موسیقی خوب چطور منجر به شادی می شود

امتیاز به این post

موسیقی خوب هنر قدرتمندی است که زیبایی های پنهان خودش را دارد. موسیقی خوب با هر شعر، ملودی، تن و ضرب آهنگی زندگی به بدن شنونده اش تزریق می کند. اکثر آدم ها دوستدار و طرفدار موسیقی خوب هستند. در این مطلب قصد داریم به تاثیرات موسیقی بر شادی بپردازیم.

۱- شعر، ارتباطی میان تجربیات افراد برقرار می کند

اگر توجه کرده باشید خیلی از موسیقی های امروزی نه به خاطر ریتم و آهنگ شان، بلکه به خاطر شعرشان معروف و محبوب هستند. دلیل این موضوع آن است که این اشعار بر روح و جان مردم می نشینند. بعضی آهنگ ها باعث می شوند حس کنیم که درک شده ایم. گویی که دیگری کاملا از درون ما با خبر است.

۲- موسیقی دردتان را تسکین می بخشد

در ارتباط با درک شدن، گوش کردن به موسیقی خوب می تواند دردهای گوناگون را تسکین ببخشد و این موضوع هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ روانشناسانه تایید شده است. براساس نتایج مطالعه، مشخص شده که موسیقی تاثیر زیادی بر ذهن و هورمون ها داشته و باعث می شود از شدت درد به طور طبیعی کاسته شود.

۳- موسیقی باعث سالم نگه داشتن ذهن تان می شود

موسیقی به طور کلی برای مغز خوب است. آنطور که مشخص شده سیم کشی های مغز را تقویت کرده و جلوی سوختن نورون ها را می گیرد. همچنین اثبات شده که موسیقی عملکرد مغز را به طور طبیعی بهبود می بخشد.

۴- موسیقی خلق و خویتان را بهتر می کند

حتما بخوانید:   9 موردی که شما را در چشم دیگران با اعتماد به نفس و هوشیار نشان میدهد

گوش کردن به موسیقی خوب باعث تولید طبیعی سروتونین، اکسی توسین و دیگر هورمون هایی که تاثیرات عمده بر روی خلق و خو دارند می شود. بسیاری از درمانگرها موسیقی درمانی را به برخی افراد که از اختلالات روانی رنج می برند توصیه می کنند.

۵- موسیقی باعث کاهش استرس می شود

موسیقی خوب می تواند استرس را کم کند و جدای از افزایش تولید هورمون های بهبود خلق و خو، موسیقی توانایی ریلکس کردن ذهن و بدن افراد را دارد. به همین خاطر است که بسیاری از افراد وقتی احساس استرس یا ناراحتی می کنند به موسیقی پناه می برند. مطالعه ی دیگری هم نشان داده که موسیقی تاثیرات به سزایی بر الگوهای خواب فرد دارد و این موضوع به طریقی به استرس مربوط است.

۶- مطالعه ی موسیقی باعث پیشرفت زبان و آی کیو می شود

مهارت های ارتباطی و بهره ی هوشی از جمله چیزهایی هستند که موسیقی می تواند روی آن ها تاثیر مثبت بگذارد. به همین دلیل است که توصیه می شود کودکان را از سنین پایین برای یادگیری موسیقی بفرستید.

۷- موسیقی باعث معاشرت می شود

معاشرت یکی از مهارت های مهمی است که بهتر است هرکسی از آن بهره مند باشد. دلیل این امر آن است که بیشتر اوقات، شاد بودن تنها به خود فرد تنها بستگی ندارد. آنطور که مشخص شده در کنار دیگران بودن نوعی حس تحقق و لذت ایجاد کرده که به طور طبیعی باعث کاهش خطر افسردگی و ناراحت بودن می شود.

شاد بودن یکی از معمول ترین اهداف افراد در زندگی است و واضح و مبرهن است که موسیقی خوب باعث شادی و حس خوب می شود.

حتما بخوانید:   8 اشتباهی که نباید در پیدا کردن عشق حقیقی تان مرتکب شوید

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف