کودکان را مجبور به بغل کردن دیگران نکنید!

بچه ها را مجبور به بغل کردن دیگران نکنید!
امتیاز به این post

خیلی از مردم معنای توافق و رضایت داشتن را نمی دانند و بهتر است که از سنین کم این مسئله را به کودکان آموزش داد. خیلی از والدین عادت دارند که کودک شان را مجبور به بوسیدن یا بغل کردن آشنایان می کنند و با اینکه به نظر کار بی ضرری می رسد اما واقعا این طور نیست و تاثیر روانشناسانه ی شدیدی بر کودک تان دارد. در ادامه توضیح می دهیم که چرا این کار ایده ی خوبی نیست.

۱_ کودک فکر می کند که اگر بزرگ تر ها به او دست بزنند اشکالی ندارد: کودکان نه تنها از والدین شان یاد می گیرند، بلکه از محیط پیرامون خود نیز چیزهایی می آموزند. وقتی اجازه می دهید آشنایانی که کم می شناسندشان آنها را بغل کرده و ببوسند، این عمل برایشان عادی می شود. به همین دلیل است که باید به کودک تان تفاوت بین لمس خوب و بد را آموزش بدهید.

۲_ فکر می کند راحتی او برایتان مهم نیست: محبت نشان دادن نسبت به فامیل های دور در دورهمی ها و رویدادهای خاص طبیعی است اما به یاد داشته باشید که کودک تان هنوز به آن عادت نکرده. به علاوه اگر کودک تان نمی خواهد عمه یا عمویش را بغل کند اما شما او را مجبور می کنید، کودک فکر می کند که شما راحتی غریبه را به راحتی او ترجیح می دهید.

۳_ به او یاد می دهد که خویشاوندان نمی توانند سواستفاده گر باشند: خیلی وقت ها کودکان توسط خانواده ی خودشان مورد سواستفاده قرار می گیرند. با مجبور کردن آنها به بغل کردن و بوسیدن کسانی که نمی شناسند، باعث می شوید که کودک فکر کند محبت زوری هیچ اشکالی ندارد و خویشاوندان هرگز نمی توانند سواستفاده گر باشند.

حتما بخوانید:   اولین چیزی که در این تصاویر توجه تان را جلب می کند چیست؟

۴_ سردرگم شان می کند که بالاخره به غریبه ها اعتماد کنند یا نه: یک لحظه به فرزندتان می گویید با غریبه ها حرف نزند و هیچ چیزی از آنها نگیرد اما یک لحظه ی بعد از او می خواهید کسی که نمی شناسد را ببوسد. البته که خانواده و فامیل آشنا بوده و غریبه نیستند، اما کودک که آنها را درست نمی شناسد. این کار کودک را سردرگم کرده  و او پیش خودش فکر می کند باید به کسی اعتماد کند یا نه.

۵_ شاید دلیلی برای مقاومت در برابر محبت نشان دادن وجود دارد: گفته می شود که کودکان بهتر می توانند خوب و بد را تشخیص بدهند. اگر کودک تان در بغل کسی نرفته و هر وقت فردی او را نگه می دارد زیر گریه می زند، شاید دلیلی وجود دارد. ممکن است این فرد حرفی به آنها زده باشد یا کاری کرده باشد. به جای زور کردن فرزندتان، صبر کنید تا مهمان ها بروند و بعد از او بپرسید که چرا نمی خواست آن شخص به خصوص را بغل کند.

آیا شما هم موافقید که محبت نباید زوری باشد؟ آیا شما هم مجبور به نشان دادن محبت شده اید؟

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف