۷ نکته برای داشتن دندانهایی سالم و سفید

۷ نکته برای داشتن دندانهایی سالم و سفید
امتیاز به این post

۹۲ درصد از بزرگسالان رده سنی ۲۰ تا ۶۴ سال در طول زندگی خود  پوسیدگی دندانی را تجربه کرده اند. به نظر می رسد ما نمیتوانیم جلوی پوسیدگی دندانی را بگیریم. با این حال، اگر راهکارهای تخصصی صحیح را دنبال کنیم، میتوانیم دندانهایمان را نجات داده یا حداقل طول دوران سلامتی آنها را  افزایش دهیم.

  • قهوه و چای را با شیر بخورید

قهوه نوشیدنی اسیدی است بخصوص وقتی به صورت تلخ نوشیده شود. اگر هر روز قهوه بنوشید باعث میشود دندانهایتان نازک شوند. به علاوه قهوه تلخ به علت داشتن تانینز باعث رنگ گرفتن دندانها می شود. به عنوان یک راه حل، قهوه یا چای سیاه  را با شیر بنوشید.

  • بلافاصله بعد از نوشیدن چای یا قهوه دندانهایتان را مسواک نزنید

متخصصان می گویند خمیردندان و قهوه را با هم ترکیب نکنید. بهتر است دندانها را نیم ساعت بعد از نوشیدن قهوه مسواک بزنید. اگر میخواهید بعد از نوشیدن قهوه مسواک بزنید حداقل یک ساعت صبر کرده سپس مسواک بزنید. قهوه و چای به دلیل ترکیبات اسیدی خود مینای دندان را تخریب می کنند. خوب است بعد از صرف غذا و نه بعد از صرف قهوه مسواک بزنید.

  • بعد از صرف غذا آب حاوی فلوراید بنوشید

بزاق دهان نقش مهمی دارد و دندانهای ما را حفظ میکند. قهوه و غذا  تولید بزاق را کاهش می دهند. بعد از غذا بهتر است آب حاوی فلوراید بنوشید زیرا مانع از پوسیدگی دندانها و تقویت آنها می شود.

  • از درزگیرهای دهانی استفاده کنید

درزگیرهای دهانی در جلوگیری از پوسیدگی در سطح دندانهای آسیا جلوگیری می کند. این مناطق پر از ذرات غذا شده و بیرون آوردن آنها با خمیردندان دشوار است. در این صورت درزگیرها از شما محافظت می کنند. در صورت نیاز با دندان پزشک خود مشاوره کنید.

  • قبل از مسواک زدن نخ دندان بزنید

نخ دندان کشیدن به صورت مرتب، باعث کاهش بوی بد دهان و برخی از بیماری ها با برداشتن پلاک های دندانی می شود. متخصصان توصیه می کنند که قبل از مسواک زدن نخ دندان بزنید. این کار باعث می شود مسواک به مناطق مسدود راه پیدا کند

  • هر روز دندانهایتان را به یک شکل نخ دندان بکشید

سعی کنید از الگوی مشابهی برای نخ دندان کشیدن استفاده کنید. از دندانهای بالایی شروع کنید و از چپ به راست بروید. بعد از اتمام دندانهای بالایی، همین الگو را برای دندانهای پایینی استفاده کنید و از چپ به راست نخ بکشید.

  • به مدت بیست دقیقه آدامس بجوید

بهتر است بعد از غذا خوردن آدامس بجوید اما باید آدامس تان بدون قند باشد. برای افزایش بزاق دهان و از بین بردن اسید غذا بیست دقیقه آدامس بجوید

حتما بخوانید:   چند فنجان قهوه در روز برای سلامتی مفید است؟

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف