعث آسیب رساندن به پله برقی می شود

با اینکه برخی ادعا می کنند راه رفتن روی پله برقی هیچ آسیبی به آن نمی زند، اما طبق گفته ی سیستم متروی Nanjing اینطور نیست. آنها دیگر توصیه نمی کنند تنها در سمت راست پله برقی بایستید چراکه سمت راست حدود ۹۵% از پله برقی ها شدیدا آسیب دیده. اینکه سمت چپ را برای افرادی که می خواهند راه بروند خالی بگذارید باعث می شود تمام بار سمت راست افتاده و صدمه وارد شود.

کسانی که کودک یا وسیله همراه شان است اذیت می شوند

کسانی که با کودکان یا چمدان سوار پله برقی می شوند به فضای بیشتری احتیاج دارند. اگر آنها بخواهند راه را برای کسانی که می خواهند راه بروند باز بگذارند، باید کودک یا چمدان را جلوی شان نگه دارند که وضعیتی ناخوشایند است. حتی می تواند باعث تصادف شود.

خوردن به دیگران کار مودبانه ای نیست

از آنجایی که مردم باید فضای شخصی داشته باشند، خوردن به کسانی که ایستاده اند در حین راه رفتن روی پله برقی کار مودبانه ای نیست. در چنین فضای تنگی، با فشار راه تام را باز کردن از میان کسانی که به دلیل هیکل شان یا چیزهایی که همراه شان است به فضای بیشتری احتیاج دارند، حرکت صحیحی نیست.

حتما بخوانید:   سرخ شدن گونه ها خبر از صداقت افراد میدهد!

چند لحظه ایستادن باعث می شود ریلکس کنید

روزمان انقدر سریع می گذرد که گاهی فراموش می کنیم سرعت مان را کم کنیم. ایستادن به جای راه رفتن روی پله برقی به ما یادآوری می کند تا لحظاتی را به آرامش گذرانده و اندکی از سرعت مان بکاهیم. اگر واقعا لازم است فورا به جایی برسیم، بهتر است که از پله های معمولی استفاده کنیم.

شما معمولا روی پله برقی می ایستید یا راه می روید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف