با مزایای ماساژ گوش آشنا شوید

با مزایای ماساژ گوش آشنا شوید
امتیاز به این post

استرس، اضطراب، سردرد، خواب آلودگی … هرکس به سهم خودش لحظات ناخوشایندی را تجربه می کند. اما گاهی راه حل آن بسیار آسان است: ماساژ گوش. این کار حسی ریلکس کننده به شما می بخشد که می تواند ذهن­تان را از مشکلات و ناراحتی های فیزیکی رها کند. نکته مثبت آن هم این است که می توان آن را هر جا، هر زمان، به سرعت و سادگی انجام داد. در ادامه این مطلب به مزایای ماساژ گوش می پردازیم.

کاهش درد عضلانی

آزمایشی انجام شد تا مشخص شود که آیا ماساژ گوش می تواند به کاهش درد پشت کمک کند یا خیر. نتیجه نشان داد که همین کار کوچک باعث کاهش ناراحتی در این ناحیه می شود. به آرامی کشیدن و ماساژ دادن بخش های مختلف گوش، مخصوصاً نرمه گوش، پایانه های عصبی زیادی را تحریک کرده و آن ها باعث ترشح اندورفین ها از مغز می شوند. این هورمون ها به ما حس خوبی بخشیده و درد را تسکین می دهند. آن ها همچنین گردش خونتان را هم بهبود می بخشند. برخی مطالعات نشان داده اند که به لطف این ماساژهای ساده، افراد توانسته اند درد جسمانی شان را بهتر مدیریت کنند و حتی آستانه دردشان نیز بالا رفته است.

کاهش سطوح استرس و اضطراب

نتایج آزمایش دیگری نشان دادند که ماساژ گوش راهکار بسیار کارآمدی در شرایط استرس­زاست. بنابراین زمانی که احساس استرس، هراس، بی قراری، خستگی یا آزردگی می کنید، با حرکات آرام دایره وار گوش­تان را ماساژ دهید.

حتما بخوانید:   برای مراقبت از دندان ها چه کارهای باید انجام داد؟

تسکین درد میگرن و سردرد

از آنجاکه مصرف درازمدت مسکن ها می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد، بد نیست که راه های طبیعی تر مثل ماساژ گوش را امتحان کنید. حتی می توانید در کنار آن چای نعنا نیز بنوشید.

کاهش وزن سریع تر

جدا از ورزش مداوم و داشتن رژیم غذایی سالم، می توانید از مزیت ماساژ روزانه گوش نیز بهره ببرید. ظاهراً ماساژ گوش می تواند باعث کاهش سریع تر وزن شود.

در مقابله با بی­خوابی مؤثر است

از آنجا که تحریک گوش اثری آرام بخش دارد می توانید این کار را قبل از خواب برای آرام تر شدن انجام دهید. با اینکه ماساژ گوش کاملاً به برطرف شدن بی خوابی کمک نمی کند، اما کمک می کند آرام تر بگیرید و بهتر بخوابید.

باعث تقویت انرژی می شود

شاید چای یا قهوه­ی صبحگاهی تان را فراموش کرده باشید. می توانید به جای آن کمی با شدت گوش­هایتان را ماساژ دهید. فعال سازی پایانه های عصبی گوش هایتان باعث فعال شدن برخی مراکز مغزی شده و خستگی را برطرف می کند. می توانید این کار را در طی روز هم انجام دهید.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف