چطور انسان شادتری باشیم؟

چطور انسان شادتری باشیم؟
امتیاز به این post

هیچ کس تمام مدت خوشحال نیست و زندگی هر کس بالا و پایین های خودش را دارد. با این حال اگر حس می کنید لذت کافی را از زندگی نمی برید، شاید بد نباشد راه های شاد بودن را یاد بگیرید. در بسیاری از موارد شادی از زندگی مان می رود، چرا که چیزهای دیگری را وارد زندگی مان می کنیم. خیلی از چیز ها هستند که می توانند در شاد بودن ما تداخل ایجاد کنند، مثلا:

  • به طور کلی ترسیدن از دنیا
  • حرص باعث حسادت می شود و فرد حسود نمی تواند خوشحال باشد.
  • از دست دادن عزیز
  • بیماری
  • استرس کاری داشتن
  • ناتوانی در تحقق رویاهایتان
  • احساس عذاب وجدان داشتن

و این لیست می تواند همین طور ادامه پیدا کند، اما به مجرد اینکه تصمیم گرفتید که می خواهید فرد شادتری باشید، گام مهم اول را برداشته اید.

 شما تنها انسان هستید

بخشی از یادگیری چطور خوشحال تر بودن، پذیرفتن این حقیقت است که شما تنها انسانید، نه ابرانسان. خیلی وقت ها ممکن است انتظارات غیر منطقی ای از خودتان داشته باشید. اگر در طی روز مسئولیت های زیادی برسرتان ریخته باشد، طبیعی است که دمغ و بدعنق باشید. با این حال یادگرفتن اینکه چطور فرد خوشحالی باشید آن قدرها هم سخت نبوده و تنها کافی است تغییراتی را در زندگی و نحوه تفکرتان ایجاد کنید تا حس بهتری هم نسبت به خودتان و هم دیگران داشته باشید. اگر اندکی وقت گذاشته و اندکی سعی و کوشش کنید، می بینید که خوشحالی آن قدرها هم دور از دسترس نیست.

حتما بخوانید:   7 تفاوت مابین فرزند دختر و پسر

راه هایی برای شاد بودن

نکته خوبی که در مورد یادگیری شاد زیستن وجود دارد این است که اصلا هزینه ای در بر ندارد. برخی مردم گمان می کنند که بیرون رفتن و صرف کردن مقدار زیادی پول باعث می شود که خوشحال باشند، اما معمولا این خوشحالی کاذب بوده و وقتی ریخت وپاش هایشان تمام شد از بین می رود. شادی و خوشحالی از درون نشات می گیرد، از اینکه شما چه دیدگاهی نسبت به خود و جهان دارید.

۱_ خندیدن راهی عالی برای شادتر بودن است. وقتی می خندیم جریان خون در بدن افزایش یافته و بدن مان اندروفین آزاد می کند. از خیر اخبار گذشته و یک برنامه کمدی و طنز نگاه کنید.

۲_ مدیتیشن یک متد عالی دیگر برای گنجاندن شادی در زندگی است. مدیتیشتن به شما کمک می کند تا وارد یک حالت ذهنی پیشرفته شده و استرس و افکار منفی را از خود دور کنید. ریلکس کردن از طریق مدیتیشن این اجازه را به شما می دهد تا مواد شیمیایی و هورمون های بدن که در پاسخ به استرس آزاد می شوند ( مثل آدرنالین و کورتیزول) را به حداقل برسانید. هورمون های استرس باعث می شوند تا مضطرب و ناراحت باشید، بنابراین از بین بردن آن ها و جایگزین کردن شان با مواد شیمیایی و هورمون های حال خوب باعث می شود دنیا را زیباتر ببینید. تاثیرات مثبت مدیتیشن بر جنبه های دیگری زندگی تان نیز اثر خواهد گذاشت.

۳_ مشغول بودن هم راهی خوب برای شادتر بودن است. انجام فعالیت های جدید به جای انجام همان کارهای یکنواخت همیشگی باعث می شود تا حس شادی بیشتری بهتان دست بدهد. یاد گرفتن یک ساز یا شرکت در هر کلاسی که به آن علاقه دارید کمک می کند تا حس بهتری نسبت به خودتان داشته و در عین حال کار جالبی نیز انجام دهید.

حتما بخوانید:   ۲۰ سوالی که هر هفته باید از خودتان بپرسید

۴_ عقب راندن مداوم افکار منفی یک تمرین مهم برای شاد بودن است. عصبانی و حسود شدن یا کینه به دل گرفتن آسان است. فقط هم شما نیستید. همه آدم ها گه گاهی از این احساسات دارند. هر موقع این احساسات یا احساسات منفی مشابهی بهتان دست داد، خودآگاهانه فکرتان را متوقف کرده و به یک چیز خوشایند فکر کنید. با گذر زمان هم دیدی مثبت تر پیدا می کنید و هم انسان شادتری خواهید بود.

شما چه راه هایی را برای شادتر زیستن پیشنهاد می کنید؟

 منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف