با این روش ۳ سوته فشارخون تان را پایین بیاورید

4.1/5 - (17 امتیاز)

فشار خون بالا چیزی است که حتی وقتی به دارو و دکتر دسترسی ندارید هم تنها با یک خودکار که به منزله ی سوزن طب سوزنی است، قابل کنترل می باشد. با این کار سریع از شدت وضعیت کاسته و اندکی تا رسیدن کمک یا دارو وقت می خرید.

فشار خون بالا چیزی نیست که بتوان به راحتی متوجه آن شد و حتی برخی پزشکان به آن قاتل بی صدا نیز می گویند چرا که پیامدهای آن بسیار جدی بوده اما مشکل کم کم در طی زمان رشد می کند و از آنجایی که علائم آن به علائم دیگر بیماری ها شبیه است تشخیص آن کمی دشوار می‎شود.

علائم فشار خون بالا

سردرد: نکته ی جالب این است که برخی افراد مبتلا به فشار خون بالای مزمن اصلا احساس سردرد نمی کنند. اما افزایش ناگهانی فشار خون باعث تیر کشیدن در سر و گاها خونریزی بینی می شود.

لکه های خون در چشم ها و مشکلات دید: متخصصین بر این باورند که فشار خون بالا می تواند به عروق خونی در شبکیه آسیب بزند و این موضوع ممکن است باعث خونریزی شود که به شکل لکه های خون و مشکلات احتمالی در دید بروز میکند.

نبض در گوش ها و قفسه ی سینه: اگر در گوش ها و قفسه ی سینه تان پس از ورزش کردن احساس تپش و نبض کنید طبیعی است و خودش به محض اینکه ضربان قلب طبیعی شود به حالت عادی برمی گردد اما اگر این علائم را ناگهانی و بی دلیل تجربه می کنید بد نیست که یک چکاپ کنید.

حتما بخوانید:   شش دلیل موذیانه پیری زودرس پوست

پیامدها

پیامدهای فشار خون بالای درمان نشده به شدت جدی بوده و ممکن است منجر به سکته های قلبی و مغزی و زوال عقل شود. تشخیص شرایط اورژانسی ممکن است کار آسانی نباشد اما بهتر است که فشارتان را چک کنید.

راهکاری برای کاهش فشار خون

پیدا کردن این نقطه ی فشار و دانستن در مورد آن بسیار حائز اهمیت است. این نقطه در نوک انگشت وسطی هر دو دست واقع شده. برای کاهش فشار خون تان با نوک خودکار حداقل یک دقیقه روی این نقطه فشار وارد کنید. به یاد داشته باشید که این کار درمانی برای فشار خون بالای مزمن نیست اما وقتی داروها دم دست تان نیستند به منزله ی کمک های اولیه عمل می کند.

فشار خون تان را در ۲ دقیقه پایین بیاورید

نقطه ی فشار دیگری که می تواند تاثیر زیادی در سلامتی تان داشته باشد روی هر دو پایتان قرار دارد. انگشت تان را بین خط انگشت بزرگ و انگشت دومی بکشید. این نقطه درست در فرو رفتگی قبل از رسیدن به استخوان تان قرار دارد. فشار نسبت عمیقی را به مدت ۳ ثانیه اعمال کرده و ۵ ثانیه استراحت بدهید. این کار را به مدت ۲ دقیقه انجام داده و سپس روی پای دیگرتان امتحان کنید.

آیا راه های موثر دیگری برای کاهش فوری فشار خون بلد هستید؟ در قسمت نظرات حتما با ما در میان بگذارید.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف