۸ راهکار برای زنده ماندن در صورت گم شدن در دنیای وحش

۸ راهکار برای زنده ماندن در صورت گم شدن در دنیای وحش
امتیاز به این post

 مردمان امروزی به زندگی راحت با تکنولوژی عادت کرده و معنای زنده ماندن در طبیعت را فراموش کرده اند.با آنکه احتمالش کم است  اما با این حال، مثلاً هنگام کمپینگ با دوستان خود ممکن است گم شوید. بنابراین خوب است که چند ترفند ساده را بدانید تا اگر خود را در طبیعت تنها دیدید، بتوانید نجات پیدا کنید

  • جمع کردن شبنم های صبحگاهی

برای زنده ماندن، بیش از هر چیز به آب نیاز دارید.  یک منبع خوب آب، شبنم صبحگاهی است.کافی است آن را با یک تکه پارچه از درختان و علفها جمع کنید. وقتی پارچه خیس شد، آب را داخل دهان خود بچکانید. به عنوان یک گزینه دیگر، اگر هوا گرم است، پاهای خود را با یک تکه پارچه بپیچید و سپس روی چمن راه بروید

  • از برگها برای گرم کردن خود استفاده کنید

برگها عایق خوبی هستند. اگر شب سرد است می توانید از آنها برای گرم نگه داشتن خود استفاده کنید. به عنوان مثال، یک ژاکت را با برگ پر کنید یا از آنها یک پتو بسازید.
همچنین، برگها به عنوان کیسه خواب گزینه خوبی هستند و  خیلی بهتر از خوابیدن روی زمین است.

  • دستگاه تصفیه آب درست کنید

اگر یک بطری پلاستیکی دارید، می توانید فیلتر آب تصفیه خود را بسازید. ابتدا یک سوراخ در درب بطری ایجاد کنید. سپس بطری را برش دهید و قسمت را همانطور که در تصویر نشان داده شده است تا کنید. علف، سنگ، زغال سنگ، و هر چیز دیگری که برای یک سیستم پاکسازی پیدا می کنید را داخل آن قرار دهید

حتما بخوانید:   7 نکته برای نجات یافتن در شرایط اضطراری

اکنون فیلتر آب شما آماده است

  • اگر آب پیدا نکردید ادرار خود را ننوشید

به نظر می رسد که نوشیدن ادرار خود در زمانی که نمی توانید آب پیدا کنید و ناامید می شوید ایده خوبی است، اما متخصصان می گویند که این کار باعث کم آبی بدن شما می شود.ادرار حاوی نمک های محلول، مواد معدنی و مقدار کمی از سموم کبد شما است. به زبان ساده،  ادرار خطرناک است

  • با استفاده از درختان و خورشید آب جمع کنید

اگر کیسه پلاستیکی دارید، آن را محکم روی شاخه ای با برگ محکم کنید. هیچ هوایی نباید از آن عبور کند. بگذارید کیسه چند ساعت بماند. فراموش نکنید که شاخه ها باید زیر نور خورشید باشند تا باعث ایجاد میعان در برگ ها  شود.

  • از لباس خود برای آتش روشن کردن استفاده کنید

برای ایجاد آتش از طریق اصطکاک، به چیزی خشک و کوچک نیاز دارید. اگر نمی توانید برگ های خشک یا تکه های کوچک چوب را پیدا کنید، از لباس های خود استفاده کنید. حتی می تواند یک نخ از جوراب شما باشد.

  • حشرات را با کاج دفع کنید

اگر از پشه ها و حشرات مزاحم خسته شده اید، کافی است یک درخت کاج پیدا کنید. روغن کاج  دافع  قوی حشرات است. سوزن های کاج را خرد کرده و روی پوست خود بمالید.

  • از ساعت به عنوان قطب نما استفاده کنید

حتی یک ساعت عقربه ای نیز می تواند جهت را به شما نشان دهد. ساعت را به صورت افقی نگه دارید تا موازی با زمین باشد. اکنون ساعت یا عقربه خود را بچرخانید تا عقربه ساعت مستقیماً به سمت خورشید باشد.
سپس باید نقطه وسط زاویه بین عقربه ساعت و ساعت ۱۲ را همانطور که در تصویر نشان داده شده است پیدا کنید. نقطه وسط ۲ علامت جهت جنوب است.

حتما بخوانید:   ۳۷ شهری که به عنوان برترین شهرهای دنیا برای زندگی رای آورده اند

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف