۶/۶ میلیارد دلارهزینه بازگشت خودروهای برقی

۶/۶ میلیارد دلارهزینه بازگشت خودروهای الکتریکی
۶/۶ میلیارد دلارهزینه بازگشت خودروهای الکتریکی
امتیاز به این post

خودروبرقی ، رانندگی بدون آلودگی

در این مقاله از مجله اینترنتی مبین قصد داریم به مسئله هزینه های تولید، فروش و نگهداری خودروهای الکتریکی بپردازیم.با ما همراه باشید.

فروش در حال افزایش است، اما هزینه‌های ساخت زیرساخت‌های مرتبط پیشنهاد می‌دهد که این یک گذار طولانی خواهد بود.

عالی نمیشد اگر بدون آلوده کردن کردن هوایی که تنفس می‌کنیم رانندگی کنیم؟ افسوس که همه نمی تونن از عهده خرید خودرو های الکتریکی بر بیایند.

خبر خوب این است که مرگ موتور احتراق داخلی نزدیک است و فروش وسایل نقلیه الکتریکی رشد چشم گیری داشته است. کشورهایی که بیش از ۱۰ درصد از فروش خودرو در جهان را تشکیل می‌دهند، برنامه‌های مفصلی را برای حذف خودروهای سنتی با سوخت بنزین دارند. از قبیل چین، و که تا ۴۰ درصد هم رسیده.

رانندگی با جریان فعلی

فروش خودروی برقی چینی از بازار گسترده خودرو چین پیشی گرفته‌است.

۶۶ میلیارد دلارهزینه بازگشت خودروهای الکتریکی
۶۶ میلیارد دلارهزینه بازگشت خودروهای الکتریکی

نسل جدید خودرو های برقی

این روزها با خودروهای برقی می توان سریع‌تر از قبل رانندگی کرد و زودتر شارژ می شوند . خودروسازان شروع کردند به تولید حداقل یک نوع از خودرو های  الکتریکی، با بیش از ۱۰۰ مدل باتری که تا سال آینده در دسترس خواهند بود. آیا این به معنای داشتن خودرو های مقرون ‌به‌ صرفه در آینده است؟

هزینه های خرید

آمار فروش حاکی از این است که دستیابی به این هدف خیلی دور نیست: مصرف کنندگان بیش از ۱ میلیون خودرو الکتریکی در سال گذشته خریداری کرده اند که در مقایسه با سال ۲۰۱۶تقریبا ۶۰ درصد افزایش یافته است، حتی با کاهش تقاضای جهانی خودرو. چین، با سیاست حمل و نقل سبز تهاجمی، تقریبا نیمی از فروش جهانی شامل خودروهای الکتریکی می شود. میانگین قیمت باتری های لیتیوم یون که تقریبا نیمی از هزینه ماشین را شامل می شوند، از ۵۹۹ دلار به ازای هر کیلووات ساعت به ۲۰۸ دلار به ازای هر کیلووات ساعت در طی پنج سال گذشته کاهش یافته است. در حال حاضر رانندگان تقریبا ۶۰۰،۰۰۰ شارژر در سراسر جهان دارند، که بیش از نیمی از آنها در چین هستند. کشور مسئول بخش بزرگی از تقاضا است، از طریق سیاست های تنبیه و تشویق. این مسئله خودروسازان جهانی را مجبور به ایجاد جایگاه در بزرگترین بازار خودرو در جهان می کنند تا خودروهای الکتریکی تولید کنند.

حتما بخوانید:   فواید سیگار برگ، مضرات سیگار برگ و اندکی تاریخچه

الکتریکی سازی، اما نه برای مدت زمان محدود

انتظار می رود نفوذ فروش خودروهای الکتریکی پس از سال ۲۰۳۰ به شدت افزایش یابد (منبع: بلومبرگ منبع مالی جدید انرژی )

 

۶/۶ میلیارد دلارهزینه بازگشت خودروهای الکتریکی
۶/۶ میلیارد دلارهزینه بازگشت خودروهای الکتریکی

افزایش فروش خودرو برقی

در امتیاز دهی، از اهمیت وسایل نقلیه متعارف می کاهند. با این حال، کاهش موتورهای گاز پرمصرف به عنوان تولید کنندگان نیروی دقیق استانداردهای اقتصاد سوخت درباره تجدید نظر در آینده و تقلید از چین بیرحمانه بنظر می رسد. در ماه گذشته، خرید و فروش خودرو الکتریکی در کشور ۵۵ درصد افزایش یافت حتی به طور کلی تقاضا خودرو سواری سقوط کرد.

شرکت Tesla Elon Musk برنامه های بزرگی برای چین، همراه با یک میزبان از شرکت های برق خودروی خانگی دارد که با حمایت از سرمایه گذاران عمیق درگیر شده است.

انگیزه های چین، سیاست ها و قوانین صنایع اساسا بخشی از تمام خودروهایی که به فروش می رسند به خودرو های الکتریکی اختصاص دارند. با کمتر از یک سوم از قطعات خودرو معمولی،  می توان مدل های الکتریکی را به آسانی تولید کرد. مطمئنا، پس ما ادامه می دهیم؟

مشکل این است که آمار فروش حاکی از کیفیت یا تکنولوژی نیست. در اوایل سال جاری، تحلیلگران شرکت UBS Group AG به بررسی استفاده از باتری های الکتریکی در اطراف آسیا و اقیانوس آرام پرداختند. واقعیت به همان اندازه که ارقام نشان می داد ، خوب نبود. تحلیل گران بعد از صحبت با شرکتکنندگان صنعت ناشناس متوجه شدند که باتری های داخلی چین در دماهای پایین عملکرد کمتری داشت و شرکت ها با مشکلات تولید دیگری نیز مواجه بودند دیگران ادعا کردند که آمار فروش ها عمدتا تلاش های بازاریابی است که منعکس کننده فشار دولت های محلی است که مشتاق نشان دادن پیروی از سیاست های پکن هستند.

حتما بخوانید:   لوگوی جدید بی ام و همه عناصر اشتباه در طراحی مدرن لوگو را دارد

حساسیت قیمت

در چین، خریداران کمتر مایل به پرداخت مبلغ زیاد برای ماشین هستند و این نزاع به طرز چشمگیری در محدوده ۵۰،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ یوان افزایش می یابد.

۶/۶ میلیارد دلارهزینه بازگشت خودروهای الکتریکی

در همین حال، در ماه اوت، شرکت جنرال موتورز به دلیل کمبود باتری، معرفی مدل Buick Velite 7، نسخه محلی مدل Volt خود را به تعویق انداخت. این راه اندازی که برای ماه سپتامبر برنامه ریزی شده بود، با یک نسخه خالص الکتریکی برای سال آینده طراحی شده است. تامین کننده یک شرکت چینی متعلق به میشیگان با یک کارخانه در بندر هان جو است.

در هر صورت، مشکل هزینه و در نتیجه، مصرف کننده بزرگتر می شود.  طبق نظرسنجی UBS حدود ۱۰،۰۰۰ نفر در شش بازار بزرگ خودرو، خانوارهایی که به احتمال زیاد به خرید یک ماشین الکتریکی با باتری می پردازند، دارای درآمد ۳۰۰۰۰۰ دلار در سال یا بیشتر هستند. تنها ۴۱ درصد خانوارهایی که درآمد ۱۵۰،۰۰۰ تا ۲۰۰،۰۰۰ دلار دارند، قصد دارند خودروی بعدی خود را از بین خودرو های الکتیریکی خریداری کنند. بزرگترین مانع برای خرید خودروهای سالم تر و با آلایندگی کمتر همچنان قیمت بالای آنها است.

دوم مشکلات در حمل و نقل عمومی. ادامه مطلب:

  • چرا حمل و نقل عمومی همیشه دچار مشکل است؟
  • خط آهن چین در جای پرتی واقع شده است.
  • کلید حمل و نقل آینده در دست شهرهاست.
  • شهر های بزرگ دور از جاده ها قرار دارند.
  • سفر هوایی دیگر لذت قبلی خود را ندارد.
  • قوانین جاده شامل خودرو های بدون راننده نمی شود.

هزینه تصویب و اصلاح این موارد نجومی است. ۶ هزار میلیارد دلاربه لحاظ نظری طبق گفته ی گروه شرکت گلدمن ساکس که حدود ۷٫۵ درصد به ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان است، برآورد شده است. نیاز به ایجاد زیرساخت های برای خودروهای الکتریکی از قبیل ایستگاه ها و شبکه های شارژ می باشد. هم چنین باید به این مورد  هزینه ساخت و تولید خودرو و باتری را اضافه کرد که احتمالا بیش از این مبلغ خواهد شد.

حتما بخوانید:   اپل از بزرگترین شاهکار خود پرده برداشت

مطالعات نشان داده اند که هزینه های انتقال باید از طریق یارانه ها و حمایت های دولتی کاهش یابد. حمایت زود هنگام – همانطور که در مورد تسلا در دانمارک و هنگ کنگ انجام شد.-باعث افزایش سریع آمار فروش می شود..

فرصت بزرگ

تولید کامل وسایل نقلیه الکتریکی، تقریبا ۶ تریلیون دلار سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت های اطراف خودروهای سبز نیاز دارد.

۶/۶ میلیارد دلارهزینه بازگشت خودروهای الکتریکی
۶/۶ میلیارد دلارهزینه بازگشت خودروهای الکتریکی

برای شرکت ها، پیدا کردن تعادل بین قیمت و سودآوری کار سختی است. نگاهی چین قهرمان باتری معاصر Amperex فناوری آموزشی ویبولیتین، که در شنژن حدود شش ماه پیش به رسمیت شناخته شد. این آمار مثل BMW AG در میان مشتریان خود و تقریبا ۴۰ درصد از بازار باتری در چین است. حاشیه ۵ درصد در سه ماهه سوم کاهش یافت، هر چند حجم و سود افزایش یافت. کاهش در متوسط قیمت فروش و هزینه های بالاتر مواد اولیه بالاتر باعث سرزنش شد.

هزینه های تولید خودرو برقی

حتی با پیشرفت تکنولوژی، هزینه ها همچنان بزرگترین مانع هستند. خودروسازان لوکس مانند جگوار لندرور و پورشه ، حاشیه های بهتر از SUV های با قیمت بالا را به دست خواهند آورد. اما برای چنین مدلهایی برای مقرون به صرفه بودن هزینه باتری باید به قیمت ۱۰۰ دلار برای هر کیلووات ساعت برسد.

تامین هزینه های سرمایه مورد نیاز برای این مورد آسان نخواهد بود. هزینه ها بزرگترین مسئله برای صنعت خودرو، از تعرفه ها و مواد اولیه بدر کار و تحقیق و توسعه می باشد. قیمت کالاهای فروخته شده به طور متوسط بیش از ۸۰ درصد از فروش خالص در بزرگترین شرکت های خودرو در جهان است

مخلص کلام  این است که ما حداقل پنج سال تا کاهش قیمت یک ماشین الکتریکی خوب به سمت مقرون به صرفه متعادل فاصله داریم، بدون تأکید بر اعتبارات مالیاتی و یارانه. رانندگان باید مدت زمان بیشتری را برای داشتن خودرو های سالم صبر کنند.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف