چگونه آنچه حقیقتا در زندگی میخواهیم را کشف کنیم؟

چگونه آنچه حقیقتا در زندگی میخواهیم را کشف کنیم؟
امتیاز به این post

 

در این مقاله پنج تکنیک به شما داده می شود که در پیدا کردن آنچه که حقیقتا در زندگی میخواهید کمکتان می کند:

  • لیستی از آرزوهای خود بنویسید

لیستی تهیه کنید که شامل هر تعداد آرزویی باشد که به ذهنتان می رسد. انجام این کار ممکن است چند ساعت یا چند روز طول بکشد. اگر برای گرفتن بهترین نتیجه در زندگی خود مصر هستید، برای نوشتن لیست آرزوهای خود زمانی را کنار بگذارید.

در حین تکمیل لیست، جزییات را وارد کنید.برای مثال اگر ماشین جدیدی می خواهید، مدل و رنگ آن را مشخص کنید. اگر میخواهید شغل تان را عوض کنید، با قاطعیت فعالیتهایی که به انجام آنها علاه مند هستید و مقدار درامدی که میخواهید داشته باشید را بنویسید. به طور خلاصه وقتی هر یک از آرزوهای خود را می نویسید، نهایت دقت را به کار بگیرید.

  • یک روز عالی را برای خود تصور کنید

مکانی راحت را پیدا کنید که در آنجا چیزی حواستان را پرت نکند، موسیقی ملایمی بگذارید، چشمانتان را ببندید و آرام باشید. سعی کنید یک روز عالی و تمام و کمال را در ذهن خود تصور کنید. اول تصور کنید چطور از خواب بیدار می شوید. چه کسی را دوست دارید کنار خود ببینید؟ چطور دوست دارید روزتان را بگذرانید؟ بعد از بیدار شدن از خواب دوست دارید چه کار کنید؟ آیا ورزش می کنید، دعا می خوانید، مراقبه می کنید، یک صبحانه خوشمزه می خورید یا در استخر شنا می کنید؟

حتما بخوانید:   چگونه با حسرت خوردن کنار بیاییم ( و از آن بیاموزیم )

چطور سر کار می روید؟ کجا کار می کنید؟ اتاق کارتان چه شکلی است؟ چه نوع شغلی دارید و با چه افرادی کار می کنید؟ درامد و حقوقتان چقدر است؟ در زمان استراحت نهاری و بعد از کار چه کار می کنید؟ آیا با دوستان یا افراد خانواده خود وقت می گذرانید؟  به همه جزییات یک روز عالی فکر کنید. فکر کردن به کارهایی که شما را خوشحال می کند در پیدا کردن آنچه که در مقیاس بزرگ در زندگی می خواهید کمک می کند.

  • هدف تان را واضح ببینید

چنین تمرینات ذهنی ای به شما در پرورش یک  تصویر درونی و کشف آنچه که حقیقتا در زندگی می خواهید کمک می کنند. آنها به شما کمک می کنند با ذهن ناخودآگاهتان همسو شوید و با درونی ترین خواسته های قلبی تان ارتباط برقرار کنید. نکته کلیدی، فکر نکردن به فرایند دست یابی به هدف و فقط تمرکز کردن بر روی آن  است.

پس یک موسیقی آرام و ملایم بگذارید، چشمانتان را ببندید، چند نفس عمیق بکشید تا تنش را از خود دور کنید و سپس از ذهن ناخودآگاهتان بپرسید زندگی شما در هر یک از حوزه های زیر باید چه شکلی باشد:

  • ازدواج و روابط خصوصی
  • خانواده و دوستان
  • اموال و دارایی ها
  • شغل و درامد
  • سلامتی و تناسب اندام
  • فعالیتهای تفریحی و اوقات فراغت

وقتی به هر یک از این حوزه ها فکر کردید و زندگی ایده آل خود را تصویر سازی نمودید، چشمانتان را باز کنید و هر جزییاتی که به خاطر می آورید را یادداشت کنید.

  • رویای خود را تصویرسازی کنید

هر روز زمانی را صرف تصویرسازی نتایج دلخواه خود کنید یعنی تصور کنید آنها را بدست آورده اید

حتما بخوانید:   ۱۰ دلیل برای خوش بین بودن

برای مثال، اگر می خواهید در رشته روانشناسی مدرک دکترای خود را بگیرید، خود را تصور کنید که در دفترتان نشسته اید و دیپلم تان روی دیوار آویزان شده است. اگر هدفتان ایجاد رابطه ای نزدیک با فردی دوست داشتنی است، خودتان را نزدیک کسی که چنین ویژگی هایی دارد تجسم کنید .سعی کنید تمرین تصویرسازی ذهنی را حداقل دوبار در روز انجام دهید : صبح بعد از بیدار شدن از خواب و شب قبل از خوابیدن.

  • رویای خود را خلق کنید

اگر تجربه تصویرسازی ذهنی ندارید یا میخواهید سرعت این فرایند را افزایش دهید، میتوانید برای هر یک از اهداف تان از تصاویر استفاده کنید.

برای مثال اگر میخواهید تعطیلات خود را در هاوایی بگذرانید، با یک آژانس مسافرتی تماس بگیرید و اطلاعاتی در مورد سفر به هاوایی دریافت کنید. عکس خود را ببرید و روی تبلیغ مسافرتی بچسبانید.

سپس آن را در جایی در اتاق / دفتر کارتان آویزان کنید که بتوانید در طول روز چندبار ببینید. هر بار که این تصویر را می بینید، رویای ذهنی تان بیشتر به واقعیت نزدیک می شود.

همچنین میتوانید آلبوم آرزوها بسازید. تصویر اهدافتان را از مجلات ببرید و آنها را در یک دفترچه بچسبانید. حداقل روزی یکبار این آلبوم را ورق بزنید. این آلبوم شما را یاد چیزهایی که حقیقتا در زندگی می خواهید می اندازد. نتایج ممکن است شما را شگفت زده کنند.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف