چرا وکس کردن پاها بهتر از تیغ زدن آنهاست

چرا وکس کردن پاها بهتر از تیغ زدن آنهاست
امتیاز به این post

اولین تیغ اصلاح بی خطر با تیغ دو لبه در سال ۱۹۰۴ توسط ژیلت ساخته شد و یک دهه بعد، شرکت او اولین تیغ مخصوص زنان را به بازار معرفی کرد. تیغ زدن پاها در نیمه دوم قرن بیستم به شدت رایج شد و پاهای صاف و بی مو به سرعت تبدیل به استانداردی برای زنان گشت. با وجود محبوبیت آن، تیغ زدن مشکلات پنهانی برای سلامتی شما دارد.

از جای سوزش تیغ و التهاب جلوگیری می کنید

حتی اگر از کرم اصلاح استفاده کنید، پوست تان در اثر استفاده از تیغ ملتهب می شود . و اگر میخواهید پوستتان صاف بماند تقریبا باید هر روز اصلاح کنید در نتیجه پوست تان بعد از هر بار تیغ کشیدن دچار سوزش می شود. اگر همچنان میخواهید بدون تحمل سوزش و قرمزی پاهای صافی داشته باشید، باید وکس کردن را امتحان کنید.

اگر پاهایتان را وکس کنید پوستتان مدت بیشتری بدون مو باقی می ماند

تیغ تنها موهایی را می برد که روی سطح پوست هستند در حالیکه وکس کردن آنها را از ریشه در می آورد. برای همین است که بعد از تیغ زدن موها به نسبت وکس کردن بسیار سریعتر رشد می کنند. اگر پاهایتان را وکس کنید تا چند هفته همچنان نرمی پوستتان باقی می ماند .

تیغ زدن پوستتان را خشکتر می کند

توصیه می شود برای انجام اصلاحی روان تر و جلوگیری ازبریدگی از کرم اصلاح استفاده کنید. اما چنین محصولاتی چربی طبیعی پوستتان را از بین برده و آن را خشک تر می کنند. این مشکل در صورت وکس کردن پاها برطرف می شود.

پاهای خود را نمی برید

گاهی اوقات اگر زیاد دقت نکنید یا تیغ را با زاویه اشتباهی بگیرید پوستتان را می برید. با آنکه این بریدگی ها چندان عمیق نیستند که باعث خونریزی شدید شوند، اما همچنان عفونت می کنند. برای همین است که باید تیغ را کنار بگذارید.

وکس کردن پوست را پاکسازی و آن را نرم تر می کند

وکس کردن روشی برای برداشتن موهای زاید و پاکسازی کننده پوست است. وکس سلولهای مرده پوستی را خارج کرده و پوست خشک را نرم تر می کند. برخی وکسها حاوی آلوئه ورا یا سایر ترکیبات نرم کننده هستند، برای همین بافت پوستتان را بیشتر تقویت می کنند.

برای محیط زیست بهتر است

اگر مرتبا پاهای خود را تیغ بزنید، مجبورید تیغ هایتان را مرتبا عوض کنید. اکثر تیغ ها قابل استفاده مجدد نیستند در نتیجه تنها باعث آلودگی میشوند. وکس کردن راه حل زیست محیطی مناسبتری برای برداشتن موهای زائد است. حتی میتوانید به جای استفاده از نوارهای وکس یکبار مصرف از نوارهای پارچه ای چند بار مصرف استفاده کنید.

 

خروج از نسخه موبایل