۱۰ دلیلی که باعث می شود خانه شما کثیف به نظر برسد

۱۰ دلیلی که باعث می شود خانه شما کثیف به نظر برسد
امتیاز به این post

نظافت منزل برای سلامت روان انسان بسیار مهم است. به گفته متخصصان Architectural Digest، برخی از مزایای  نظافت منزل  کاهش اضطراب، افزایش عملکرد روزانه و کاهش استرس است. اما گاهی اوقات تلاش برای براق نگه داشتن فضای اطراف پیچیده می شود،  به خصوص وقتی جزئیاتی وجود دارد که باعث می شود خانه ما آنطور که می خواهیم زیبا به نظر نرسد.
گاهی اوقات درک این جزئیات کوچک دشوار است

  • فضاهای کم نور

روشنایی طبیعی حتی قبل از اختراع نور مصنوعی یکی از موضوعات مهم معماری بوده است. با این حال، گاهی فراموش می کنیم که برخی از فضاها (به ویژه در شهرها) ممکن است فاقد این ویژگی اساسی باشند. به همین دلیل مهم است که از هر فضای نوری حداکثر استفاده را ببرید. ترفندهای ساده مانند تغییر پرده ها به رنگ های روشن تر یا گیاهانی که در مکان های استراتژیک چیده شده اند می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند.

  • ترک های کف زمین در پس زمینه ای ساده

ما همیشه وقت نداریم خانه هایمان را تعمیر کنیم. هر چقدر که فضای شما تمیز باشد اگر کف زمین نگهداری و تعمیر نشود تمیزی آن به چشم نمی آید . یک ترفند ساده برای جلوگیری از این امر آن است که ترک ها را زیر فرش  پنهان کنید که علاوه بر گرم کردن  بیشتر فضای اتاق، از آسیب بیشتر به ناحیه آسیب دیده جلوگیری می کند.

  • لکه های کوچک روی گاز

وقتی تمیزکاری می کنید، اجاق گاز مکان بسیار سختی برای تمیز کردن است. لکه های غذا و اشغال ها به راحتی پاک می شوند، اما کثیفی و روغن سوخته می تواند برای مدت طولانی باقی بماند. برای از بین بردن آنها باید از محصولات خاصی استفاده کنیم که خاصیت پاک کنندگی بیشتری دارند ، بنابراین توصیه می کنیم دستکش بپوشید و دستورالعمل ها را با دقت مطالعه کنید

  • جمع شدن کثیفی بر روی کلیدها و پریزها

کثیفی کلیدها و پریزها میتواند به دلیل استهلاک طبیعی مواد سازنده آنها باشد. یک ترفند ساده آن است که کمی به آنها رنگ بزنید و جلا بدهید اما به یاد داشته باشید اگر در منطقه پر ترافیکی زندگی می کنید، باید مرتب آنها را  تعویض کنید.

  • دیوارهای ترک خورده ، یا لکه دار

اگر به دیوار توجه نشود، کاغذ دیواری ها پاره شده باشند یا رنگ آنها ریخته باشند، هر بار که به قسمتی از خانه نگاه می کنید این احساس به شما دست می دهد که حتی با وجود تمیز کردن یک جای کار می لنگد . برای جلوگیری از جایگزین کردن کلیه سطوح ترفندی که میتواند همچنین به فضای خانه جانی تازه بدهد پنهان کردن خرابی پشت گلدانهاست. گلهای آپارتمانی زیادی وجود دارند که نگهداری از آنها آسان است و مناسب چنین مصارفی می باشند.

  • پنجره های خاکی و لکه دار

گاهی اوقات ما پنجره‌ها و آینه‌ها را تمیز می‌کنیم، اما اگر این کار را به درستی انجام ندهیم، لکه دارتر یا کثیف‌تر می‌شوند. برای جلوگیری از این امر، باید مطمئن شوید که زمان بیشتری را روی این سطوح صرف می کنید. استفاده از محصولات مناسب و پاک کردن هر دو طرف پنجره ها، راز تمیزی و براقی آنهاست.

  • فرشهای شسته نشده
حتما بخوانید:   6 ترفند برای والدین که می تواند زندگی آنها را خیلی آسان تر کند

هنگامی که اثاثه یا لوازم داخلی کثیف می شود، جاروبرقی کشیدن کافی نیست. هر  چقدرکه اتاق، پرده یا فرش را عاری از گرد و غبار نگه دارید، همیشه آن ناحیه کوچک و لکه دار فرش نیاز فوری به تمیز کردن خواهد داشت. امروزه روش ها و محصولات کاملاً مقرون به صرفه ای مانند تمیز کردن با آب گرم یا تمیز کردن به شیوه  خشک وجود دارد که می تواند به شما در از بین بردن لکه ها کمک کند.

  •  ظرف و ظروفهای به هم ریخته

تجمع ظروف، چه تمیز و چه کثیف، از تمیزی کلی آنها می کاهد. یکی از ترفندها برای درخشندگی این قسمت از خانه و متمایز شدن از نظر مرتب بودن این است که به محض خشک شدن، ظروف را جمع کنید. از مرطوب نگه داشتن آنها یا پاک کردن آنها با حوله های کثیف خودداری کنید زیرا می تواند باعث تجمع باکتری ها شود.

  • اشیاء به هم ریخته در اتاق ها

اگر اشیا یا تزئینات زیادی در نزدیکی کف زمین داشته باشیم، بی نظمی ایجاد می کنند. توصیه می شود از گزینه های جایگزینی برای نمایش اشیا استفاده کنید  مانند قفسه‌ها یا مبلمانی که از شلوغی وسایل در کف زمین کم می کنند. این کار نگهداری  از آنها را آسان‌تر می‌کند (مانند گردگیری).

  •  وجود رطوبت در روشویی ها

به هنگام تمیز کردن  دستشویی، بسیاری از افراد قطره های کوچک آب را که چند ساعت بعد تبدیل به قطرات خشک شده ی آب و صابون می شوند ، خشک نمی کنند. راه حل این مشکل خشک کردن این نواحی ، انتخاب محصولات مناسب برای سطوح فلزی و سطوح چینی و سرامیکی است.

حتما بخوانید:   چرا پوشاندن کالسکه حتی با پارچه ای نازک می تواند برای کودک خطرناک باشد؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف