دو دقیقه مراقبه در روز : چگونه خود را به مراقبه کردن تشویق کنیم

دو دقیقه مراقبه در روز : چگونه خود را به مراقبه کردن تشویق کنیم
امتیاز به این post

بسیاری از مردم برای مراقبه کردن مشغله های زیادی دارند یا نمیتوانند یک جا آرام بنشینند. خوشبختانه روشی به نام مراقبه دو دقیقه ای وجود دارد که برای هر کسی جواب می دهد.

مراقبه کردن به ما یاد می دهد که تمرکز کنیم، از استرس مان کم می کند و کمک می کند تا از شر عادات بد رها شویم، حافظه و کنترل بر نفس را تقویت می کند، فشار خون را پایین می آورد، متابولیسم را به حالت طبیعی در می آورد ، ضربان قلب را کاهش می دهد و بسیاری فواید دیگر. انجام تمرینات مراقبه در زندگی روزمره به شکل باور نکردنی روی شما تاثیر می گذارد.

چگونه مراقبه دو دقیقه ای انجام دهیم

  • هر روز حداقل دو دقیقه را به مراقبه کردن اختصاص دهید

دو دقیقه در روز کافی است. مسخره است که بگویید دو دقیقه هم برای مراقبه کردن وقت ندارید. دو دقیقه وقت خیلی خیلی کمی است. پس بهانه نیاورید

  • مراسم آیینی ترتیب دهید

زمان خاصی را در روز به مراقبه کردن اختصاص داده یا قبل از آن کارهای خاصی انجام دهید. برای مثال صبح زود وقتی همه خواب هستند یا وقتی میخواهید قهوه روزانه تان را بخورید یا در هنگام نهار- هر زمانی که برایتان مناسب است را انتخاب کنید.

  • مکان آرامی را انتخاب کنید

این مکان میتواند خانه شما در زمان خالی بودن باشد. یا نیمکت پارک در گوشه ای خلوت. یا هر جای آرامی که بتوانید چند دقیق بنشینید. مراقبه کردن در کنار ساحل یا نزدیک آب تجربه لذت بخشی است.

  • تکیه دهید

لازم نیست روی وضعیت بدنی تان تمرکز کنید و فکر کنید چگونه آن وضعیت را حفظ کنید. هر طور که راحت ترید بنشینید. البته بهتر است کمرتان را صاف نگه دارید بنابراین اگر مشکلی نیست روی صندلی با پشتی صاف بنشینید یا به دیوار تکیه بدهید

  • از کم شروع کنید

با حداقل دو دقیقه در روز شروع کنید. وقتی احساس کردید طولانی تر میتوانید ادامه دهید زمان مراقبه را کم کم افزایش دهید. برای مثال بعد از یک هفته مراقبه را به ۵ دقیقه در روز برسانید و بعد از دو هفته به ده دقیقه و بیست و یک روز بعد به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه.

  • روی تنفس تان تمرکز کنید

به آرامی و از روی آگاهی روی چرخه دم – بازدم خود تمرکز کنید. نسبت به هر یک از دم و بازدمهای خود آگاه باشید و ورود هوا به ریه های خود و خروج آنها را احساس کنید. بشمارید: یک –دم. دو – بازدم. تا به عدد ۱۰ برسید. سپس از اول شروع کنید.

  • دامنه تمرینات خود را وسعت دهید

مراقبه کردن همیشه محدود به نشستن و تمرکز کردن بر روی تنفس نمی شود. شما میتوانید در زندگی روزمره ذهن خود را تمرین دهید. مثلا در هنگام نهار، پیاده روی، یا حتی شستن ظرفها.

حتما بخوانید:   چطور در زندگی منعطف تر باشیم؟

نهارتان را با دقت بر روی هر لقمه و حس کردن مزه آن بخورید. وقتی در پارک هستید فقط قدم نزنید بلکه مناظر را با دقت ببینید. به رنگهای درخشان، اصوات و بوها توجه کنید. به حواس خود تمرکز کنید.

حتی موقع شستن ظرفها میتوانید روی هر حرکت خود تمرکز کنید. چطور ظرف می شویید، وقتی آب روی بشقابها می ریزد چطور کفها پاک می شوند. در نتیجه، نوعی تمرین مراقبه ای انجام می دهید که ذهن آگاهی شما را تقویت میکند.

مراقبه دو دقیقه ای، حتی برای پرمشغله ترین افراد هم جواب می دهد. هر روز مراقبه کردن را آغاز کنید تا خیلی زود نتایج آن را در زندگی خود ببینید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف