اگر بیش از دو بار در روز دندانهایتان را مسواک بزنید چه اتفاقی برایشان می افتد ؟

اگر بیش از دو بار در روز دندانهایتان را مسواک بزنید چه اتفاقی برایشان می افتد ؟
امتیاز به این post

اگر خواهان بهداشت دهان و دندان و دندانها و لثه های سالم هستید، دندان پزشکان توصیه می کنند آنها را به طور منظم بشویید. اما ممکن است در مورد مراقبت از دندان بیش از حد کوشا باشید و دچار اشتباهِ مسواک زدن بیش از حد شوید. مسواک زدن بیش از دو بار در روز می تواند آسیب زیادی به دندانها بزند  و دقیقاً نتیجه سوئی بدهد .

دندانهایتان تیره می شوند

مینای دندان لایه نازکی است که دندان های شما را می پوشاند و از آن محافظت می کند. اگرچه مینای دندان سخت ترین بافت بدن انسان است، اما همچنان می تواند به راحتی آسیب ببیند. اگر به دفعات مسواک می زنید مینای دندان خود را از بین میبرید.
اگر مینای دندان شما فرسوده شود، عاج، لایه دوم دندان، ممکن است به صورت لایه لایه شود. رنگ عاج زرد است، بنابراین اگر مینای دندان شما آسیب ببیند، دندان های شما نیز ممکن است زرد شوند.

باعث حساسیت دندانی می شود

یکی دیگر از عوارض آسیب مینای دندان افزایش حساسیت دندان ها است. خوردن و نوشیدن غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم یا هر چیزی که بسیار اسیدی یا حتی شیرین است می تواند واکنش های دردناکی را ایجاد کند. برای حل این مشکل می توانید خمیر دندان خود را عوض کنید، دندان های خود را با ملایمت بیشتری مسواک بزنید و این کار را فقط دو بار در روز انجام دهید.

حتما بخوانید:   از یوگا به عنوان درمانی برای آسم استفاده کنید

دچار پوسیدگی دندانی بیشتری می شوید

در حالی که ما معمولاً برای جلوگیری از پوسیدگی ، دندان‌ها را به طور مرتب مسواک می‌زنیم، مسواک زدن بیش از حد می‌تواند دقیقاً نتیجه معکوسی را به همراه داشته باشد. اگر بیش از دو بار در روز برای مدت طولانی‌تری مسواک بزنید، نه تنها مینای دندان، بلکه عاج را نیز از بین می‌برید. حفره ها، اگر به سرعت درمان نشوند، حتی می توانند منجر به عفونت و از دست دادن دندان شوند.

باعث تحلیل رفتن و تورم لثه ها می شود

یکی دیگر از علائم مسواک زدن بیش از حد دندان ها، لثه های آسیب دیده است. لثه های شما ممکن است قرمز، ملتهب و متورم شوند. این کار حتی می تواند باعث خونریزی شده و ممکن است بسیار دردناک شود. عقب رفتن لثه ها همچنین می تواند ریشه دندان های شما را در معرض عفونت و پوسیدگی دندان قرار دهد.

به جای مسواک زدن بیش از حد چه کار کنیم

اکثر افرادی که دندانهایشان را بیش از حد مسواک می زنند به منظور دستیابی به بهداشت دهانی بهتر و دندانهایی سالمتر و سفیدتر آن را انجام میدهند. اما گزینه های دیگری به جز مسواک زدن بیش از حد وجود دارد. نخ دندان کشیدن و شستن دهان روتین مراقبتی بسیار مهمی است که میتواند نتایج بهتری داشته باشد. به جز مسواک زدن دندانها در روز و شب، میتوانید دوبار در روز از دهان شویه استفاده کنید.

 

 

مهم است که حداقل یکبار در روز دندانهایتان را نخ بکشید. اگر می خواهید در کل روز احساس تمیزی کنید، بعد از غذا مسواک بدون قند بجوید.

حتما بخوانید:   8 روش آسان برای نجات از استرس و درد

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف