اگر ناخن نداشتیم چه اتفاقی برای بدنمان می افتاد

اگر ناخن نداشتیم چه اتفاقی برای بدنمان می افتاد
امتیاز به این post

برخی از خاراندن بدنشان لذت می برند. ما بسیاری از کارها را به دلیل داشتن ناخن میتوانیم انجام دهیم اما ممکن است گاهی از خود بپرسیم اگر ناخن نداشتیم چه اتفاقی برایمان می افتاد. جالب است بدانید که در صورت نداشتن ناخن اتفاقات زیادی برای بدن ما می افتاد و توانایی های ما به شدت متفاوت می بود .

مهارتهای حرکتی شما دچار چالش جدی می شد

پنجه ها  به شما توانایی خاراندن، بالا رفتن و کندن گودال را می دهد. اما ناخنها برای مهارتهای حرکتی ظریف مورد نیازند. ایا تا به حال فکر کرده اید بدون ناخن چگونه میتوانید صفحات کتاب را ورق بزنید یا وسیله کوچکی چون سوزن را از روی زمین بلند کنید؟ ما میتوانیم اجسام بزرگ و کوچک را با دستهایمان برداریم . به نظر می رسد ناخن ها هیچ حسی نداشته باشند اما زیر این پوسته سخت، شبکه پیچیده ای از اعصاب نهفته است.

از برقراری روابط اجتماعی محروم می شدید

تمیز کردن پنجه ها از این ایده ناشی می شود که هر چه ناخن هایمان کوتاهتر باشند راحتتر میتوانیم خودمان و دیگران را تمیز کنیم. و همین دلیل ایجاد پیوندهای اجتماعی بیشتر است. به گفته ی سندی درامی نویسنده مجله نِیلز، آراستن ناخنها دیگر جزو کارهای پیرایشی به حساب نمی آید. بلکه شیوه ای برای ابراز خود است. این کار ساده ترین شیوه برای پیدا کردن ارتباطی قوی با افرادی است که نمی شناسیم .

حتما بخوانید:   ۱۲ پیامد حذف پول از دنیا

ممکن است دچار بیماری شوید

یکی از دلایل آنکه همه ما ناخن داریم آن است که ناخنها ما را در برابر ویروسها و باکتری ها محافظت می کنند. بنابراین اگر انسانها ناخن نداشتند، همه ما زودتر مریض می شدیم. اما از طرف دیگر، چرک و کثیفی کمتری زیر انگشتانمان جمع میشد که میتوانست باعث انواع بیماری ها شود.

از یکی از مهمترین اندامهای  پیام رسان محروم می شدید

ممکن است شگفت زده شوید که بدانید ناخنها کاربرد دیگری نیز دارند. آنها شما را نسبت به بیماری های خاصی آگاه می کنند. بدون آنها نمیتوانستیم بلافاصله متوجه بیماری های خود شویم. برای مثال ناخن های رنگ پریده نشانه کمبود آهن در بدن است. یا خطوط افقی روی ناخن نشان دهنده آن است که دچار کمبود روی هستید.

 

در برابر ضربات حساس تر می شدید

نوک انگشتان ما در برابر ضربه آسیب پذیراست . همه ما در نوک انگشتان خود ناخن های محافظتی داریم که آنها را در برابر صدمات مراقبت می کنند.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف