اگر کپک بخورید چه اتفاقی می افتد؟

اگر کپک بخورید چه اتفاقی می افتد؟
امتیاز به این post

تصورش را بکنید: بالاخره می توانید یک گاز از ساندویچ مورد علاقه تان بزنید، اما اندکی بعد متوجه می شوید که نان کپک زده است. این اتفاق شاید یکی دوباری برایتان افتاده باشد و البته پاسخ بدن نسبت به بلع کپک متفاوت است.

 

بعضی کپک ها می توانند به کبدتان آسیب برسانند

مواد شیمیایی سمی ای در برخی کپک ها وجود دارد که می توانند مشکلات جدی ای برای سلامتی از جمله آسیب به کبد، استفراغ، تهوع و اسهال به  وجود بیاورند. با این حال این مسئله به عواملی همچون سیستم ایمنی و سن شما مربوط است. یکی از سمی ترین مواد شیمیایی موجود در کپک ها آفلاتوکسین است که حتی می تواند باعث سرطان شود. خوشبختانه تمام کپک ها حاوی این ماده ی شیمیایی نیستند، اما به هر حال مراقب بادام زمینی و ذرت های کپک زده باشید.

 

باکتری موجود در کپک می تواند باعث بروز علائم مسمومیت غذایی شود

کپک به خودی خود خطرناک نیست و احتمال بیمار شدن توسط آن پایین است. اما آنچه کپک را بیماری زا می کند، باکتری داخل آن است که در این شرایط علائمی همچون استفراغ، اسهال و تهوع را تجربه خواهید کرد. شدت این علائم به نوع باکتری و مقدار غذای کپک زده ای که مصرف کرده اید بستگی دارد.

حتما بخوانید:   ۱۲ راهکار قطعی برای کاهش وزن

 

ممکن است به کپک حساسیت داشته  باشید

بعضی افراد هستند که به کپک مواد غذایی حساسیت دارند. اگر چنین است بهتر است خیلی مراقب باشید و در صورت مصرف اتفاقی کپک سریعاً با پزشک تماس بگیرید. علائم واکنش آلرژیک شامل این موارد هستند: خارش و خیسی چشم، کهیر و بثورات پوستی، خس خس سینه، آبریزش یا گرفتگی بینی.

 

بعضی کپک ها هستند که بدن ما به آسانی هضم شان می کند

خوردن بعضی پنیرهای کپک زده اشکالی ندارد اما این نوع پنیرها باز هم برای کسانی که به کپک حساسیت دارند مناسب نیستند.

تا به حال کپک خورده اید؟ اگر تجربه ای در این زمینه دارید با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید!

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف