۵ راهکار برای بهره بردن از درونگرایی

۵ راهکار برای بهره برداری از درونگرایی
امتیاز به این post

درونگرا بودن معمولا مفهوم منفی دارد و در حالی که جامعه به ما می گوید افراد برون گرا افرادی موفقتر هستند که بیشترین بهره را از زندگی خود می برند، غلبه کردن بر لکه ننگ درونگرایی کار دشواری به نظر می رسد. شما هر خصوصیات درونگرایی که داشته باشید، میتوانید نهایت استفاده را از آنها ببرید و در کار، روابط و زندگی خود به نفع خود از آنها استفاده کنید.

۱ – افراد درونگرا از فرایند تفکر خود آگاهند

افراد درونگرا زمان بیشتری را صرف بررسی مشکلاتشان می کنند و اولین راه حلی که به ذهنشان می رسد را انجام نمی دهند که در بسیاری از موارد یک مزیت است. فکر کردن همه جانبه به مساله پیش رو باعث می شود به راه حلهایی برسید که هیچ گاه به فکر دیگران خطور نکرده است.

به طور مشابه، خود اندیشی یک ویژگی رایج در درون گراها است و این ممکن است در بسیاری از جنبه های زندگی به شما کمک کند، زیرا احتمالاً متوجه خواهید شد که چه زمانی اشتباه کرده اید و می توانید در مورد درس های آموخته شده فکر کنید.

۲- سپری کردن اوقاتی به تنهایی منجر به تکمیل کارها می شود

اغلب، درونگراها پس از مدت زمانی که در کنار مردم هستند، به زمان تنهایی خود نیاز دارند تا دوباره انرژی شان را شارژ کنند. در این زمان  نه تنها از نظر ذهنی از خود مراقبت و در مورد روز خود فکر  میکنید، بلکه می توانید از آن برای انجام کارها نیز استفاده کنید. مطمئناً، برون‌گراها ممکن است تا ساعات اولیه صبح بتوانند با دیگران حرف بزنند و همچنان کار کنند، اما شما در زمانی که تنها گذرانده‌اید، بدون اینکه کسی شما را آزار دهد، تمام  کارهای خود را تکمیل کرده‌اید!

حتما بخوانید:   برای آنکه تبدیل به فردی آرامتر شوید هر روز این چهار کار را انجام دهید

۳- مردم بیشتر به شما گوش می دهند

برخی برونگراها عاشق صحبت کردن هستند. صدایی که ابتدا قبل از دیگران می شنوید و به نظر می رسد ساعت ها ادامه می یابد، معمولاً صدای یک فرد برون گرا است که در نهایت دیگران را خسته می کند. به عنوان یک فرد درون گرا، ممکن است به جای آنکه بخواهید دیگران به شما گوش بدهند ، از مشاهده کردن لذت ببرید، در نتیجه وقتی حرفی برای گفتن دارید، مردم بیشتر به شما گوش می دهند.

۴- ساکت تر بودن، شما را مرموز و اسرارآمیز میکند

مطمئناً، همه ما دوست داریم که بگوییم ظاهر و باطن یکی هستیم. اما مرموز و اسراری بودن می تواند در دنیایی پر از برون گراهای پر سر و صدا جذاب باشد.
کارفرمایان به دنبال کارمندان ساکت تر و مرموزتری هستند که بتوانند در مورد هر پروژه زیاد فکر کنند. زیاد از حد اطلاعات دادن از خود به نفع شما نیست.

۵- خودتان را می شناسید

قرار گرفتن مداوم در کنار دیگران، گاهی اوقات می تواند منجر به از دست دادن شخصیت خود و فراموشی هویت مان شود. افراد درونگرا زمان زیادی را صرف شناختن و تأمل در افکار و احساسات خود می کنند.
سپری کردن اوقاتی در تنهایی نه تنها شما را مستقل تر و متکی به خود می کند، بلکه به شما کمک می کند تا بفهمید که چه کسی هستید و از چه چیزی لذت می برید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف