چرا نشستن پاها اشتباه بزرگی است

چرا نشستن پاها اشتباه بزرگی است
امتیاز به این post

پاهایتان به خاطر حدود ۲۵۰ هزار غده ی عرقی که دارند روزانه مقدار زیادی تعریق کرده و به خاطر وجود باکتری ها بوی ناخوشایندی از خود ساطع می کنند. شست و شو و ضدعفونی پاها نه تنها در از بین بردن بویشان موثر است، بلکه برای خون، ناخن ها و حتی مفاصل تان هم مزایایی را به همراه دارد. در ادامه به مزایای مهم شست و شوی پاها اشاره می کنیم.

شست و شوی پاها به از بین بردن بوی بدشان کمک می کند

شست و شوی مداوم و صحیح پاها به از بین بردن آلودگی، سلول های مرده پوست و عرق، کمک می کند. آب زدن خالی به آن کمک نمی کند چراکه فقط باعث می شود این چیزها عمیق تر به داخل پایتان فرو بروند، بوی بدتری داشته باشند و حتی بیشتر مستعد عفونت شوند.

سابیدن پاها از توسعه ی آلودگی و عفونت جلوگیری می کند

پاهایتان هم به مانند دیگر بخش های بدن مستعد عفونت و قارچ بوده و تجمع باکتری ها می تواند باعث انواع تورم و آسیب شود. سابیدن پاها با مواد شوینده کمک می کند لایه های غیرضروری پوست به همراه میکروب ها از آنها جدا شوند و از توسعه ی چیزهایی مانند قارچ، زگیل، پینه، میخچه و مواردی از این دست جلوگیری می کند. و غیر از این ها باعث حس طراوت و شادابی می شود.

حتما بخوانید:   با مزایای خوردن کرفس آشنا شده و یادبگیرید چطور کرفس بکارید

از بروز مشکلات مفصلی جلوگیری می کند

مشخص شده که ممکن است ارتباطی میان پوست سفت پا و مشکلاتی در زانو، باسن و کمر باشد. وقتی پوسته های اضافی از پا جدا نشوند، روی هم جمع شده و کلفت می شود. این مسئله باعث تغییراتی در راه رفتن شده و بر مفاصل، پاها، ستون فقرات و ماهیچه هایتان اثر می گذارد. در نتیجه حین راه رفتن ممکن است احساس ناراحتی کنید.

باعث بهبود گردش خون می شود

شست و شو و سابیدن پاها به منزله ی ماساژ دادن آنها نیز هست. گردش خون نامناسب باعث کاهش اکسیژن و محدودسازی رشد و توسعه ی ماهیچه ها می شود. به علاوه می تواند باعث مشکلاتی همچون دردهای عضلانی، سفتی، ضعف و حتی بی حسی پاها شود. به خاطر همین خوب است که پاها را زیر آب ولرم مالش و شست و شو دهید.

باعث نرفتن ناخن در گوشت پا می شود

رفتن ناخن در گوشت پا دلایل مختلف دارد مثل پوشیدن کفش تنگ یا نامناسب گرفتن ناخن. اما پاهای آلوده و عرق کرده هم می توانند باعث این مشکل شوند. وقتی انگشتان مدام عرق کرده باشند، پوست اطراف شان نرم تر شده و باعث می شود ناخن در آنها فرو برود. اگر پوست تورم هم داشته باشد، این عارضه بسیار دردناک می شود.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف