۵ چیزی که هیچ‌گاه نباید در رابطه ی عاشقانه فداکرد

۵ چیزی که هیچ‌گاه نباید در رابطه ی عاشقانه فداکرد
امتیاز به این post

عاشق شدن اتفاقی است بس خوشایند. عشق به شما قدرت داده و به رشدتان کمک می کند. عشق واقعی شما را از خود دور نمی سازد بلکه هم در کنار یکدیگر قوی تان می کند و هم به رشد فردی تان کمک می کند.

اگر در رابطه ی درستی باشید احساس خفه شدن یا در قفس بودن نمی کنید. اما وقتی رابطه باعث می شود که آرام آرام هویت خود را از دست بدهید، نشانه ای است که به شما اعلام می کند در حال هزینه ی عواطف، زمان و زندگی تان در رابطه ای ناسالم هستید. شاید این مسئله از ابتدا مشخص نباشد، اما رفته رفته اطرافیان تان متوجه می شوند که شما از خود واقعی تان فاصله گرفته اید. از همین رو مهم است که پیش از گیر کردن در رابطه ای که برای هر دو طرف آثار سوئی به همراه دارد، با پرچم های قرمز در رابطه آشنا شوید. در ادامه به مواردی که هیچ گاه در رابطه نباید آنها را فدا کنید، اشاره می کنیم.

۱_ حق تان برای انتخاب کردن آدم های زندگی تان

شما موجودی اجتماعی هستید که نه تنها با شریک تان پیوند دارید، بلکه با آدم های مهم دیگری همچون دوستان و خانواده تان نیز پیوند  دارید. اگر محدود شدید و نمی توانید این افراد را ملاقات کنید، نشانه ای از فریبکاری و وسواس است. هرگز زیربار چنین رابطه ای نروید.

حتما بخوانید:   10 نشانه جدایی عاطفی و راههای درمان آن

۲_ آزادی تان برای صحبت و تصمیم گیری

اینکه در رابطه بتوانید حرف تان را آزادانه بزنید باعث می شود تا طرف مقابل به فردیت، حقیقت و باورهایتان احترام بگذارد. با اینکه در رابطه باید سازشکاری وجود داشته باشد، اما سر هر مسئله ای هم کوتاه نیایید. بخشنده باشید اما آلت دست نه. بگذارید طرف مقابل در شرایط مختلف از عواطف و افکارتان با خبر باشد.

۳_ آرامش درون و شادی تان

نگذارید هیچکس برای انجام کارهایی که برای تان شادی و آرامش به همراه می آورند سد راه تان شود. چون در رابطه هستید دلیل نمی شود که دست از خواندن برداشته با به کلاس مورد علاقه تان نروید. زندگی ارزش ندارد وقتی که بخواهید به ساز دیگران برقصید.

۴_ اهداف زندگی تان

جدای از اهداف رابطه که با شریک تان دارید، باید حتما اهداف و رویاهای خود را نیز دنبال کنید. اهداف تان اهمیت دارند. بگذارید شریک تان بداند که سودای در پیش گرفتن چه مسیری را در سر دارید. کسی که عاشق تان باشد از شما حمایت می کند نه اینکه ناامید و دلسردتان کند.

۵_ احترام به خود

ایجاد حد و مرز یک راه برای فهماندن اینکه باید به شما احترام گذاشته شود است. شاید چیزهای دیگر را بشود به خطر انداخت، اما احترام را نه. اگر طرف مقابل نتواند متوجه احترامی که باید به شما گذاشته شود باشد، شما را به چشم فردی ضعیف نگریسته و ممکن است شما را فریب داده یا تهدید کند.

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف