چرا والدین نباید برای مدرسه فرزندان خود ناهار درست کنند؟

چرا والدین نباید برای مدرسه فرزندان خود ناهار درست کنند؟
امتیاز به این post

 

 

دکتر دیمون کورب، متخصص اطفال و پدر پنج فرزند می گوید “کودکان منظم و با برنامه به دنیا نمی آیند، بلکه تربیت آنها را منظم می کند”. او معتقد است کمک کردن به بچه ها برای اینکه خودشان ناهار مدرسه شان را تهیه کنند، باعث می شود اعتماد به نفس و استقلال آنها بیشتر شده و قدرت تفکرشان هم افزایش یابد.

در این مقاله می خواهیم ببینیم آماده کردن ناهار کودک توسط خودش چه فوایدی برای او دارد و چطور باعث خواهد شد که فرزندان ما متفکر و خلاق بار آمده و توانایی حل مساله را به دست بیاورند.

۱- تمرین تفکر آینده نگرانه

بچه هایی که ناهار مدرسه را خودشان تهیه می کنند یاد می گیرند که چطور از قبل برنامه ریزی داشته باشند. بهترین راه تقویت مهارت های برنامه ریزی، درگیر کردن بچه ها در فعالیت های روزمره است.

۲- یادگیری مهارت حل مسئله

تهیه ناهار نیاز به برنامه ریزی و حل مسئله دارد. بچه ها باید به والدین بگویند کدام مواد غذایی در حال تمام شدن است و چه چیزهایی باید خریداری شود. به گفته دکتر کورب، امتحان کردن فعالیت های جدید می تواند برای کودکان چالش برانگیز باشد، اما درس گرفتن از اشتباهات و تلاش برای انجام کارهای پیچیده باعث خواهد شد که مهارت حل مسئله در آنها تقویت شود.

حتما بخوانید:   چرا درون گرا ها کارمندان فوق العاده ای هستند؟

۳- یاد گرفتن نظم و ترتیب

تهیه غذا بر اساس دستورالعمل های آشپزی، به بچه ها کمک می کند تا ترتیب و روال انجام کارها را یاد بگیرند. اگر فرزندتان در یکی از مراحل کار با مشکل مواجه شد کمک کنید تا آن مرحله را به مراحل ساده تری تقسیم کند.

۴- انتخاب غذاهای سالم تر

بچه هایی که در آشپزی به والدین شان کمک می کنند معمولا سبزیجات بیشتری می خورند و کمتر پیش می آید که غذایی را دوست نداشته باشند. بعلاوه احتمال عدم صرف صبحانه و خوردن تنقلات ناسالم در این کودکان کمتر است و معمولا غذاهای سالم بیشتری را انتخاب می کنند. دکتر کورب معتقد است که با افزایش سن فرزندان باید به آنها استقلال بیشتری بدهیم، و ارائه چند گزینه غذایی مختلف به این امر کمک می کند.

۵- یاد گرفتن استقلال

بیشتر بچه ها از کلاس سوم می توانند صبحانه خودشان را تهیه و ناهار خود را هم برای مدرسه بسته بندی کنند. این کارها، مدیریت زمان و تصمیم گیری مستقل را به آنها آموزش می دهد.

 

آیا شما ناهار مدرسه بچه ها را خودتان آماده می کنید؟ تا به حال فرزندان تان خواسته اند که این کار را خودشان انجام بدهند؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف