با داشتن حیوان خانگی استرس تحصیلی تان را برطرف کنید

با داشتن حیوان خانگی استرس تحصیلی تان را برطرف کنید
امتیاز به این post

آیا می دانستید دانشجویان جزو دسته ی کسانی هستند که سطوح بالایی از استرس را تجربه می کند؟ بله، دانشجو بودن آسان نیست. به دلیل مسائل درسی، کاری و مالی، سخت می شود در این دوران وقتی برای معاشرت و درد و دل کردن پیدا کرد.

وظایف بسیاری که باید انجام شوند نیز خود می توانند جزو عوامل استرس زا باشند. هر چه بیشتر از خودتان کار بکشید، بیشتر خسته و کلافه می شوید. خستگی خود یکی از علائم استرس است. اگر دوستان زیادی ندارید که به شما کمک کنند نگران نباشید، شما فقط به یک حیوان خانگی احتیاج دارید! حیوانات خانگی به طرق مختلف باعث کاهش استرس می شوند، ما در ادامه ی این مطلب قصد معرفی همین راه ها را داریم.

۱_ حیوانات خانگی باعث کاهش فشار خون می شوند: تحقیقات علمی نشان می دهند که داشتن حیوان خانگی سبب مبارزه با فشار خون می شود. با فقط نگاه کردن به حیوان خانگی تان می توانید خلق و خویتان را بهبود بخشیده، به لحاظ عاطفی به ثبات بهتری برسید. بدن تان هم هورمون هایی که برای کاهش استرس لازم هستند را ترشح می کند. حتی وقتی به شنا کردن ماهی ها در آکواریوم هم نگاه می کنید این مسئله محسوس است.

۲_ حضور حیوانات خانگی حین انجام کارهای استرس زا از میزان استرس تان می کاهد: طبق یک مطالعه که در آن به افراد کارهایی محول شده بود، کسانی که آن کارها را در حضور حیوان خانگی انجام میدادند ریلکس تر از کسانی بودند که آن کارها را در حضور همسرشان انجام می دادند. این مسئله به وضوح نشان می دهد که وقتی وظایف سختی برای انجام دارید، حضور حیوان خانگی تان می تواند به شما کمک کند.

حتما بخوانید:   افزایش دما اشتهای حشرات را زیاد می‌کند

۳_ حیوانات خانگی باعث می شوند که بیشتر ورزش کنید: به طور میانگین کسانی که حیوان خانگی دارند نسبت به کسانی که ندارند بیشتر ورزش می کنند، مخصوصا کسانی که سگ دارند و باید آن را برای پیاده روی ببرند.

۴_ حیوانات خانگی به کاهش حس تنهایی کمک می کنند: حیوانات خانگی تبعیض قائل نمی شوند. برای آنها مهم نیست چه می پوشید، چقدر پول دارید یا چه شکلی هستید، آنها فقط می خواهند در کنار شما بوده و بازی کنند. تمام چیزهایی که اهمیت دارد همین است. بودن در کنار حیوان خانگی تان از حس تنهایی که یکی از دلایل بروز استرس و افسردگی است می کاهد.

۵_ حیوانات خانگی پاسخگوی نیاز به لمس کردن و لمس شدن هستند: لمس شدن به کاهش استرس کمک می کند. این کار همچنین باعث کاهش خشونت و اعتمادسازی می شود. لمس فیزیکی باعث تقویت سیستم ایمنی نیز می شود. کسانی که حیوان خانگی دارند می توانند هر زمان که دلشان می خواهد آن را لمس کرده و از نوازش او بهره مند شوند.

۶_ حیوانات خانگی به بهبود حس هدفمندی تان کمک می کنند: وقتی حیوان خانگی دارید، می دانید که مسئولیت کسی را برعهده دارید، باید از او مراقبت کنید. حیوانات خانگی به شما یادآوری می کنند که در زندگی تنها نیستید، آنها شما را به چشم بزرگتر و صاحب خود می بینند و این به شما حس مسئولیت می دهد که کار درست را انجام داده و مراقب آنها باشید.

۷_ حیوانات خانگی موجب خنده تان می شوند: خنده یکی از بهترین راه ها برای آزادسازی استرس است. خنده باعث کاهش تنش و اضطراب نیز می شود. حیوان خانگی تان می تواند هر روز شما را به خنده بیندازد. هر چه زمان بیشتری با او بگذرانید، برای سلامتی تان بهتر است. ارتباط انسانی مهم است، اما وقت گذرانی با حیوان خانگی لذت خاص خودش را دارد. حیوانات خانگی نه تنها استرس تان را کم می کنند بلکه به شما یاد می دهند انسان بهتری باشید.

حتما بخوانید:   چرا برخی اوقات احساس می کنیم کسی ما را زیر نظر دارد

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف