۱۰ چیزی که نباید در حمام و دستشویی نگهداری کرد

۱۰ چیزی که نباید در حمام و دستشویی نگهداری کرد
امتیاز به این post

 

ما گاها روزانه تا ۳۰ دقیقه را در حمام و دستشویی می گذرانیم، به همین دلیل سعی می کنیم همه وسایل مراقبت شخصی خود را در حمام بگذاریم تا برای داشتن بهترین ظاهر از آن ها استفاده کنیم، اما این کار درست نیست. در واقع بسیاری از وسایل را نباید در حمام قرار داد، زیرا محیط گرم و مرطوب حمام بر روی آن ها اثر منفی می گذارد و به همین ترتیب استفاده از آن ها روی ظاهر ما نیز تاثیر بدی می گذارد.

ما در این مقاله ۱۰ تا از چیزهایی را که نباید در حمام نگه دارید، گردهم آورده ایم.

  1. صابون

نگهداری از صابون در مجاورت جریان مستقیم آب ماندگاری آن را کم می کند. آب، صابون را خراب می کند و باقی مانده آن در حمام شما جمع می شود. بهترین روش برای نگهداری صابون این است که آن را در جاصابونی منفذدار، بیرون از حمام قرار دهید.

  1. براش های آرایشی

برای جلوگیری از رشد باکتری، باید براش های خود را به طور مرتب شسته و به خوبی خشک کنید. پس از شستشوی براش ها بهتر است آن ها را در جای خشک، کنار دیگر براش ها قرار دهید. هوای گرم و مرطوب حمام باعث ایجاد کپک و باکتری روی آن ها می شود. براش ها نیز مانند مسواک میکروبی می شوند و آن میکروب ها بعداً روی پوست خود شما قرار می گیرند.

  1. عطر

نگهداری کردن از عطرهای خود در حمام می تواند ساختار مولکولی آن ها را از بین ببرد و باعث تند شدن رایحه آن ها شود. برای تازه نگه داشتن عطرهای مورد علاقه خود آن ها را در کمدی بیرون از حمام نگه دارید.

  1. حوله ها

نگه داشتن حوله های مرطوب و استفاده شده در حمام اصلاً کار درستی نیست. گرما و رطوبت، حمام را به مکانی مناسب برای رشد باکتری تبدیل می کنند و حوله ها میکروب ها را به خود جذب می کنند، میکروب هایی که بعداً به پوست خود انتقال می دهیم. در حالت ایده آل، باید حوله های خود را پس از ۳ دفعه استفاده بشویید و اجازه دهید قبل از استفاده دوباره، کاملاً خشک شوند.

  1. تیغ ها

بخار و رطوبت حمام می توانند باعث زنگ زدگی تیغه ها بشوند و همین موضوع به نوبه خود می تواند به پوست شما آسیب برساند. حتی اگر تیغ ها را بعد از استفاده به درستی تمیز و خشک کنید، نگهداری از آن ها در محیط مرطوب حمام، عمر آن ها را کوتاه می کند.

  1. کرم های صورت

وقتی دَرِ کرم پوست شما کاملاً بسته نشده باشد، هوای مرطوب حمام می تواند باعث تحریک و رشد باکتری های آکنه شود. هر وقت دوش آب گرم می گیرید، گرما باعث جدا شدن مواد سازنده کرم می شود. بهتر است محصولات مراقب پوستی خود را در کشویی بیرون از حمام یا در یخچال نگهداری کنید.

  1. جواهرات

حمام جای مناسبی برای نگهداری از جواهرات نیست، حتی اگر فقط آن ها را قبل از دوش گرفتن درآورده باشید و در حمام گذاشته باشید. محیط مرطوب فرایند اکسیداسیون جواهرات را سرعت می بخشد و باعث از بین رفتن درخشش جواهرات و کدر شدن آن ها می شود. به غیر از طلای خالص، جواهرات مورد علاقه شما که از فلزات مختلفی ساخته شده اند، به رطوبت سریع تر واکنش نشان می دهند.

  1. موبایل

بهتر است از موبایل خود در حمام و توالت استفاده نکنید. بردن موبایل به این مکان ها بی خطر هم نیست. گشت و گذار در اینترنت آن هم در حمام می تواند خطرناک باشد. اگر دوست دارید هنگام حمام کردن به آهنگ گوش بدهید، بهتر است بلندگوی ضد آب بخرید.

  1. تنپوش حوله ای

همانند دیگر حوله ها، حوله های تن پوش مرطوب نیز می توانند میکروب ها و باکتری ها را در خود جای دهند و بوی بدی پیدا کنند. اگر بلافاصله بعد از دوش گرفتن حوله تن پوش خیس خود را بپوشید، انگار اصلاً حمام نکردید. به جای نگه داشتن حوله تن پوش پشت در حمام، آن را جایی آویزان کنید که با قرار گرفتن در معرض هوا خشک شوند.

  1. مسواک

وقتی سیفون توالت را می کشید، میکروب ها می توانند تا ۱۵ فوت گسترش پیدا کنند و به احتمال زیاد باکتری ها روی مسواک شما قرار بگیرند. دندان پزشکان توصیه می کنند مسواک خود تا حد امکان از توالت دور نگه دارید و جایی بگذارید که کاملاً خشک شوند.

چه تعداد از این وسایل را در حمام خود نگهداری می کنید؟ چه وسایل دیگری را باید به این لیست اضافه کرد؟

 

 

خروج از نسخه موبایل