۱۵ نشانه‌ی یک دوست واقعی!

۱۵ نشانه‌ی یک دوست واقعی!
امتیاز به این post

دوستان در زندگی ما بسیار مهم هستند. اگر یک دوست واقعی داشته یا عشق را در فرد خاصی پیدا کرده اید، پس احتمالا یکی از خوش شانس ترین آدم های روی زمین هستید. رابطه ی دوستانه هم نوعی ابراز عشق و محبت است. حال چه در رابطه ی دوستانه ای باشید یا با شریک زندگی و عشقی تان دوست باشید، در هر صورت ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا آن فرد دوست واقعی شماست یا خیر.

حتی روابط خوب هم هرازگاهی نیاز به بازبینی دارند. هیچکس دوست ندارد وقت و انرژی اش را صرف رابطه ای کند که هیچ بهره ای نداشته و راه به هیچ کجا نمی برد. در ادامه نشانه های یک دوست واقعی را به شما معرفی می کنیم.

۱_ در همه چیز از شما حمایت می کنند: یک دوست واقعی شما را در هر چیزی که برای آن تلاش می کنید تشویق میکند. آنها در تمام مسیر همراه شما بوده و به دنبال فرصتی برای کمک به شما هستند. هدف شما هدف آنها هم می شود و وقتی به پیشرفت و موفقیت می رسید از ته دل خوشحال می شوند.

۲_ در شرایط بد کنارتان می مانند: زندگی بالا و پایین های خودش را دارد. خیلی ها وقتی اوضاع خوب است کنار آدم می مانند و وقتی شرایط سخت می شود پشت آدم را خالی می کنند. یک دوست واقعی همچین آدمی نیست و در شرایط سخت هم کنارتان خواهد بود. نگرانی شما نگرانی اوست. آنها هم دوست خوشی هستند هم ناخوشی.

حتما بخوانید:   خطرات گم شدن در فکر و خیال و پیداکردن راه خروج از این موضوع

۳_ شما را برای هر چیزی می بخشند: همه انسانیم و گاها ممکن است خرابکاری کنیم. وقتی دوستی واقعی نباشد سر یک اشتباه ممکن است کل رابطه تمام شود، اما با یک دوست واقعی اینطورنیست. یک دوست واقعی شما را می بخشد چون رابطه تان بیشتر از اشتباه شما ارزش دارد.

۴_ همیشه پشت تان هستند: چه حق با شما باشد چه نه، این دوستان همیشه پشت شما هستند. آنها طرف شما را گرفته و به خاطرتان می جنگند. اما در عین حال هم وقتی خطایی می کنید سعی می کنند شما را اصلاح کنند.

۵_مدام در تماس هستند: دوستان غیرواقعی تنها زمانی با شما ارتباط برقرار می کنند که بهتان احتیاج داشته باشند اما یک دوست واقعی همواره با شما در تماس است چراکه شما و آنچه که در زندگی تان می گذرد برایش مهم است.

۶_ رازدار شما هستند: هیچکس شما را مثل دوستان واقعی تان نمی شناسد. اگر بتوانید کسی را به حریم رازهایتان راه بدهید آن دوستان واقعی تان هستند. یک دوست واقعی برای اعتمادبه نفس شما ارزش قائل بوده و جای رازهایتان پیش او امن است.

۷_ برای شما وقت می گذارند: یک دوست واقعی فقط از طریق تماس و چت کردن با شما در ارتباط نیست، بلکه برای دیدن تان هم وقت می گذارد. اگر به کمکشان احتیاج داشته باشید هر جوری باشد برایتان وقت خالی می کنند.

۸_ وفادار و قابل اعتماد هستند: یک دوست واقعی وفادار و قابل اعتماد است. چنین دوستی در تعهداتش به شما پایبند بوده و هرگز به شما خیانت نمی کند.

حتما بخوانید:   ۱۴ نشانه ی بیش از حد سخت گرفتن به خودتان

۹_ در جمع شما را مسخره نمی کند: یک دوست واقعی از نقایص شما باخبر است اما شما را همانطور که هستید می پذیرد. این فرد شما را به مسخره نگرفته و تحقیر نمی کند – مخصوصا در جمع. یک دوست واقعی صفات خوب و قوی تان را برجسته کرده، حال آنکه کمک می کند نقایص تان را هم بهبود ببخشید.

۱۰_ با شما صادق هستند: یک دوست واقعی کسی است که صادقانه مسائل را با شما در میان گذاشته و احساساتش را پنهان نمی کند. اگر از شما برنجد به شما خواهد گفت.

۱۱_ به قول هایشان عمل می کنند: یک دوست واقعی سر حرفش می ماند. اگر اتفاقی بیوفتد که تحقق یک وعده را با دشواری مواجه کند، یک دوست واقعی در گفتن حقیقت به شما فروگذار نمی کند و بعدا هم قضیه را جبران خواهد کرد.

۱۲_ قابل اعتماد هستند: دوست واقعی باید قابل اعتماد باشد چراکه قرار است مسائل زندگی را با او در میان بگذارید. خیلی مهم است که در رابطه تان اعتماد دو طرفه حاکم باشد. نکته ای که در مورد اعتماد وجود دارد این است که باید به دستش آورد. یک دوست واقعی نه تنها اعتماد شما را به دست می آورد بلکه آن را خدشه دار هم نمی کند.

۱۳_ آنها شما را شناخته و درک می کنند: بخشی از یک دوست واقعی بودن به این است که طرف مقابل را شناخته و درک کنید. یک دوست باید بتواند بگوید شما چه کارهایی را می توانید انجام دهید و چه کارهایی را نمی توانید. حتی شاید در بعضی شرایط خودتان را بهتر از خودتان بشناسد. آنها همیشه بهترین را برای شما می خواهند.

حتما بخوانید:   کنار آمدن با عادت مخرب از کاه کوه ساختن

۱۴_ چیزهای مرتبط با شما به خاطرشان می ماند: وقتی به چیزی اهمیت بدهیم به آن فکر می کنیم و وقتی به چیزی فکر کنیم آن را به خاطر خواهیم داشت. یک دوست واقعی کم پیش می آید مسئله ای که برای شما مهم است را فراموش  کند. حتی گاهی خودتان هم یادتان نباشد به شما یادآوری می کند.

۱۵_ شما برایشان اولویت دارید: ارجح دانستن و اولویت دادن دیگری بر خودمان نشانه ای از عشق است. یک دوست واقعی به شما عشق ورزیده و برایتان اهمیت قائل است. همچنین دوستی حتی گاهی اوقات از خودش و علایقش برای شما می زند. رابطه ی دوستانه ی واقعی فداکاری می طلبد.

آیا شما هم همچین دوستی در زندگی خود دارید؟

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف