دندان ‌پزشک‌ها بالاخره بحث بر سر مسواک زدن قبل یا بعد از صبحانه را حل کردند

دندان ‌پزشک‌ها بالاخره بحث بر سر مسواک زدن قبل یا بعد از صبحانه را حل کردند
امتیاز به این post

 

مسواک زدن دندان‌ها ضروری است، اما خیلی از مردم نمی ‌دانند مسواک زدن بیش از حد می تواند به مینای دندان آسیب برساند و یا گذاشتن درپوش روی مسواک در واقع ایده خوبی نیست. ما در طول روز کارهای کوچکی را انجام می دهیم که هیچ فایده ای برای بهداشت دندان های ما ندارند.

بحث بر سر این که باید قبل یا بعد از خوردن مهم ترین وعده غذایی یعنی صبحانه مسواک بزنیم، زیاد است. بنابراین ما طبق تحقیقاتی که انجام داده‌ ایم، می خواهیم این موضوع را یک بار و برای همیشه حل کنیم.

بهترین زمان برای مسواک زدن طبق نظر متخصصان

خیلی از افراد جهت حفظ روال همیشگی زمان مشخصی را برای مسواک زدن انتخاب می کنند که رایج ترین آن ها صبح، بعد از بیدار شدن و شب، قبل از خوابیدن است. اما آیا صبح ها باید قبل از خوردن صبحانه مسواک بزنیم یا بعد از خوردن آن؟ متخصصان ادعا می کنند که باید همیشه قبل از خوردن صبحانه مسواک بزنید.

مزایای مسواک زدن قبل از صبحانه

هنگام خواب باکتری های دهان شما چند برابر می شوند و همین باکتری ها مسئول به وجود آمدن پلاک هستند. به همین دلیل است که وقتی از خواب بیدار می شوید دهان شما مزه و بوی بدی می دهد. اگر بلافاصله بعد از بیدار شدن مسواک بزنید، قبل از غذا خوردن پوششی از فلوراید روی دندان های شما قرار می گیرد و کمک می کند تا از قرار گرفتن این پلاک ها و باکتری ها روی مواد غذایی حین صبحانه خوردن جلوگیری شود.

حتما بخوانید:   ۶ عامل موثر در رشد سریعتر موهای زاید صورت

معایب مسواک زدن بعد از صبحانه

توصیه می شود دندان های خود را تا ۳۰ دقیقه بعد از مصرف مواد غذایی اسیدی از جمله نان تست، قهوه و آب پرتقال و دیگر مواد غذایی مسواک نزنید. مسواک زدن بعد از مصرف غذا می تواند روی مینای دندان شما اثر بگذارد و به همین دلیل مطالعات نشان می دهند مسواک زدن قبل از صبحانه بهتر است. پس حتماً وقتی فردا از خواب بیدار شدید، این موضوع را به یاد داشته باشید.

نکاتی برای کسانی که هنوز ترجیح می دهند بعد از صبحانه مسواک بزنند

اگر هنوز هم ترجیح می دهید بعد از غذا خوردن دندان های خود را مسواک بزنید، حداقل این نکات را رعایت کنید تا بتوانید دندان های سالمی داشته باشید و سلامت دهان خود را حفظ کنید:

تا ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت بعد از غذا خوردن مسواک نزنید.

برای تمیز کردن دندان ها و بهتر کردن طعم دهان، یک لیوان آب بنوشید یا آدامس بدون قند بجوید.

مراقب غذاها و نوشیدنی های اسیدی (نان، شیرینی، میوه های خشک، مرکبات و آب پرتقال) باشید و اگر هنگام صبحانه این مواد غذایی را مصرف می کنید، قبل از مسواک زدن کمی بیشتر صبر کنید.

معمولاً چه موقع مسواک می زنید؟ با ما از طریق بخش نظرات در میان بگذارید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف