۶ عامل موثر در رشد سریعتر موهای زاید صورت

۶ عامل موثر در رشد سریعتر موهای زاید صورت
امتیاز به این post

با آنکه بیشتر ما موهای نازکی داریم که صورتمان را پوشانده است، برخی زنان دارای موهای زاید ضخیم تری بر روی صورت خود هستند. این بیماری  هیرسوتیسم یا مردمویی نامیده می شود، و زنانی که از آن رنج می برند موهای زاید بیشتری بر روی بدن و صورت خود دارند. با آنکه روشهای بی شماری برای راحت شدن از دست موهای زاید صورت وجود دارد، جلوگیری کردن از عوامل بوجود آورنده آن باعث صرفه جویی در هزینه های آرایشی می شود. در این مقاله به تاثیر موهای زاید صورت بر روی ظاهر شما پرداخته و دلایل رشد سریع آن را با هم بررسی می کنیم.

  • ممکن است در برابر ماده شیمیایی بیسفنول آ قرار گرفته باشید

وقتی خرید می کنید بدون آنکه فکر کنید رسید را از فروشنده دریافت می کنید اما با انجام این کار خود را در معرض بیسفنول آ قرار می دهید که یک ماده شیمایی مخرب برای غدد درون ریز است و روی هورمونهای شما تاثیر منفی می گذارد. رسیدهایی که در سوپرمارکتها دریافت می کنیم بین ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ برابر بیسفنول آ بیشتری نسبت به خوراکی های کنسروی دارند. بدن شما این ماده شیمیایی را از طریق پوست جذب می کند و زمانی که وارد بدنتان شود روی دستگاه تولید مثل و غدد درون ریز شما تاثیر می گذارد که به نوبه خود منجر به رشد موهای زاید بیشتر می شود. بیسفنول آ را در بسیاری از محصولات می توان یافت از جمله بطری های آب ، دستمال های کاغذی، و دستمالهای توالت. اما بسیاری از تولید کننده ها این ماده را از محصولات خود خارج می کنند.

  • زمانی برای ورزش کردن ندارید

حتی اگر زندگی پر مشغله ای داشته باشید، اختصاص دادن زمانی برای ورزش کردن باعث کاهش رشد موهای زاید می شود. اضافه وزن احتمال رشد موهای زاید را در ناحیه پشت لپ و چانه افزایش می دهد و انجام ورزشهای سبک از جمله شنا و پیاده روی به شما در جلوگیری از رشد موهای زاید کمک می کند.

  • مرتبا ماهی می خورید

با آنکه مصرف ماهی سالمون روشی بسیار خوب برای دریافت پروتین بیشتر است، مصرف مرتب آن باعث رشد موهای زاید صورت می شود. ماهی های چرب از جمله سالمون، تستوسترون را در زنان افزایش می دهد و افزایش این هورمون منجر به رشد بیشتر موهای زاید صورت می شود.

  • هر روز قهوه مصرف می کنید

اگر نمیتوانید روز خود را بدون مصرف یک فنجان قهوه آغاز کنید کاملا شما را درک می کنیم اما نوشیدن زیاد قهوه تولید هورمون تستوسترون را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهند که نوشیدن مکرر قهوه به مدت ۴ هفته سطح تستوسترون را در بدن بالا می برد. اگر نمیتوانید مصرف قهوه را ترک کنید، قهوه بدون کافئین یا قهوه فوری مصرف کنید که کافئین کمتری دارد.

  • استرس دارید

ما در دنیای در حال تغییر زندگی می کنیم و نداشتن استرس تقریبا غیرممکن است با آنکه داشتن کمی استرس کاملا طبیعی است اما اگر تحت فشار مکرر باشید تعادل هورمونهای طبیعی خود را بر هم می زنید. وقتی تعادل هورمونهایتان به هم بخورد روی سلامت کلی بدنتان تاثیر می گذارد و منجر به رشد سریعتر موهای زاید می شود.

  • خوابتان کم است

چه برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان را نگاه کنید یا از سکوت شب در غیاب فرزندان تان لذت ببرید، نخوابیدن به مقدار کافی به شدت بر روی بدن و هورمونهایتان تاثیر می گذارد. برای جلوگیری از رشد موهای زاید حداقل هر شب ۷ ساعت بخوابید.

حتما بخوانید:   وقتی به کسی پنیک اتک یا حمله هراس دست می دهد چه کنیم؟

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف