چطور در محیط کار صبور باشیم؟

چطور در محیط کار صبور باشیم؟
امتیاز به این post

 

آیا سر کار صبرتان تمام می شود؟ دلایل از دست دادن صبر در محیط کار کدامند؟

در اینجا چند مثال از مواقعی که ممکن است صبرتان را از دست بدهید ارائه شده اند:

  • تلاش می کنید به کارمند جدید کاری را آموزش دهید، اما او صرف نظر از اینکه چند بار به او می گویید باید چه کار کند،متوجه نمی شود. آیا این باعث می شود صبر خود را از دست بدهید؟
  • مشتری مرتبا پشت تلفن از شما سوال می پرسد. شما کارهای زیادی دارید اما نمی توانید مکالمه را قطع کنید. چه کار می کنید؟ آیا صبر خود را در برابر او از دست می دهید، یا سعی می کنید به ظاهر مودب باشید اما از درون عصبانی هستید و بی صبری می کنید؟
  • به عنوان مدیر به کارمندان خود وظیفه ای را محول می کنید اما انجام دادنش خیلی طول می کشد. آیا صبرتان را از دست می دهید و از دستشان عصبانی می شوید؟

شرایط مختلفی سر کار وجود دارد که میتواند باعث شود افراد صبرشان را از دست بدهند. لازم نیست آنها را بشمارید، کافی است به یک روز کاری خود نگاه کنید ، آنگاه موقعیت های زیادی را پیدا می کنید که در آن شما یا فرد دیگری سر کار، صبرتان را از دست داده اید.

حتما بخوانید:   تکنیکی متفاوت برای آنکه دیگران شما را دوست داشته باشند

از دست دادن صبر منجر به بروز خشم و ناراحتی می شود که میتواند به روابط تان با مدیر، کارمندان، همکاران و مشتریان تان آسیب بزند. همچنین می تواند شما را مجبور به گفتن کلمات یا انجام کارهایی کند که بعدا از آن پشیمان شوید.

اگر به سرعت در برابر مردم، همکاران و مشتریان بی صبری می کنید، ممکن است موقعیت رشد و پیشرفت را از دست بدهید.

آیا اکنون متوجه اهمیت صبوری کردن شدید؟

شما باید یاد بگیرید که سر کار صبور باشید. باید سطح شکیبایی تان را بالا ببرید. با این کار روابط تان را با اطرافیان بهتر می کنید، مردم شما را بیشتر دوست خواهند داشت و روز کاری سریعتر و خوشایندتر خواهد گذشت.

چگونه در محیط کار صبور باشیم – راهکارها

 

خواب کافی

خواب کافی در شب بر روی میزان صبر شما در طول روز اثر می گذارد. متوسط زمان خواب شش تا هشت ساعت می باشد.

خوردن صبحانه

وعده صبحانه را حذف نکنید. خوردن غذایی سبک قبل از رفتن به سر کار شما را شادتر، پر انرژی تر و ذهنتان را شفاف تر می کند. با این کار جلوی اضطراب و بی صبری را می گیرید.

مطالعات نشان می دهند که خوردن صبحانه می تواند سطح حافظه و تمرکز را بالا برده و ما را شادتر کند و با تقویت خلق و خو ، میزان استرس را در بدنمان پایین بیاورد. این کار مسلما به صبور ماندن کمک می کند.

به اهمیت حفظ صبر فکر کنید

قبل از آنکه خانه را به مقصد محیط کار ترک کنید، لحظاتی به اهمیت صبوری در محیط کار و تاثیر آن بر روزتان فکر کنید. بارها و بارها به خودتان یادآوری کنید تا تمرین صبوری در طول روز را فراموش نکنید.

حتما بخوانید:   چرا مشغول کردن خود بهتر از مثبت اندیشی است

با همکاران تان مهربان باشید

با افرادی که سر کار می بینید سلام و احوال پرسی کنید، حتی اگر آنها را دوست ندارید. سعی کنید مهربان باشید و به دیگران کمک کنید. این کار بر روی نحوه برخورد آنها با شما تاثیر می گذارد و در نتیجه دلایل کمتری برای بی صبری کردن وجود خواهد داشت.

چطور در محیط کار صبور باشیم؟

واکنش ها و طرز فکر خود را تغییر دهید

یادتان باشد شما نمی توانید مردم را تغییر دهید، اما میتوانید واکنشها و طرز فکرتان را نسبت به آنها عوض کنید.

میتوانید یاد بگیرید چگونه واکنش نشان دهید. میتوانید کمی قبل از واکنش نشان دادن صبر کنید.

شما نمی توانید بار اولی که تلاش می کنید واکنش تان را تغییر دهید موفق شوید، اما اگر بارها و بارها تلاش کنید، کنترل بیشتری بر روی واکنش هایتان خواهید داشت.

آب بنوشید

هر بار که احساس می کنید صبرتان را دارید از دست می دهید، چند جرعه آب بنوشید. این کار آرامتان می کند.

نفس  عمیق بکشید

چند نفس عمیق و آرام ذهن، احساسات و بدن را در شرایط استرس آور و ناخوشایند آرام می کند.

خودتان را در شرایطی که منجر به بی صبری کردن میشود قرار دهید

هر از گاهی، خودتان را عمدا در شرایطی قرار دهید که شما را بی قرار می کنند و سعی کنید آرام و صبور باقی بمانید. این تمرین قدرتمندی است که مهارت های صبوری را در شما تقویت می کند

انضباط فردی

یکی از بهترین راهها برای یادگیری صبوری در محیط کار و در شرایط دیگر، برقراری انضباط فردی است. این یکی از مهمترین عوامل برای صبوری کردن است.

حتما بخوانید:   چگونه از محدودیتهایی که ذهنمان در زندگی خلق می کند، فرار کنیم

کناره گیری

میزان  مشخصی از کناره گیری عاطفی همیشه به آرام بودن و تحت تاثیر استرس و افراد استرس زا قرار نگرفتن کمک می کند. این موضوع به تفصیل در کتاب من به همراه راهکارها و تمرین هایی در این زمینه آورده شده است.

مهم است که صبوری کردن را در محیط کار و هر جای دیگر یاد بگیرید. بالابردن سطح شکیبایی بسیار نتیجه بخش است.

« اگر در لحظه عصبانیت صبور باشید، از صد روز غم و اندوه نجات می یابید» ضرب المثل چینی

 

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف