۷ باور غلط درمورد بیماری افسردگی

۷ باور غلط درمورد افسردگی
امتیاز به این post

مشکلات روحی-روانی جدی بوده و شوخی بردار نیستند. حقایق نادرست زیادی در مورد بیماری افسردگی وجود دارد که باعث می شود عموم مردم با دیدی غلط به این وضعیت نگاه کنند. باید جلوی انتشار و باور این تفکرات غلط گرفته شود.

اول از همه اینکه افسردگی فقط به معنای ناراحت بودن نیست. بیماری افسردگی بیماری ای جدی است که می تواند به طرق مختلف باعث نابودی زندگی افراد شود. این بیماری هم به مانند بیماری ای جسمی می تواند جلوی انجام عملکرد های روزمره و درست افراد را بگیرد.

افسردگی یک شوخی یا بهانه نیست. گاهی اوقات این موضوع بازیچه ی دست کسانی که اطلاعات درستی از آن ندارند می شود. در ادامه می خواهیم به یکسری از باورهای غلط در مورد افسردگی اشاره کنیم.

۱_فقط ناراحت هستید: یکی از رایج ترین سوءتفاهمات  در مورد بیماری افسردگی این است که شما فقط احساس ناراحتی می کنید. ناراحتی زمانی اتفاق می افتد که پیشامد ناگواری در زندگی تان رخ داده یا گاها احساس تنهایی کنید. اما افسردگی فرق می کند.

گاهی اوقات اصلا هیچ دلیلی برای ناراحت بودن و یا افسرده شدن ندارید، اما به هر حال در این حالت هستید که می تواند روزها، ماه ها و یا حتی سال  ها ادامه پیدا کند. افسردگی یک بیماری است نه یک احساس.

۲_هیچ اراده ای ندارید: یک سری از افراد به کسانی که به افسردگی مبتلا هستند فشار می آورند که اگر دیدگاه خود را به زور هم که شده تغییر دهند، حال شان بهتر می شود و فقط لازم است که از خود اراده نشان دهند. اما واقعیت این است که ارتباطی میان افسردگی و اراده وجود ندارد. شما می توانید در عین حالی که بسیار با اراده هستید، از افسردگی هم رنج ببرید.

حتما بخوانید:   7 دلیل برای جذب افرادی با عزت نفس پایین

۳_باید حتما چیزی این وضعیت را تحریک کند: بسیاری از مردم بر این باورند که لزوما مسئله ای باعث تحریک بروز افسردگی می شود. با اینکه ممکن است گاهی این قضیه صدق کند، اما همیشه و در تمام افراد درست نیست. بعضی وقت ها افسردگی خود  به خود و بدون هیچ دلیلی اتفاق می افتد. یکی از دلایل جدی بودن این بیماری همین است. فقط تصور کنید کلی احساس تیره و تار داشته باشید و ندانید سر منشأ آن چیست.

۴_فقط خانم ها افسرده می شوند: یکی از مسخره ترین باورهای غلط در مورد افسردگی همین است. با اینکه نرخ افسردگی در خانم ها بیشتر است، اما لزوما بدان معنا نیست که فقط خانم ها افسرده می شوند.

۵_تغذیه  ی سالم افسردگی را دور می کند: درست است که دنبال کردن سبک زندگی سالم باعث بهبود در بسیاری از زمینه ها می شود، اما تأثیری روی افسردگی ندارد! با اینکه برخی میوه ها و سبزیجات درصد ریسک ابتلا به افسردگی را کاهش می دهند، اما درمان بیماری افسردگی نیستند. تنها سالم غذا خوردن نمی تواند یک شرایط روحی– روانی را بر طرف کند و عموما فاکتورهای مختلفی در این قضیه دخیل هستند.

۶_افسردگی را باید مخفی نگه داشت: بسیاری از مردم از روی خجالت یا ترس از قضاوت شدن بیماری افسردگی را به شکل یک راز نگه می دارند. وقتی نتوانید در مورد این مسئله با کسی صحبت کنید، شرایط جدی تر شده و حتی ریسک خودکشی بالاتر می رود. دلیل دیگری که این باور غلط باید برچیده شود این است که صحبت در مورد این موضوع می تواند منجر به درک بیشتر و پیدا کردن درمان های کارآمدتر شود.

حتما بخوانید:   وقتی میخواهید روابطی قوی تر با دیگران برقرار کنید از این 12 تکنیک کمک بگیرید

۷_شکست خواهید خورد: یکی از باورهای نادرست ناراحت کننده این است که دیگران فکر می کنند یک فرد افسرده زندگی پرباری نخواهد داشت. حتی گاهی خودتان هم به خودتان شک می کنید. برای اینکه زندگی بهتری داشته باشید باید راهکارهایی که رویتان جواب می دهند را پیدا کنید. چیزی که روی دیگران جواب می دهد ممکن است روی شما جواب ندهد.

با تمام این ها وظیفه ی همگانی این است که اطلاعات خود را در مورد مسائل این چنینی بالا برده و نگذاریم باورهای نادرست و قضاوت های پیش داورانه بر ذهن مان چیره شوند.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف