چگونه در مواجه با افرادی که دوستشان نداریم آرام بمانیم

چگونه در مواجه با افرادی که دوستشان نداریم آرام بمانیم
امتیاز به این post

همه ما تجربه برخورد با افرادی که نمیتوانیم با آنها کنار بیاییم را به هر دلیلی داریم. ما به دلایل منطقی و قابل توضیح نمیتوانیم با بعضی از افراد ارتباط برقرار کنیم اما در مورد برخی دیگر صرفا تمایلی به برقراری ارتباط با آنها نداریم.

در هر صورت، همه ما افراد بالغی هستیم و بهترین کاری که می‌توانید در برخورد با افرادی که دوستشان ندارید  انجام دهید این است که آرام بمانید، پخته رفتار کرده و شرایط را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. کنار آمدن با تک تک افرادی که با آنها روبرو می شوید ممکن نیست، بنابراین آماده شدن برای این موقعیت ها تنها راه پیش رو است.

  • کینه به دل نگیرید

اگر کسی را تنها به این دلیل که چند سال پیش در صف شما را هل داده است دوست ندارید بهتر است کینه را رها کنید چرا که تنها باعث ورود افکار منفی به زندگی تان می شود.

اگر از کسی که لباس خز طبیعی می پوشد به این دلیل که حامی حیوانات هستید خوشتان نمی آید، یا بدون دلیل از کسی خوشتان نمی آید با او صحبت کنید.

با او گفتگویی را آغاز کنید و علاقه مندی های او را متوجه شوید و در نهایت علت پوشیدن لباسی از جنس پوست حیوانات را از او بپرسید. صحبت کردن با فردی که از او خوشتان نمی آید اما در عین حال او را نمی شناسید به شما در پی بردن به اشتباهتان کمک می کند و در نهایت می فهمید که آنها آنقدرها هم که شما فکر می کردید افراد بدی نبوده اند

  • دیگران را قضاوت نکنید

مواقعی وجود دارد که کسی چیزی را می گوید که به نظر شما توهین آمیز یا نسنجیده است، اما در این شرایط، یک لحظه فکر کردن قبل از صحبت کردن، بهترین راه برای پیشرفت است. قبل از اینکه آنها را قضاوت و شروع به بحث کنید، به این فکر کنید که نظرات آنها از کجا می آید.
حفظ کردن خود در این موقعیت به معنای برداشتن یک قدم به عقب و فکر کردن به موقعیت قبل از صحبت است. زمانی که فکرتان را جمع و جور کردید و توانستید بدون قضاوت یا خشم افکارتان را انتقال دهید، با طرف مقابل خود بحث را آغاز کنید.

  • خود را از آن شرایط دور کنید

اگر کسی که دوستش ندارید عضوی از گروه دوستان یا همکارانتان است، دور کردن خود از او ممکن است دشوار باشد اما گاهی اوقات ضروری است. اگر میتوانید، از ارتباط برقرار کردن با این فرد پرهیز کنید. فقط بی ادبی نکنید. قرار نگرفتن در برخی موقعیتهای اجتماعی که در آن مجبورید با آن فرد ارتباط برقرار کنید تجربه خوشایندتری برای همه بوجود می آورد ، به خصوص که اگر دیگران از احساسات شما آگاهند.

  • احساس گناه نکنید

در آخر باید در نظر داشته باشیم که همه ما انسان هستیم. ما احساسات داریم و گاهی اوقات، با اینکه دوست ندارید دور و بر کسی باشید، ممکن است آنها از بودن در کنار شما لذت ببرند.

حتما بخوانید:   ۵ راهکار برای بهره بردن از درونگرایی

اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، ممکن است دچار احساس گناه شوید و خودتان را برای شرکت در آن رویداد اجتماعی مجبور کنید.

احساس گناه نداشته باشید. ایرادی ندارد که از کسی خوشتان نیاید . در بهترین حالت آنها متوجه می شوند که علاقه ای به ایجاد طرح دوستی با آنها ندارید. همه ما در این شرایط بوده ایم و دور کردن خود از شرایطی که در آن مجبور به صحبت با افرادی هستید که دوستشان ندارید بهتر از زجر کشیدن در کنار آنهاست. اگر کسی را دوست ندارید به این معنی نیست که انسان بدی هستید. فقط به خاطر داشته باشید که دوست نداشتن شما باعث نمی شود آنها انسان بدی باشند.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف