۱۲ پیامد حذف پول از دنیا

۱۲ پیامد حذف پول از دنیا
امتیاز به این post

تاریخ دانان بر این باوردند که استفاده از اشیای فلزی به جای پول، به ۵ هزار سال قبل از دوران مشترک برمی گردد. از آن موقع تا به الان، پول در حال تغییر و تحول بوده. انسان ها، سکه، اسکناس، چک، کارت اعتباری و ارز آنلاین را خلق کرده اند. زندگی همه حول و هوش پول می گذرد و پول همه چیز را کنترل می کند. این یعنی اگر به یک باره، #پول از صفحه ی دنیا محو شود، باید فورا با عواقبی که پیش می آیند کنار بیاییم. در ادامه به ۱۲ پیامد حذف پول از دنیا اشاره می کنیم.

۱_ طلاق های کمتر

بر طبق یک مطالعه، مهم ترین عامل طلاق مسائل مالی است. اگر پول ناپدید شود، تمام استرس مرتبط با آن هم ناپدید خواهد شد. این مسئله در نهایت باعث کاهش طلاق ها و جدایی ها می شود.

۲_ جنگ کمتر و صلح بیشتر

بعضی از جنگ های معروف به خاطر کنترل پول رخ داده اند. کشورها می خواهند به منابع دیگر کشورها دست پیدا کنند و به خاطر همین با هم وارد جنگ می شوند. اگر پول نبود، دیگر جنگی هم به خاطرش رخ نمی داد.

۳_ نبود افراد بی خانمان

بعضی ها بر این باورند که خانه داشتن باید حقی جهانی باشد. اما خب جامعه ی جهانی تا عملی کردن این موضوع راه درازی در پیش دارد. واقعیت این است که روز به روز قیمت همه چیز رو به افزایش است و این یعنی بالا رفتن تعداد افراد بی خانمان. اگر پول نبود، دیگر نیاز نبود کسی خانه بخرد یا اجاره کند و همه محلی برای زندگی داشتند.

حتما بخوانید:   وقتی چیزی میجوید چه اتفاقی برای بدن تان می افتد

۴_ کاهش مادی گرایی

بسیاری از افراد بر این باورند که مادی گرایی مثل عشق به پول است. در این نوع خط فکری، اگر پولی در دنیا نباشد مادی گرایی هم از بین می رود. چون دیگر پولی نیست که بخواهد عشقی به آن ورزیده شود.

۵_ دیگر لوکس معنی نخواهد داشت

محصولات لوکس یا کارهای لوکس مثل استفاده از آخرین تکنولوژی ها یا مسافرت دیگر جزو کارهای لوکس به شمار نرفته و شانس داشتن اشیا یا سفر کردن برای همه یکسان خواهد بود.

۶_ راه های غیر قطعی مبادله ی کالا

انقراض پول به معنای بازگشت مبادله ی مستقیم خواهد بود. افراد مجبور می شوند که دوباره کالا را با کالا معاوضه کنند. اما در این روش مشخص نمی شود عدالت چیست و هر چیزی چقدر ارزش دارد. این مسئله باعث بروز بحران معامله می شود.

۷_ سفارش آنلاین بدان طریقی که امروزه می شناسیم از بین خواهد رفت

سفارش آنلاین روز به روز در حال افزایش است اما محو شدن پول به معنای محو شدن سفارش آنلاین نیز خواهد بود. هم چنین مبادله ی آنلاین کالاها نیز غیر ممکن خواهد شد.

۸_ تغییر در کار

اگر پول محو شود ۲ سناریو محتمل است: یا مردم شاد و خوشحال سرکار می روند چون لازم نیست برای پول اضافی، اضافه کاری کنند، یا اینکه اصلا کار نمی کنند چون اهداف مالی ندارند بنابراین کارکردن دلیلی ندارد.

۹_ منابع سریع تر تمام می شوند

اگر برای خرید چیزهای مختلف به پول احتیاج نداشته باشیم، دیگر همه چیز در دسترس همه است  بنابراین زود تمام می شوند. از این جهات منابع دستخوش ضربه ای بزرگ می شوند.

حتما بخوانید:   این ۱۰ چیز در بدن بی فایده نیستند!

۱۰_ پیوند دنیا کمتر می شود

نبود پول یعنی نبود معامله میان کشورها و از بین رفتن اقتصاد جهانی. سازمان هایی مثل اتحادیه ی اروپا شدیدا از این مسئله آسیب خواهند دید. کشورها احتمالا عبور از مرزهایشان را سخت تر کرده و مسافرت به کشورهای مختلف برای افراد دشوار تر خواهد شد.

۱۱_ تفاوت کمتر میان کشورهای فقیر و غنی

اگر پولی در دنیا نباشد، این نوع تبعیض و تفاوت ها هم از بین خواهد رفت. کشورها به لحاظ ثروت و احتمالا به لحاظ اهمیت برابر خواهند شد.

۱۲_ فساد و استثمار کمتر

ناپدید شدن پول سطح فساد و استثمار را کاهش خواهد داد و ثروتمندها دیگر آنقدرها ثروتمند نخواهند بود. کارگرها هم به این راحتی تن به استثمار نخواهند داد. این پدیده همینطور بر دنیای سیاست هم تاثیر خواهد گذاشت و دیگر شاهد پولشویی نخواهیم بود.

 اگر پول از دنیا محو شود پیامدهای مثبت و منفی زیادی را در پی خواهد داشت. به نظر شما حذف پول از دنیا چه پیامد دیگری به جز این ۱۲ مورد دارد؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف