۱۰ اشتباه رایج در مورد مراقبت از موها که مانع از داشتن مویی درخشان می شود

۱۰ اشتباه رایج در مورد مراقبت از موها که مانع از داشتن مویی درخشان می شود
امتیاز به این post

در مورد مراقبت از مو، روشی که برای دوستتان جواب می دهد لزوما روی موهای شما جواب نمی دهد. اما دسته ای از کارهای رایج وجود دارند که هر روز یا گاه به گاه انجام داده و باعث نابودی موهایمان می شویم. برای همین است که بسیاری از ما متوجه شده ایم که با آنکه تمام اصول مراقبتی مو را به کار می بریم اما باز هم چیزی کم است.

  • موهایتان را به طور مرتب کوتاه نمی کنید

حتی اگر برای رشد موهای خود بسیار تلاش می کنید، باز هم به یک برنامه اصلاحی مناسب نیاز دارید. کوتاه کردن منظم موهایتان ظاهری سالم به آن داده، آن‌ها را ضخیم‌تر نشان می‌دهد و برای رشد موها عالی است زیرا از شر قسمت‌های آسیب‌دیده خلاص می‌شوید. لازم نیست هر چند وقت یکبار موهایتان را کوتاه کنید، به گفته متخصصان مو، کوتاه کردن نیم سانتی متر از موها در هر ۱۲ هفته یکبار،مناسب است.

  • از نرم کننده استفاده نمی کنید 

نرم کننده زدن بخشی از روتین شستشوی مو را به خود اختصاص می دهد. استفاده از نرم کننده ضروری است زیرا مو را نرم می کند، همچنین به بازگرداندن تعادل تولید روغن که می تواند در اثر استفاده بیش از حد از شامپوها و عوامل دیگر بوجود آمده باشد کمک کند. در حالی که نرم کننده معمولاً بلافاصله بعد از شامپو کردن استفاده می شود، گفته شده  که استفاده از نرم کننده در ابتدای حمام موهای شما را حجیم تر نشان می دهد.

  • آب کافی نمی نوشید

دلایل بی شماری برای مصرف آب وجود دارد ، اما تعداد کمی از ما می دانیم که نوشیدن آب کافی برای موهایمان مفید است. ثابت شده که آب یک عنصر کلیدی است که به رشد موهای شما کمک می کند. بنابراین، اگر به اندازه کافی آب ننوشید، ممکن است رشد موهای تان به طور کامل متوقف شود.

  • از محصولاتی به شدت قوی استفاده می کنید

قبل از قرار دادن هر چیزی روی موهای خود، باید از مواد تشکیل دهنده محصولات خود آگاه باشید.  از برخی از مواد قطعاً باید اجتناب کنید، مانند محصولاتی با پایه سیلیکون و الکل که می‌توانند به شدت به موهای شما آسیب بزند.حتما  با موهای خود به آرامی رفتار کنید و بهترین محصولات را به کار ببرید.

  • مرتب موهایتان را شانه می زنید

درست مانند هر عمل مراقبت از مو، برس زدن نیز باید به درستی انجام شود. برس زدن موها به تحریک پوست سر کمک می کند و باعث رشد مو می شود، اما متخصصان دریافته اند که برس زدن بیش از حد می تواند منجر به ریزش مو شود. به همین دلیل است که برس زدن را بیش از دو بار در روز – صبح و شب – توصیه نمی کنند.

  • با موی خیس میخوابید

به احتمال زیاد شما آنقدر خسته از حمام بیرون می آیید  که با موهای خیس میخوابید، همه ما مطمئناً این کار را انجام داده ایم. اما این یک عادت مضر است زیرا موها زمانی که خیسند ضعیف‌تر هستند، به همین دلیل مستعد آسیب می‌شوند. همچنین گرمای سر و رطوبت طولانی مدت موهای شما باعث ایجاد باکتری هایی می شود که به  شوره سر می انجامد.

  • از وسایل حالت دهنده ی حرارتی زیاد استفاده می کنید

تغییر مدل مو وسوسه انگیز است، به همین دلیل است که خودداری از استفاده از تجهیزات حالت دهنده گرمایی دشوار است. با این حال، می‌توانیم تعداد دفعات استفاده از وسایل حرارتی را کاهش دهیم تا موهایمان سالم بماند. اما اگر متوجه علائم آسیب گرما شدید، مانند اینکه موها به راحتی گره می‌خورند و بیش از حد خشک می‌شوند، وقت آن است که آن را بر اساس نوع موی خود درمان کرده و برای مدت زمان زیادی از وسایل حرارتی اجتناب کنید.

حتما بخوانید:   دو دقیقه مراقبه در روز : چگونه خود را به مراقبه کردن تشویق کنیم

 

  • از آب با دمای نامناسب استفاده می کنید

دمای نامناسب آب می تواند برای موهای شما بسیار مضر باشد زیرا دمای خاصی وجود دارد که باید در هر مرحله از آن استفاده کرد. از آنجایی که آب داغ منافذ را باز و پوست سر را کاملا تمیز می کند، بهتر است پوست سر خود را ماساژ دهید و موهای خود را با آب گرم بشویید. از طرفی نرم کننده خود را با آب سرد بشویید زیرا رطوبت را در موها نگه می دارد .

  • پروتئین کافی مصرف نمی کنید

منبع خوب پروتئین برای مو نیز مفید است و برای همین است که اگر به دنبال موهای بلند، قوی و درخشان هستیم،  باید نسبت به غذایی که می خوریم آگاه باشیم . ظاهرا مو از پروتئین ساخته شده بنابراین هر نوع غذای پروتئین دار مانند تخم مرغ  موها را قوی تر و سالمتر می کند .

  • روغن درمانی گرم انجام نمی دهید

مادران و مادربزرگ هایمان همیشه توصیه می کردند  که از روغن های مو استفاده کنید. آنها برای مو بسیار مفید هستند، البته باید روغن های ساخته شده  ی مناسب برای نوع/بافت موی خود  را پیدا کنیم. روغن درمانی بهترین راه برای محافظت و تغذیه موهای خشک و شکننده است. شما می توانید آن را در خانه یا  سالن انجام دهید، فقط مطمئن شوید که این کار را به روش صحیح انجام می دهید  .

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف