چگونه از محدودیتهایی که ذهنمان در زندگی خلق می کند، فرار کنیم

چگونه از محدودیتهایی که ذهنمان در زندگی خلق می کند، فرار کنیم
امتیاز به این post
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

ما برای انجام هر کاری و بدست هر چیزی که می خواهیم آزادی کامل داریم. با این حال، ما بدون آنکه متوجه باشیم به شکل ناخودآگاه زندگی مان را محدود می کنیم. الگوهای فکری ناخودآگاه ما و باورهای ریشه دار شده مان، ما را از مشارکت کامل در زندگی منع می کنند. چگونه میتوان از محدودیت های زندگی فرار کرد؟

ما نگران آن هستیم که دیگران در مورد ما چه فکر می کنند. ما آنچه « درست » است را برای موافقت با اصول  « منطقی» انجام می دهیم. شاید بزرگترین محدودیت ما، دست کشیدن از رویاهایمان باشد، زیرا فکر می کنیم وقت کافی برای پرداختن به رویاهایمان نداریم. آزادی داشتن و محدود کردن خود، مانند داشتن بلیط شهربازی و نرفتن به آن است.

محدودیت های زندگی خود را مشخص کنید

با فکر کردن به چیزی که از نظر فیزیکی شما را در زندگی محدود می کند، به مسیر آزادی فردی بازگردید. اولین چیزی که به ذهن می رسد الزام پوشیدن کت و شلوار  و کراوات به دلیل اصول انضباطی موجود در بسیاری از شرکتهاست.

برای بسیاری از افراد هیچ چیز خواستنی تر از آن نیست که از سر کار – مخصوصا در تابستان –  به خانه آمده و کت و شلوارشان را از تن بیرون بیاورند. سپس به چیزی فکر کنید که لزوما از نظر فیزیکی شما را محدود نمی کند اما به نوعی جلوی شما را میگیرد. میتواند هر چیزی باشد : والدین بیش از حد سختگیر، نارضایتی شغلی، یا درگیری در محیط کار. محدودیت های زندگی خود را کشف کنید.

حتما بخوانید:   ۸ روش ساده برای افزایش تسلط بر خود 

حال نگاهی به درون خود بیاندازید و افکاری را پیدا کنید که شادی شما را بر هم می ریزند. سوالات زیر را بخوانید و به واکنشهای فیزیکی خود توجه کنید. کدام یک از این سوالات به شما حس محدودیت می دهند و کدام یک حس آزادی؟

  • چه چیزی جلوی شما را از آنچه که حقیقتا می خواهید میگیرد؟
  • اگر بدانید هر چه می خواهید میتوانید خلق کنید، چه چیزی خلق می کنید؟
  • چقدر طول می کشد تا رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید؟
  • اگر زمان و پول نامحدودی داشتید، چه کار می کردید؟
  • آیا آماده اید تا خود را از آن عوامل محدود کننده آزادی رها کنید؟

درست مانند یک  کودک ، با پیمودن گامهای کوچک حس آزادی فردی خود را توسعه دهید. کاری که « نباید » انجام دهید را انجام دهید – همه شکلاتها را با هم بخورید، ظرفها را نشویید، و بدون اینکه به کسی بگویید کجا می روید از خانه خارج شوید. از آن لذت ببرید تا احساس بهتری کنید.

چگونه از محدودیتهایی که ذهنمان در زندگی خلق می کند، فرار کنیم

لیست بنویسید

هر زمان که آماده بودید، لیستی از بهانه هایی که به خاطر آنها زندگی کامل و آزادانه ای نداشته اید بنویسید. کنار هر مورد ، فعالیت یا رفتاری را بنویسید که باعث می شود کم کم به حس آزادی کامل دست پیدا کنید.

این فعالیتها عبارتند از :

  • گفتن چیزی که همیشه میخواستید بگویید به فردی که برایتان اهمیت دارد
  • پایان دادن به رابطه با کسی که باعث ایجاد ناراحتی احساسی در شما می شود
  • گرفتن تصمیم پرخطر در کسب و کار یا سرمایه گذاری
  • انجام کاری که همیشه خواهان انجام آن بودید
حتما بخوانید:   چگونه در افکار و عملکرد خود مثبت بمانیم؟

 

برای رسیدن به آزادی سخت تلاش و از شر محدودیت های زندگی خود را خلاص کنید. خیلی زود زندگی تان بیشتر از هر زمان دیگری مانند آب، جاری و روان می شود.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف