۶ راه برای سوزاندن کالری های اضافه بدون نیاز به رفتن به باشگاه

۶ راه برای سوزاندن کالری های اضافه بدون نیاز به رفتن به باشگاه
امتیاز به این post

در حالی که ورزش و تغذیه سالم مطمئنا به شما کمک می کند تا تناسب اندام داشته باشید، راه های غیرعادی دیگری برای سوزاندن کالری وجود دارد. بسیاری از آنها زمان زیادی را نمی گیرند، و زمانی که به طور منظم انجام شوند، به شما کمک می کنند بدون گذراندن ساعت ها در باشگاه، خوش فرم بمانید.

۱-دوش گرفتن با آب داغ

دوش آب گرم راه خوبی برای استراحت در عصر و از بین بردن استرس است. اما مشخص شده یک ساعت دوش گرفتن با آب گرم می تواند چربی های اضافی را نیز از بین ببرد. هنگامی که با آب گرم دوش می گیرید، بدن شما باید سخت تر کار کند تا دمای طبیعی خود را حفظ کند، که به نوبه خود به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید. مطالعات نشان داده اند که یک ساعت دوش آب گرم می تواند ۱۳۰ کالری بسوزاند و ممکن است استراتژی خوبی برای کاهش وزن باشد.

۲-نوشیدن آب سرد

هیدراته ماندن برای سلامت و تندرستی شما کاملاً حیاتی است، اما نحوه نوشیدن آب می تواند کالری سوزی شما را افزایش دهد. اگر نوشیدن  آب با دمای محیط یا آب گرم را ترجیح می دهید، افزودن چند تکه یخ به آن می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. هنگامی که آب سرد می نوشید، بدن شما باید آن را تا دمای بدن گرم کند، که  در نتیجه به طور موقت متابولیسم شما را افزایش می دهد.

حتما بخوانید:   کارهای مجاز و غیر مجاز در  قبل از جلسات ورزشی

۳- استنشاق بوی وانیل

اگر تا به حال احساس کردید که بوی شیرینی‌های شکلاتی تازه پخته می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود، باید بدانید  که برخی بوها واقعاً می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. محققان دریافته‌اند که افراد دارای اضافه وزن که از ماسکهایی با عطر وانیل استفاده می‌کنند، هوس کمتری برای شیرینی جات می‌کنند. اگر از ایده ماسک زدن خوشتان نمی آید، عطری با رایحه وانیلی انتخاب کنید تا اشتهای خود را سرکوب کنید.

۴- انجام کارهای روزانه

شستن کف‌ها و ظروف ممکن است آزاردهنده باشد، اما فعالیت‌های کوچک خانگی در واقع می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و خانه‌تان را تمیز نگه دارد. صرف یک ساعت برای شستن و خشک کردن سینک ظرفشویی می تواند به شما کمک کند ۱۰۰ کالری بسوزانید و شستشوی حمام به مدت ۳۵ دقیقه به اندازه ۳۵ دقیقه پیاده روی روی تردمیل کالری می سوزاند.

۵- نوشیدن چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و علاوه بر اینکه پوست شما را جوان تر نشان می دهد، می تواند به طور موثر کالری نیز بسوزاند. چای سبز از آنجا که حاوی کافئین و کاتچین است، می تواند متابولیسم شما را افزایش داده و به بدن شما کمک کند تا چربی ها را راحت تر تجزیه کند. اما فقط یک فنجان چای سبز در روز این کار را انجام نمی دهد، مطالعات نشان داده اند که برای مشاهده نتایج به ۳ تا ۵ لیوان در روز نیاز دارید.

۶- پایین آوردن دما

وقتی هوا سردتر می شود، طبیعتاً می خواهیم بخاری را روشن کنیم، اما خنک نگه داشتن اتاق می تواند به کاهش وزن کمک کند. درست مانند نوشیدن آب سرد، بودن در یک اتاق سرد نیز باعث کالری سوزی میشود.

حتما بخوانید:   5 تغییر در سبک زندگی برای تقویت روحیه و سلامت روانی

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف