۱۰ تا از بدترین مشورت های زناشویی در رابطه

۱۰ تا از بدترین مشورت های زناشویی در رابطه
امتیاز به این post

روابط چیزهای پیچیده ای هستند. هر رابطه برای خود خاص و منحصر به فرد است. زیبایی رابطه همین است. مشورتی که در یک رابطه جواب داده ممکن است در رابطه ای دیگر جواب ندهد. به همین دلیل مهم است که حواستان از چیزی که در رابطه حیاتی و مهم است پرت نشود: عشق میان شما و شریک تان.

اول از همه عشق تان مهم است و بعد هر قانون، مشورت یا اطلاعاتی که می شنوید و اصلا اشکالی ندارد که گاهی اوقات از دیگران مشورت بخواهید. با این حال اکثر افراد ذهنیت درستی از اینکه یک رابطه ی سالم چه شکلی است ندارند و بنابراین مشورت های درستی نمی دهند. در ادامه بدترین مشورت هایی که باید حواس تان به آنها باشد را عنوان می کنیم.

۱_ می تونی یه نفر بهترو پیدا کنی: اول از همه اینکه، اگر اینطور فکر می کنید اصلا نباید با کسی رابطه ای شکل بدهید. نباید شریک هایتان را با یکدیگر مقایسه کنید چراکه در کنار هر کدام یک سری تجربیات لذت بخش داشته اید. اگر با کسی در رابطه هستید باید او را به شکل یک انسان ببینید، به شکل موجودی دارای نقایص خود، به مانند خودتان، که پتانسیل رشد و تغییر نیز دارد.

۲_ نذار بهت بگه چیکار کنی: روابط بر پایه ی احترام دو طرفه هستند و بحث این نیست که چه کسی بهتر است. علاوه بر این، هر کس به هر حال در یک چیزی بهتر است و باید زمام اموری که در آن تخصص دارد را به دست بگیرد. پس اگر راجع چیزی بیشتر از شریک تان می دانید، هر طور شده به او بگویید چه کار کند و اگر قضیه برعکس است، یعنی او بیشتر از شما در مورد چیزی می داند، غرور و لجبازی را کنار گذاشته و به حرفش گوش کنید و بگذارید به شما بگوید چه کار کنید.

حتما بخوانید:   چرا درون گرا ها کارمندان فوق العاده ای هستند؟

۳_ ازش بخواه کارای رمانتیک بکنه: همه مثل هم عشق شان را نشان نمی دهند. بعضی ها، عشق شان را از طریق کارهای رمانتیک مثل گل خریدن و کادو دادن ابراز می کنند. بعضی های دیگر از طریق محبت فیزیکی و بغل کردن و بوسیدن ابراز علاقه می کنند. یک سری ممکن است شوخی کنند و یک سری دیگر هم دوتایی تلویزیون تماشا کردن و خوراکی خوردن برایشان اوج ابراز علاقه است. بگذارید طرف مقابل آزادانه ابراز علاقه کند.

۴_ بحث و ادامه نده: اگر با شریک تان بحث می کنید و مسئله حل نشده، بحث را به خاطر اینکه درگیری ادامه پیدا نکند، متوقف نکنید. در تمام روابط تضاد و درگیری وجود دارد چرا که همه ی ما انسانیم و بر سر یک سری مسائل با هم توافق نداریم، سوء تفاهم پیش می آید و دلخور می شویم. به همین خاطر است که با هم ارتباط برقرار می کنیم، برای حل همین مسائل. نگذارید حرف ها و احساسات منفی در دل تان تلنبار شوند.

۵_ کاملا حق داری بری سر وسایل شخصیش: به هیچ عنوان. بودن در رابطه دلیل نمی شود که برای هم حریم خصوصی باقی نگذارید. اعتمادتان را نباید اینجوری چک کرده و به دست بیاورید. اعتماد مثل ایمان داشتن است. اینکه بپرید و ایمان داشته باشید که او شما را می گیرد. و اگر نگیرد، دردناک است اما حداقل شانسی دادید تا اعتمادتان را جلب کند، و در عین حال شان و منزلت خود را نیز حفظ کرده اید.

۶_ تو باید اولویت اولش باشی: چرا؟ هردویتان رشد می کنید و رابطه را با عشق دو طرفه می سازید، اولویت اول تان نباید یکدیگر باشید. هرکس خودش است که در ابتدا در زندگی اولویت دارد. اگر طرف مقابل نتواند آنطور که باید و شاید به خودش رسیدگی کند، چطور می خواهد عمیقا شما را دوست داشته و رابطه ای را با شما بسازد. اگر شما اولویت اول او باشید دیگر رابطه ای در کار نیست، بلکه تخت پادشاهی ای است که بر روی آن جلوس کرده اید.

حتما بخوانید:   ۱۰ عادت مضر که باعث افسردگی می‌شوند

۷_ نذار بدون تو بره بیرون: اشتباه بیشتر مردم همین است. رابطه نباید شما را از چیزهایی که برایتان شادی و سرگرمی به ارمغان می آورند محروم کند، بلکه باید بر میزان آنها اضافه کند. رابطه، زندان نیست، بلکه فرصتی است تا هردویتان به نسخه ی بهتری از خودتان تبدیل شوید. همانطور که شما می توانید کارهایی که ازشان لذت می برید را انجام دهید، شریک تان هم می تواند. لزومی ندارد همه کارها را با هم و در کنارهم انجام دهید!

۸_ باید بیشتر پول در بیاره: یکی از بدترین مشورت ها! نه به خاطر اینکه نشان می دهد شریک تان به اندازه ی کافی درآمد ندارد، بلکه به خاطر اینکه ارزش شریک تان را به لحاظ میزان درآمدش می سنجد. شریک تان نباید بیشتر پول در بیاورد، شریک تان باید خوشحال باشد. او باید کاری که برای انجامش الهام گرفته را در این دنیا انجام دهد و اگر شما حامی و پشتیبان او نیستید، شاید اصلا به درد هم نمی خورید.

۹_ نباید با کسی باشی که باهات مخالفت می کنه: هیچ دو نفری نیستند که در همه چیز همیشه با هم موافق باشند، حتی اگر کلون یکدیگر باشند! بحث کردن طبیعی است، مخالفت کردن طبیعی است. حتی بعضی متخصصین عنوان می کنند که دقیقا همین بحث هاست که باعث قوی تر شدن رابطه می شود. هر دویتان باید ذهن تان را نسبت به دیدگاه های مختلف باز نگه دارید.

۱۰_ بهش خیانت کن تا بفهمه چقدر دوست داره: این برنده ی لیست بدترین مشورت هاست. به جای انجام چنین کار غیرمنطقی ای، سعی کنید گفت و گویی واقعی و صادقانه با شریک تان داشته باشید. به او بگویید که حس می کنید دوست تان ندارد. خیانت رویه ی درستی نیست، اگر مشکل حل نشد بهتر است که رابطه را تمام کنید.

حتما بخوانید:   چطور با داشتن دیدگاه منفی مقابله کنیم

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف