چرا درون گرا ها کارمندان فوق العاده ای هستند؟

چرا درون گرا ها کارمندان فوق العاده ای هستند؟
امتیاز به این post

اکثر محیط های کاری توسط افراد معاشرتی ای که توانایی سمت های مدیریتی را از خود بروز میدهند پرشده اند. عمده ی مواقع کارفرمایان درک درستی از رفتارها و توانایی های افراد درون گرا ندارند وآن هارا از افراد بی انگیزه و منزوی می پندارند. و از همین رو بنظر نمیرسد که چنین افرادی مناسب کار در شرکت باشد. اما حقیقیت دقیقا برعکس است : درون گراها کارمندان نمونه ای هستند.

روانشناسی سازمانی اثبات کرده که درون گراها هم به انداره برون گراها به لحاظ کاری مفید و بهره ور هستند. حتی  یک سری ویژگی هم دارند که باعث می شود از برون گراها بیشتر بدرخشند.

در ادامه یک سری از ویژگی های افراد درون گرا که باعث می شوند کارمندان خوبی باشند را عنوان میکنیم.

۱_ سبک کاری مستقل شان باعث می شود خلاق تر باشند: درون گراها ترجیح می دهند به صورت مستقل کار کنند. آن ها ترجیح می دهند مهارت های جدید را بدون راهنمایی های بیش از حد یاد بگیرند. آن ها همیشه می توانند به تنهایی از پس کارها برآیند و فقط زمانی که واقعا ضرورت دارد از دیگران کمک می گیرند. آن ها همچنین منتظر نمی مانند تا دیگر اعضای تیم اول پیش قدم شوند.

درون گراها کارمندان خوبی هستند چون سریع سر شروع پروژه ی جدید می روند. آن ها وقت بیشتری را صرف تفکر وپردازش اطلاعات و همینطور بزرگ تر فکرکردن می کنند.

آن ها همینطور از زوایای گوناگون به مسائل نگاه کرده و راه حل های بکری به ذهن شان می رسد. بسیاری از این راه حل ها اغلب به خاطر دایره توجه محدود از دست برون گراها در میرود. افراد درون گرا اغلب اوقات دیدگاه های جالب و جدیدی برای حل مساله ارائه می دهند.

حتما بخوانید:   ۶ دلیل برای آنکه مسخره کردن یکدیگر برای رابطه مفید است

این افراد در توسعه محصولات جدید و ارائه ی استراتژی های بازاریابی خارق العاده کارشان حرف ندارد.

 

۲_ قبل از حرف زدن فکرمی کنند: برون گراها ممکن است وسط حرفتان بپرند و نمی توانند جلو خودشان را برای گفتن نظر همان موقع شان بگیرند اما درون گراها صبر می کنند تا زمانی  که لزومی داشت صحبت کنند. آن ها وقت زیادی را صرف توجه کردن و بررسی موضوع کرده و سپس دیدگاه خود را عنوان می کنند. این افراد قبل از نتیجه گیری خوب فکر می کنند.

 

۳_درگیر سیاست های اداره نمی شوند: این جور مسائل هیچ گاه برای درون گراها جذابیت ندارد. معمولا برون گراها درگیر بازی های ذهنی و نقشه کشیدن برای این و آن هستند. حال آن که درون گراها بیشتر روی کاری که بهشان محول شده تمرکز می کنند. این افراد به جای این که با روراست نبودن و سیاست ها کارشان را پیش ببرند به اخلاقیات کاری و ذات نوآورشان وابسته هستند. درون گراها کارآمدترین و شفاف ترین کارمندها در محیط های کاری گوناگون هستند.

آن ها کار را با  مسائل  شخصی یا بحث های بی معنی قاطی نمی کنند.

 

۴_ نوآورتر هستند: طبق گفته ی اندی بیکر، یکی از اساتید دانشگاه هاروارد، درونگرا ها غشای مغزی خاکستری بزرگ تر و ضخیم تری دارند که همین ذات خلاق و اهل تخیل بودن شان را توجیه می کند.

این مسائل باعث می شود که درون گراها متفکران و تصمیم گیرندگان انتزاعی عالی ای باشند. این افراد وقت زیادی را صرف درون اندیشی می کنند تا ایده های خلاقانه تری تولید کنند. توانایی نوآوری درون گراها می تواند تاثیر به سزایی در موفقیت شرکت ها داشته باشد، اگر که خود شرکت ها در بهره گیری از این افراد کوشا باشند. علاوه براین چنین افرادی کم پیش می آید که به دنبال کمک از جاهای دیگر باشند و بیشتر به خودشان متکی هستند.

حتما بخوانید:   9 نشانه هوش هیجانی که به درمان زخمهای پنهان کمک می کند

 

۵_بهره ور تر هستند: درون گراها از صحبت های پوچ و بی معنی دوری می کنند. این کار باعث می شود بهره وری شان افزایش پیدا کند. با داشتن مهارت های گوش دادن و سازماندهی خوب درون گراها با سرعت و کارآمدی به وظایف رسیدگی می کنند. آن ها توجهی دارند که کمتر باعث می شود چیزی از زیر دستشان در برود.

 

۶_ رهبران عالی ای هستند: یکی از دلایل عالی بودن درون گراها این است که میتوانند بهترین عملکرد را از کسانی که زیر دست شان کار میکنند استخراج کنند. آن ها می توانند حتی به کسانی که به نظر بی انگیزه می رسند، انگیزه و رغبت تلاش بدهند.

 

۷_ ارتباطات و پیوندهای با معناتری با دیگران برقرار میکنند: وقتی درون گراها سمت های مدیریتی برعهده میگیرند، فقط خود را درگیر کارهای ارزشمند می کنند. آنها از برقراری ارتباطاتی که درانتها به حل مسائل و مشکلات می انجامد خوشحال می شوند. برخلاف برون گراهایی  که دوست دارند تمام کارهایشان دیده شده و مدام ازشان تقدیر شود، این افراد بی سرو صدا کارشان را انجام می دهند و موفقیت برای شان مهم تر از ستایش شدن است.

 

۸_ به بلندمدت فکر می کنند: درون گراها کارمندان خوبی هستند و فریب نتایج سریع را نمی خورند. این افراد به راه کارهای بلند مدت می اندیشند. توانایی شان برای مقاومت درمورد پاداش های سریع اما نامطمئن باعث می شود که عضوی مهم در یه شرکت باشند.

 

بله! درون گراها کارمندان خوبی هستند

درون گراها اغلب قربانی شهرت بد در محل کار شده اند. اغلب به این افراد به چشم آدم هایی بیش ازحد ساکت، خجالتی یا منزوی نگاه می شود که از ارتباط برقرار کردن و کار گروهی دوری می کنند. همچنین گاهی تصور می شود که این افراد جاه طلبی ندارند. اما چنین باورهای نادرستی هم باعث لطمه زدن به درون گراها می شود و هم به شرکت ها.

حتما بخوانید:   از میان اشکال ماندالا یکی را انتخاب کنید

به یاد داشته باشید که بهترین محیط های کاری برای درون گراها محیط هایی است که خلاقیت، استقلال و بهره وری برایشان اهمیت دارد. استخدام فردی با شخصیت درون گرا باعث می شود تا از دیدگاه های ارزشمندی بهره مند شده و بی شک به بهره وری بیشتری برسید.

 منبع   

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف