۱۲ دانستنی درمورد خواب که کمتر کسی می داند

۱۲ دانستنی درمورد خواب که کمتر کسی می داند
امتیاز به این post

ما یک سوم از زندگی مان را در خواب به سر می بریم، اگرچه از بیرون فقط یک روتین ساده به نظر می رسد، اما دقیق تر که فکر کنیم برعکس است. در خواب ها دنیایی از جزئیات و کنجکاوی ها وجود دارد. در ادامه حقایقی را در مورد خواب و رویا برایتان عنوان می کنیم.

۱_ مثل زمان های قدیم

کسانی هستند که خواب سیاه و سفید می بینند. این موضوع به نسل بستگی دارد. کسانی که در زمان تلویزیون های سیاه و سفید بوده اند، بیشتر از دیگران خواب های سیاه و سفید می بینند.

۲_ پنج حس

افراد نابینا هم خواب می بینند. آنها از حواسی که دارند استفاده می کنند مثل شنوایی، بویایی، لامسه و چشایی. درک این موضوع شاید برای افراد بینا سخت باشد. کسانی که بعد از تولد در برهه ای از زندگی بینایی شان را از دست داده اند نیز مثل افراد بینا خواب می بینند.

۳_ غریزه ی حیوانی

دانشمندان نمی توانند به طور ۱۰۰ درصدی ادعا کنند، اما فازهای خواب در برخی گونه های حیوانی شبیه به انسان هاست. بنابراین به شدت این احتمال وجود دارد که حیوان ها هم خواب های متنوع ببینند.

۴_ عامل خلاقیت

مغز همچنان در حین خواب هم به شدت فعال است. خیلی از افراد در خواب برای کارهای خارق العاده ای که در واقعیت انجام داده اند الهام و انگیزه گرفته اند.

حتما بخوانید:   چرا نباید در توالت از موبایل استفاده کنیم

۵_ چهره ای آشنا

آیا چهره ای که در خواب تان دیدید را به خاطر دارید؟ شاید اصلا فکرش را هم نکرده باشید. حضور این چهره ها تصادفی نیست. همیشه کسانی هستند که قبلا دیده اید، حتی اگر یادتان نباشد و توجه نکرده باشید.

۶_ به یاد آوردن

چون خواب تان را به یاد نمی آورید دلیل نمی شود که خواب ندیده باشید. تمام افراد به طور میانگین شبانه چند خواب می بینید، اما حدود ۹۵ درصدشان به خاطر نمی آورند.

۷_ مسائل جنسیتی

مردان بیشتر خواب هایی در مورد دعوا، خشونت و با تم های خشن می بینند و زنان هم در خواب هایشان بیشتر ترس و طرد شدن را تجربه می کنند.

۸_ بخورید، بنوشید، بخوابید

بعضی خوردنی ها واقعا خواب آور هستند. مثلا محصولات لبنی، گیلاس، گوشت بوقلمون، موز و چیزهای دیگر. بنابراین اگر بی خوابی دارید به خوردن این مواد توجه داشته باشید.

۹_ بلند شدن

بلند شدن از  رختخواب کار آسانی نیست، حالا یا به خاطر حس راحتی ای که دارید یا به خاطر اوقات خوشی که شب قبل داشتید، اما این حالت می تواند به نقطه ای برسد که کارشناسان آن را dysania می نامند. این حالت زمانی اتفاق می افتد که بلند شدن از تخت بیشتر از نیم ساعت طول می کشد. خود این مسئله بیماری نیست اما می تواند نشانه ی بیماری های همچون افسردگی و استرس باشد.

۱۰_ کابوس

اگرچه کابوس ها را اغلب مرتبط با ترس و وحشت می دانند، اما حدود ۵۰ درصد احساسات دخیل در کابوس ها ترسناک نیستند. بیش از نیمی از خواب های مشوش کننده حاوی عواطف اولیه ای همچون سردرگمی، ناراحتی و عذاب وجدان هستند. اگر زیاد از این خواب ها می بینید یعنی باید برای مشکلی که اذیت تان می کند راه حلی پیدا کنید.

حتما بخوانید:   برچسبی که بدون ورزش لاغر تان می‌کند

۱۱_ ۵ دقیقه بیشتر

حالا یا باید کاری را تمام کنید یا آخر فیلمی را تماشا کنید، همه مان در وضعی بوده ایم که خواب را به تاخیر بیندازیم. انسان ها تنها پستاندارانی هستند که از قصد خواب و استراحت شان را به تعویق می اندازند.

۱۲_ ۷ خوش شانس

طبق نظر متخصصین، به طور میانگین افراد در عرض ۷ دقیقه خواب شان می برد. گاهی اوقات این مقدار کم و بیش جا به جا می شود. عادات و فعالیت فیزیکی را هم باید مدنظر داشت.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف