۱۰ راهکار که موجب قوی تر شدن عشق تان می شوند

۱۰ راهکار که موجب قوی تر شدن عشق تان می شوند
امتیاز به این post

اکثر مردم خواستار بودن در رابطه، دوست داشتن و دوست داشته شدن هستند. اگر می خواهید روابط تان خوب پیش رفته و خراب نشوند، باید دائماً به آن ها رسیدگی کنید. هرنوع رابطه ای به مراقبت ها و رسیدگی های خودش احتیاج دارد، چرا که رابطه میان دو فرد عاشق مسلماً با رابطه ی میان دو دوست و یا دو همکار متفاوت است. درادامه راهکارهایی را به منظور حفظ و رسیدگی بهتر به روابط معرفی می کنیم:

۱_ ارتباط برقرار کردن: ارتباط برقرار کردن یکی از مهم ترین چیزهایی است که همواره باید در رابطه به خاطر داشته باشید. باید به درستی و صادقانه باهم ارتباط برقرار کنید. صحبت کردن، ابراز عقاید و دیدگاه هایتان و ادن اجازه صحبت و ابراز نظر به طرف مقابل مسئله ی بسیار مهمی است. گاهی اوقات ممکن است با طرف مقابل موافق نباشید، اما باید به حرف هایشان گوش کنید. صحبت کردن درمورد احساسات خودتان و دادن متقابلاً چنین اجازه ای به طرف مقابل باعث می شود تا از تنفر،خشم وسوء تفاهم جلوگیری شود. این کار باعث ایجاد رابطه ای سالم‎‎ تر، بهتر و قوی ترمی شود.

۲_ حواستان باشد که همدیگررا درک کنید: اغلب اوقات روابط به خاطر سوء تفاهمات، برداشت های اشتباه یا گوش نکردن به همدیگر خراب می شود. بعضی وقت ها یک نفر سال ها کینه ای به دل میگیرد که اصلا طرف مقابل قصدش دادن چنین حسی نبوده. حواستان باشد که منظور طرف مقابل را درست متوجه شوید. همیشه برای روشن شدن اوضاع صحبت کنید، گوش کنید و سوال بپرسید. به لحن، زبان بدن و کلمات توجه داشته باشید. سوال کنید و جواب سوالاتی که پرسیده می شوند را بدهید. اگر چیزی روشن نیست، درمورد آن گفت وگو کنید.

حتما بخوانید:   از شکست می‌ترسید؟ این مطلب را بخوانید تا دیگر نترسید!

۳_ درمواقع امکان از بحث کردن خودداری کنید: بحث و اختلاف  نظر غیرقابل اجتناب است. اما اگر درست حواستان بوده و خودخواهی از خودشان ندهید، می توانید به راحتی از بروز آن ها جلوگیری کنید. بحث کردن مسئله ای طبیعی بوده و برای یک رابطه ی سالم احتیاج است. اما حواستان باشد که به طرف مقابل لطمه نزده یا حرفی نزنید که نشود پسش گرفت. حتی هنگام بحث کردن هم می توان با مهربانی و عشق صحبت کرد.

۴_ از خشمگین شدن دوری کنید: از خشمگین و عصبانی شدن دوری کنید. بعضی وقت ها کار آسانی نیست، اما حواستان باشد که کسی که دارید به او آسیب می زنید فردی نزدیک به شماست. آیا واقعا می خواهید چنین کاری بکنید؟  دادزدن، بالابردن صدا ونزدن حرف های نه چندان خوب می تواند موجب از هم پاشیدن رابطه شود. برای جلوگیری از خشمگین شدن می توانید:

قبل از واکنش نشان دادن از ۱تا۱۰ بشمارید

یک لیوان آب بنوشید

سعی کنید طرف را درک کنید

موضوع صحبت را عوض کنید

روی شباهت ها ونقاط تفاهم تان تمرکز کنید

۵_ بخشش: یکی از کلیدهای اصلی حفظ رابطه ای خوب و عاشقانه بخشش است. هرکس ممکن است کاری کنند یا حرفی بزند که ما خوشمان نیاید. اغلب اوقات هم این اتفاقات از قصد نیفتاده و فرد ازسر شرارت حرفی را نزده یا کاری را نکرده است. بخشش همیشه کار آسانی نیست، اما باید ببینید که چه چیزی بیشتر برایتان ارزش دارد، حفظ رابطه تان با طرف مقابل یا دلخوری ای که از او دارید.

۶_ برای رابطه ارجحیت قائل شوید: با زندگی شلوغ و پلوغی که این روزها همه ی ما داریم، راحت می شود نیازهای یک رابطه را نادیده گرفت. اما این کار صحیحی نیست. برای حفظ یک رابطه باید زمان و توجه گذاشت. برای قوی تر شدن پیوند بین تان برای رابطه اولویت قائل شوید.

حتما بخوانید:   7 دلیل برای جذب افرادی با عزت نفس پایین

۷_ برای خودتان وقت بگذارید: مهم نیست که چقدر طرف مقابل را دوست داشته و از بودن در کنار او لذت می برید. گاهی اوقات باید اندکی از هم فاصله گرفته و برای خودتان وقت بگذارید. در مقابل باید به طرف مقابل هم چنین وقتی را برای خودش بدهید.

۸_ نزدیکی: باهم نزدیک و صمیمی بمانید. نگذارید هرج و مرج و شلوغی دنیا بین تان فاصله بیندازید.

۹_باهم وقت بگذرانید: اوقاتی را به وقت گذراندن با یک دیگر اختصاص دهید. از باهم بودن لذت ببرید، کاری سرگرم کننده انجام بدهید تا عشق و علاقه تان بیشتر شده و پر از حس مثبت شوید.

۱۰_ کنار شریک تان باشید: اگر طرف مقابل ناراحت است یا مشکلی دارد، کنار او باشید، همدردی کنید، سعی کنید اورا درک کرده و اگر امکانش هست کمکش کنید. این حس را به او بدهید که میتواند روی شما حساب باز کند.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف