فواید شستن صورت به مدت حداقل ۶۰ ثانیه

فواید شستن صورت به مدت حداقل 60 ثانیه
امتیاز به این post

 

 

به نظر می رسد داشتن صورت صاف و روشن لزوما به محصولات و ابزارهای گران قیمت مراقبت از پوست احتیاج ندارد، و زیبایی راز ساده ای دارد: مدت زمانی که برای شستن صورت خود وقت می گذارید.

ظاهرا باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم، و خیلی زود هم نتایج فوق العاده اش را خواهیم دید.

ما همیشه در جستجوی راه های آسان و جدید برای بهتر کردن زندگی خوانندگان عزیزمان هستیم و این بار جواهری واقعی پیدا کرده ایم. با ما همراه باشید.

به احتمال زیاد شما هم زمان کمی را به شستن صورت خود اختصاص می دهید

این روش پاکسازی توسط یکی از متخصصان زیبایی به نام نایامکا رابرتس اسمیت (Nayamka Roberts-Smith) در یک پست توییتری پیشنهاد شده است. به گفته وی بیشتر مردم به اندازه کافی برای تمیز کردن پوست خود وقت نمی گذارند. ما معمولا صورت و گردن خود را تنها در ۱۵ ثانیه می شوییم در حالی که باید حداقل ۶۰ ثانیه برای این کار زمان صرف کنیم.

حتما باید اجازه دهیم مواد شوینده وارد پوست صورت مان شوند

علاوه بر مواد آرایشی، در طول روز باکتری های زیادی هم روی پوست ما جمع شوند که می توانند به درون منافذ آن نفوذ کنند. تمیز کردن طولانی صورت باعث می شود که مواد تشکیل دهنده شوینده ها واقعا کار خود را شروع کنند و به شکلی موثرتر به تجزیه و از بین بردن آلودگی ها بپردازند و راه غدد چربی هم باز شود. به این ترتیب ظاهری بهتر و پوستی نرم تر خواهیم داشت.

حتما بخوانید:   چرا وکس کردن پاها بهتر از تیغ زدن آنهاست

به گفته نایامکا بهترین گزینه برای این روش پاک کننده های روغنی هستند، اما از موادی مثل کف، کرم و ژل شستشوی صورت نیز می توان استفاده کرد. اما نباید از پاک کننده های ساینده مانند اسکراب ها استفاده کنیم چون کاربرد طولانی مدت آنها می تواند به پوست آسیب برساند.

هر یک از نقاط صورت را با دقت بیشتری بشوییم

این روش می تواند بویژه برای منافذ پوستی مفید باشد. هنگامی که باکتری ها و سلول های مرده پوست صورت با چربی طبیعی پوست مخلوط می شوند، ممکن است منافذ پوست را مسدود کنند و در نهایت جوش های سرسیاه و سر سفید به وجود بیایند. تمیز کردن صورت با دقت بیشتر می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

نحوه شستن پوست هم اهمیت زیادی دارد

این متخصص زیبایی تاکید می کند که باید همه کارها را فقط با استفاده از انگشتان تان انجام دهید. از هیچ نوع برس، اسفنج یا پارچه برای شستشوی صورت استفاده نکنید و به جای آن صورت خود را با انگشتان ماساژ دهید. با این کار می توانید گردش خون را نیز بهبود ببخشید که تاثیرات مثبتی مانند کاهش چین و چروک و بهبود ظاهر پوست صورت خواهد داشت.

وی همچنین اضافه می کند که این روش برای انواع پوست، از چرب گرفته تا خشک، مناسب است.

این روش شستشو می تواند فواید دیگری هم برای شما داشته باشد

قانون ۶۰ ثانیه را می توان به عنوان فرصتی برای عجله نکردن و داشتن کمی آرامش بیشتر هم در نظر گرفت. به نواحی اطراف چشم، بینی، پیشانی و گردن خود فکر کنید و آنها را نیز به خوبی ماساژ بدهید. می توانید برای لذت بخش تر شدن شستشوی صورت تان و همچنین برای زمان بندی کار، هنگام شستشو به آهنگ های مورد علاقه تان گوش کنید یا خودتان هم آواز بخوانید.

حتما بخوانید:   7 عادت روزانه که معده شما را از بین می برد

 

شما چقدر برای شستن صورت خود وقت صرف می کنید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف