اگر ملحفه های خود را نشوییم، چه اتفاقی می افتد؟

اگر ملحفه های خود را نشوییم، چه اتفاقی می افتد؟
امتیاز به این post

 

ما بخش عمده ای از عمر خود یعنی حدود یک سوم آن را در خواب می گذرانیم و هنگام خواب مواد مختلفی مانند چربی، سلول های پوست و گرد و خاک در ملحفه های مان باقی می ماند که با گذشت زمان مقدار آنها بیشتر می شود.

آیا می دانید که اگر ملحفه ها را نشوییم چه اتفاقی می افتد؟

آکنه و التهاب پوست

برخی از مشکلات پوستی ما ممکن  است ناشی از کثیف بودن روبالشی مان باشد. استفاده هر روزه از بالش می تواند باعث تجمع ذرات پوست مرده، چربی و باکتری ها در آن شود و این آلودگی ها با مسدود کردن منافذ پوست، آکنه را به وجود بیاورد. علاوه بر این باکتری های موجود در روی بدن کنه های “دمودکس” (که در ملحفه ها و بالش های ما زندگی می کنند) ممکن است باعث قرمزی پوست شود.

اگر پوست شما شاداب و سالم به نظر نمی رسد، سعی کنید هر ۲ تا ۳ روز یک بار روبالشی خود را عوض کنید. ممکن است با همین اقدام ساده مشکل تان برطرف شود.

حساسیت های آزار دهنده ناشی از “کنه های گرد و غبار”

اگر شب ها عطسه می کنید و دچار خارش چشم می شوید ممکن است مبتلا به حساسیت باشید. عواملی مختلفی حساسیت ایجاد می کنند، از گرده گیاهان و گرد و خاک… تا کنه های گرد و غبار، کنه هایی میکروسکوپی که در ملحفه های همه ما زندگی می کنند و می توانند آسم و حساسیت های شدیدی ایجاد نمایند.

حتما بخوانید:   اگر کپک بخورید چه اتفاقی می افتد؟

برای جلوگیری از این حساسیت ها حتما ملحفه ها را با آب داغ بشویید. اگر مشکل برطرف نشد، می توانید ملحفه های ویژه ضد حساسیت را خریداری کنید.

اثرات مضر خوابیدن در کنار حیوانات خانگی

برخی افراد دوست دارند حیوانات خانگی کوچک را در رختخواب خود بخوابانند، ولی این کار ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد. بعضی از حیوانات خانگی کنه دارند و این کنه ها می توانند بیماری لایم را به ما منتقل کنند. بعلاوه موهای این حیوانات می تواند کنه های گرد و غبار را به سمت خود جلب کند و جمعیت آنها در رختخواب را افزایش دهد.

اگر قصد دارید دوستان کوچک خود را روی تخت تان بخوابانید، حتما ملحفه ها را بیشتر بشویید و همیشه مراقب بهداشت و سلامتی حیوانات تان باشید.

خارش پوست سر

روبالشی های گرم و مرطوب می تواند خانه ای ایده آل برای قارچ هایی به نام درماتوفیت ها باشد. این قارچ ها باعث ایجاد خارش و کچلی های دایره ای شکل در پوست سر می شوند. البته این بیماری را می توان به راحتی درمان کرد، اما پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

ابتلای دوباره به بیماری التهاب ملتحمه یا “چشم صورتی”

اگر به بیماری چشم صورتی مبتلا شده اید حتما ملحفه ها و روبالشی ها را با آب داغ بشویید تا باکتری های موجود در آنها از بین بروند و دوباره به این عفونت دچار نشوید.

 

حالا که می دانید نشستن ملحفه ها ممکن است چه عواقبی داشته باشد، احتمالا می پرسید که هر چند روز باید آنها را بشویید. برای از بین بردن میکروب ها، حداقل هفته ای یک بار ملحفه و روبالشی ها را با آب داغ بشویید.

حتما بخوانید:   دلایل صحبت کردن در خواب چیست و چطور می توان آن را کنترل کرد؟

 

شما هر چند وقت ملحفه های خود را می شویید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف