چرا بهتر است قبل از خواب دوش نگیریم

چرا بهتر است قبل از خواب دوش نگیریم
امتیاز به این post

خوابیدن بعد از یک دوش طولانی و گرم حس لذت بخشی است. اما از دیدگاه علم پزشکی، دوش گرفتن قبل از خوابیدن بهترین شیوه برای داشتن یک خواب آرام نیست. در واقع این عادت به ظاهر سالم ضررهای زیادی برای سلامتی تان دارد.

  • ممکن است نتوانید به راحتی به خواب بروید

گرفتن دوش آب گرم درست قبل از خواب شاید کاری آرامش بخش به نظر برسد، اما در واقعیت ممکن است خوابتان را بر هم بزند. وقتی دمای بدنتان پایین تر باشد بهتر می خوابید و وقتی بدنتان آماده خواب شبانه می شود دمای آن کمی پایین می آید. گرفتن دوش آب گرم دمای بدنتان را بالا می برد و آن را گیج می کند. اگر احساس میکنید بدون دوش گرفتن نمیتوانید بخوابید، دو ساعت قبل از خواب دوش آب ولرم  بگیرید.

  • ممکن است ضربان قلبتان را بالا ببرد

اگر تا به حال حس کرده اید که قلبتان بعد از دوش آب گرم سریعتر میتپد، یک دلیل علمی برای آن وجود دارد. آب گرم فشار خونتان را بالا می برد و متخصصان پزشکی هشدار می دهند که ممکن است باعث زیاد از حد بالا رفتن دمای بدنتان و وارد کردن استرس به قلبتان شود. وقتی ضربان قلبتان بالا می رود، کل شب را غلت می زنید، که در نهایت منجر به مشکلات بیشتری برای سلامتی تان می شود.

  • میتواند باعث اضافه وزنتان شود

خوردن یک شام خوشمزه و گرفتن دوش آب گرم درست بعد از آن به نظر شیوه خوبی برای پایان بردن روز و در نهایت رفتن به تخت خواب می باشد. اما در واقعیت، دوش گرفتن بلافاصله بعد از صرف غذا، دستگاه گوارش تان را گیج می کند و باعث چاقی می شود. برای عمل گوارش نیاز به گردش خون بیشتری به سمت معده می باشد و دوش گرفتن باعث می شود خون به سایر قسمتهای بدن برود. اگر احساس می کنید واقعا نیاز به دوش گرفتن در شب دارید، بهتر است سی دقیقه بعد از صرف غذا دوش بگیرید.

  • برای مویتان ضرر دارد

دوش گرفتن درست قبل از خواب در حالی که موهایتان نمناک است کمکی به سلامتی یا موهای شما نمی کند. خوابیدن با موی نم دار باعث می شود روبالشی شما رطوبت بیشتری را جذب کند و محیطی گرم و مرطوب برای رشد باکتری های مضر ایجاد کند که به نوبه خود منجر به مشکلات پوست سر از قبیل خارش، و شوره سر می شود.

حتما بخوانید:   ۱۰ چیزی که نباید در حمام و دستشویی نگهداری کرد

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف