چطور شغل رویایی تان را پیدا کنید

چطور شغل رویایی تا را پیدا کنید
امتیاز به این post

برای پیدا کردن شغل رویایی تان، باید وقت و تلاش بیشتری صرف کنید. تنها فرستادن رزومه تان شما را به جایی نخواهد رساند. سمج بودن وقتی پاسخ مناسب تان را دریافت نمی کنید هم کمکی بهتان نخواهد کرد. برای جست و جوی شغلی موثر، به استراتژی ای خوب، برنامه ریزی شده و محتاطانه احتیاج دارید. اگر نمی دانید چطور این کار را انجام دهید، در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم.

معیارهای شغل مورد نظرتان را تعریف کنید

اولین چیزی که باید مشخص کنید، معیارهای شغلی است که به دنبال آن می گردید. باید اولویت های شغلی تان واضح باشد چرا که در متمرکز کردن جست و جوهایتان به شما کمک خواهد کرد. وقتی انگیزه هایتان را بدانید، پیدا کردن فرصت هایی که درخور رویاها و مهارت های شما هستند آسان تر می شود. حال اولویت تان ممکن است حقوق، سمت شغلی یا شرکت باشد.

با اینکه مشخص کردن معیارهایتان برای شغل ایده آل تان ضروری است، اما باید جایی برای انعطاف پذیری هم بگذارید. اگر زیادی سخت گیر باشید دست آخر ممکن است شغل رویایی تان را برای چیزهای مادی فدا کنید.

لیست تهیه کنید

وقتی معیارهایتان را مشخص کردید، باید از آن ها برای جست و جوی شغل های در دسترس و ایجاد لیست استفاده کنید. شغل ها را براساس علاقه تان اولویت بندی کرده و وقتی لیست داشته باشید مرتب کردن و بررسی شغل ها برایتان آسان تر خواهد شد.

حتما بخوانید:   از یوگا به عنوان درمانی برای آسم استفاده کنید

توضیحات شغلی را بخوانید

وقتی دنبال شغل می گردید، حواستان باشد که تمام توضیحات شغلی را بخوانید. شاید فعالیتی وقت گیر بنظر برسد اما در آینده کلی باعث صرفه جویی در وقت تان خواهد شد. وقتی توضیحات شغلی را بخوانید متوجه می شوید که کدام شغل با مهارت ها، تحصیلات و تجربه تان سازگاری دارد. وقتی بدانید صلاحیت شغلی را دارید، وقت بیشتری برای تمرکز روی آن پیدا کرده و دیگر روی شغل های نامرتبط وقت نمی گذارید.

بیشتبر بخوانید : ۷ نشانه‌‌ی اینکه شغل تان دارد شما را می‌کشد

رزومه ی جذاب و مناسبی داشته باشید

رزومه تان نقش مهمی در جلب توجه کارفرمایان احتمالی بازی می کند. شما با رزومه خودتان را معرفی کرده و آن ها را متقاعد می کنید که بهترین کاندید برای سمت شغلی مد نظرشان هستید.

به جای اینکه یک رزومه را چند جا بفرستید، انواع مختلفی از رزومه درست کنید. حواس تان باشد که فقط رزومه ای را ارسال کنید که صلاحیت هایتان برای شغل مربوطه را عنوان می کند.

شبکه ی ارجاع فعالی داشته باشید

ایجاد شبکه مهم است چرا که شما را در معرض فرصت های شغلی بیشتری قرار می دهد. فرصت های شغلی زیادی هستند که در آگهی ها آورده نمی شوند و اگر شما شبکه ی ارجاع نداشته باشید از این فرصت ها باخبر نخواهید شد. باید وقتی را برای شرکت در کنفرانس ها، رویدادها، سخنرانی ها و سمینارهای مرتبط با صنعت تان بگذارید تا بتوانید شبکه ای خوب ایجاد کرده و از بهترین فرصت های شغلی و سمت ها آگاه شوید.

حتما بخوانید:   ترسیم نقشه ذهنی با استفاده از نرم افزار iMindMap

وقتی دارید دنبال شغل می گردید باید بگذارید دیگران هم بدانند که شما به دنبال استخدام شدن هستید. بدین طریق وقتی پروسه ی استخدام آغاز شود شما اولین کسی هستید که به ذهن شان می رسد.

پیدا کردن شغلی که باعث شادی و رضایت شما شود به صبوری و استراتژی های درست احتیاج دارد. گاهی شاید سال ها طول بکشد تا شغل رویایی تان را پیدا کنید، پس صبور و ثابت قدم باشید. با کمی تلاش و نظم می توانید شغلی که همیشه آرزویش را داشتید پیدا کنید.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف