۷ راهکار برای مبارزه با استرس و اضطراب

۷ راهکار برای مبارزه با استرس و اضطراب
امتیاز به این post

کاملا طبیعی است که گه گاهی احساس اضطراب و استرس کنید، اما برای داشتن احساسی بهتر، کار های زیادی است که می توانید انجام دهید. توجه داشته باشید که میان گه گاهی حس استرس داشتن با تجربه استرس به صورت بی وقفه تفاوت وجود دارد. اگر استرس و اضطراب  تان بیش از حد زیاد شده و به دنبال راه هایی برای کاهش یا از بین بردن آن ها هستید، شاید بهتر باشد که با یک متخصص صحبت کنید. اگر هم می خواهید خودتان در این زمینه دست به کار شوید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

۱_ در مورد حسی که دارید با یک نفر صحبت کنید: صحبت کردن با یک نفر در مورد احساس تان می تواند قدری از بار روی دوش تان بکاهد. مطمئن باشید که به طرف مقابل اعتماد دارید، بعد ببینید که چه چیز‍‎ هایی را می خواهید با او در میان بگذارید.

۲_ بر لحظه حال تمرکز کنید: آیا توجه کرده اید که احساس اضطراب اغلب زمانی به وجود می آید که یا در گذشته غرق شده اید و یا نگران آینده هستید؟ متمرکز کردن ذهن تان بر لحظه حال می تواند کمک کند تا قدری آرام بگیرید. غیر از مدیتیشن کردن، راه های زیادی برای حضور ذهن در لحظه حال وجود دارد که در مطلبی دیگر به بررسی و معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

۳_ کمی از وقت آزادتان استفاده کنید: داشتن برنامه روزانه پر و شلوغ مسلما باعث استرس خواهد شد. بهتر است که هر روز یک کاری که از آن لذت می برید انجام دهید، حال چه یک سرگرمی خاص است، فیلم دیدن است یا چت کردن با دوست. اگر خیلی احساس استرس و تشویش می کنید، از نه گفتن به کارهایی که می دانید به این احساسات تان خواهد افزود هراسی نداشته باشید.

حتما بخوانید:   ۷ نشانه دوست ساختگی

۴_ بر افکارتان نظارت داشته باشید: گاهی اوقات حتی نمی دانیم چه چیزی موجب استرس و اضطراب مان شده. نوشتن افکارتان کمک می کند تا دلیل آن را بفهمید. وقتی این کار را انجام دادید، می توانید روی به چالش کشیدن یا تغییر افکار منفی تان کار کنید.

۵_ افکارتان را به چالش بکشید: اگر ذهن تان پر از افکار منفی است، مسلما احساس استرس و اضطراب خواهید کرد. با اینکه افکار مان ممکن است درست و واقعی به نظر برسند، اما فقط فکربوده و بازتابی از آن چه که واقعا اتفاق می افتد نیستند. افکارتان را بنویسید و پس حقایقی که از آن افکار حمایت کرده یا ردشان می کنند را نیز یادداشت کنید. در انتها خودتان تعجب خواهید کرد که چقدر در بعضی افکارتان اغراق کرده و چقدر از واقعیت دور هستند.

۶_ بیشتر تحرک داشته باشید، خوب غذا بخورید، به اندازه کافی بخوابید: همه می دانند که ورزش کردن باعث کاهش استرس و اضطراب و بهبود خلق و خو می شود. لازم نیست حتما دوی ماراتون انجام دهید تا مزایای ورزش کردن نصیب تان شود. تنها ۳۰ دقیقه ورزش کردن یا حتی پیاده روی به طور روزانه هم تاثیرات خودش را خواهد گذاشت. رژیم غذایی و خواب کافی هم برای سلامتی بسیار حیاتی هستند. یک رژیم غذایی سالم باعث می شود سالم تر و قوی تر بوده و بهتر با استرس مقابله کنید. خواب کافی هم تاثیر مثبتی بر روی خلق و خو و سطوح استرس تان خواهد گذاشت.

۷_ با ترس هایتان روبه رو شوید: اگر همیشه از شرایطی که موجبات اضطراب شما را فراهم می آورند اجتناب می کنید، شاید همین کار باعث می شود که نتوانید کارهایی که می خواهید و یا لازم است را انجام دهید. عجیب به نظر می رسد اما مواجه شدن  با چیزهایی که موجب اضطراب تان می شوند خود از اضطراب تان می کاهد. می توانید امتحان کنید و ببینید که شرایط به آن بدی است که فکر می کنید و یاد بگیرید تا ترس هایتان را مدیریت کنید. بهتر است این کار را به کمک یک مشاور یا روان شناس انجام دهید تا بارهمه چیز روی دوش خودتان نباشد. این افراد می توانند با ارائه راهکارهایی مناسب، بیشتر به شما کمک کنند.

حتما بخوانید:   مواردی که تنها افرادی که والدینی سخت گیر داشته اند درک می کنند 

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف