۶ نشانه اینکه تحت استرس دائم هستید اما خود از آن خبر ندارید

۶ نشانه اینکه تحت استرس دائم هستید اما خود از آن خبر ندارید
امتیاز به این post

همیشه صحبت کردن از اینکه چه چیزی شما را ناراحت می کند آسان نیست. ممکن است حتی وقت این کار را نداشته باشید یا فکر کنید همه چیز در زندگی تان عالی است. با این حال، بدن شما هیچ گاه دروغ نمی گوید، و وقتی به آن گوش ندهید، پیامها را دریافت می کنید. این پیامها ناخوشایندند اما بدنتان از آنها به عنوان آخرین راه حل برای کمک گرفتن از شما استفاده می کند . در این مقاله به سیگنالهای استرس و تاثیر آن بر روی بدن تان می پردازیم.

  • دندانهایتان را به هم فشار می دهید

بزرگترین علت دندان قروچه کردن استرس است. ممکن است متوجه شوید که در طول روز یا موقع خوابیدن دندانهایتان را روی هم فشار می دهید. یکی از نشانه های این عادت آن است که صبح روز بعد آرواره درد می گیرید. ممکن است حتی متوجه شوید که دندانهایتان از حالت طبیعی کوتاهترند. بهتر است برای محافظت از دندانها از گارد دندانی در شب استفاده کنید.

  • همیشه بیش از حد عرق می کنید

تعریق به دلایل زیادی رخ می دهد: ورزش، دمای بالا، یا زمانی که مغز شما تهدیدی را درک می کند. با این حال، اگر مدام عرق می کنید، ممکن است نشانه این باشد که بیش از حد مضطرب هستید. بدن ما باید تمام آب را از طریق پوست و سپس از طریق کلیه ها خارج کند تا درست در وسط دفاع از خود از دستشویی استفاده نکنیم. در نتیجه، واکنش جنگ یا گریز ایجاد می شود و باعث می شود بیش از حد عرق کنید.

  • موهایتان بیشتر از معمول می ریزد

پیدا کردن موهای بیشتر در حمام یا روی شانه ممکن است نشانه استرس پنهان باشد. حتی ممکن است ناخودآگاه موهای خود را بکشید. آشفتگی عاطفی می تواند مرحله رشد چرخه مو را مختل کند. حتی اگر اخیراً هیچ اتفاق وحشتناکی رخ نداده است، به یاد داشته باشید که ریزش مو معمولاً به تأخیر می افتد. بنابراین ممکن است ۶ تا ۱۲ هفته پس از یک رویداد استرس زا ریزش مو را تجربه کنید.

  • لکه های قرمز پوستی دارید

اگر از آلرژی رنج نمی برید، اما هنوز هم دچار آلرژی می شوید، ممکن است یک تجربه احساسی را پشت سر گذاشته باشید. علاوه بر این، شما حتی ممکن است به دلیل استرس لکه های قرمزی را  در دهان خود ایجاد کنید. ممکن است آنقدر از نظر احساسی تحت تأثیر قرار گرفته باشید که بدن شما مواد شیمیایی آزاد کند که واکنش بدن شما را به عملکردهای دیگر تغییر دهد.

  • پلک چشمتان مدام می پرد

استرس می تواند سیگنال های غیرعادی به مغز و ماهیچه های صورت شما بدهد. در نتیجه چشم شما به طور غیرقابل کنترلی تکان می خورد. ممکن است متوجه حرکت غیرارادی پلک پایین یا در موارد نادر پلک بالا شوید. در برخی موارد، پرش چشم برای هفته ها یا حتی ماه ها طول می کشد.

  • دهانتان همیشه خشک است

اگر دائما تشنه هستید و هیچ خوراکی شوری نخورده اید، به سلامت عاطفی خود توجه کنید. استرس طولانی مدت غدد بزاقی شما را مسدود می کند و باعث خشکی دهان می شود. همچنین ممکن است به دلیل کم آبی بدن، در بلع مشکل پیدا کنید.

حتما بخوانید:   خطرات گم شدن در فکر و خیال و پیداکردن راه خروج از این موضوع

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف