وقتی که پاها خبر از آسیب دیدگی اعضای داخلی می دهند

وقتی که پاها خبر از آسیب دیدگی اعضای داخلی می دهند
امتیاز به این post

بعضی از بیماری ها، خودشان را از طریق #پاها بروز می دهند، مثلا دیابت باعث کند شدن جریان خون و بروز مشکل در رگ های خونی می شود. به منظور جلوگیری از علائم ناخواسته، باید بفهمیم که کدام عضو بدن دچار مشکل شده. در ادامه عمده ترین مسائلی که ممکن است برای پاها پیش بیاید و خبر از آسیب دیدگی اندام های داخلی می دهند را شرح می دهیم.

۱_ تورم پا

تورم پا ممکن است به خاطر طولانی مدت ایستادن ایجاد شود، اما علائم بیماری های بسیاری است. با اینکه ممکن است هر بخشی از بدن تان را درگیر کند، اما بیشتر در بازوها، ساق پا، مچ پا و ران پا قابل مشاهده است. حال این تورم چه معنایی دارد:

۱_ بیماری قلبی: بسیاری از بیماری های قلبی باعث می شوند مایعات بدن درون پاها تجمع کنند.

۲_ مشکلات عروقی: رگ ها ممکن است نتوانند خون را به درستی پمپاژ کنند بنابراین خون در پاها جمع می شود.

۳_ مشکل در سیستم لنفاوی: ما در بدن گره‎های لنفاوی و رگ ها را داریم که مایعات را سرتاسر بدن انتقال می دهند. وقتی در سیستم لنفاوی انسدادی رخ داده باشد باعث تورم در بازوها و پاها می شود.

۴_ مشکل کبدی: تورم ممکن است ناشی از ناتوانی کبد برای ساختن پروتئین های خونی کافی باشد.

۲_ بنفش یا آبی شدن پاها

احتمالا همه متوجه شده اند که وقتی هوا خیلی سرد است رنگ پوست بنفش یا آبی می شود. اما در شرایطی وقتی هوا گرم است هم رنگ انگشتان پا تغییر می کند .حال این تغییر رنگ چه معنایی دارد: شرایطی وجود دارد تحت عنوان سندرم انگشت پای آبی که در اثر آن رگ های خونی مسدود می شوند.

حتما بخوانید:   درمان های خانگی برای برطرف کردن تیرگی کشاله ران

۳ _غده های دردناک در انگشتان

غدد دردناک ممکن است یک دفعه به وجود بیایند و چند ساعت تا چند روز دوام داشته باشند. توصیه می شود که آنها را نادیده نگرفته و با پزشک مشورت کنید. این غدد چه معنایی دارند: ممکن است عفونت قلبی ای که توسط باکتری ایجاد شده باشد داشته باشید. معمولا این شرایط با آنتی بیوتیک قابل درمان است و به جراحی نیازی نیست.

۴_ کبودی های بی دلیل روی پاها

ممکن است گه گاهی بدون اینکه حتی متوجه شوید به جایی بخورید و کبود شوید، اما در برخی شرایط بی دلیل کبود شده و این کبودی ها ماندگارند. حال این کبودی ها چه معنایی دارند:

۱_ بیماری کبدی

۲_ برخی بیماری های خود ایمنی که در آنها بدن تان اشتباها به خودش حمله می کند

۳_ تورم رگ های خونی

۴_ اختلالات خون ریزی

۵_ بثورات قرمز روی پاها

پدید آمدن بثورات پوستی نسبتا رایج است. این بثورات ممکن است قرمز روشن، قرمز تیره یا حتی بنفش باشند. در برخی موارد ممکن است با خارش همراه بوده و واکنش آلرژیک باشند. در مواردی دیگر ممکن است از علائم بیماری های جدی تر باشند. مثلا:

۱_ تورم رگ‎های خونی

۲_ برخی بیماری های خود ایمنی  مثل لوپوس یا روماتیسم مفصلی

۶_ ظهور رگ های عنکبوتی

رگ های عنکبوتی ممکن است در طی بارداری یا به خاطر چاقی و  ورزش نکردن ایجاد شوند. اغلب اوقات می توانند از علائم واریس بوده و در این نواحی احساس درد هم بکنید. رگ های واریسی امروزه شایع بوده و ۳۰% افراد به آن مبتلا هستند؛ در این شرایط رگ های سطحی بزرگ شده و پیچ می خورند.

حتما بخوانید:   دلیل سفید شدن موی سر برخی جوانان چیست؟

 

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف