۷ روش برای الهام گرفتن در سخت ترین دوران زندگی

۷ روش برای الهام گرفتن در سخت ترین دوران زندگی
امتیاز به این post

 

در زمان سختی، مثبت بودن، کمک کردن به دیگران، زمان دادن به خود، دنبال کردن مسیر قهرمان زندگی و الویت بندی کردن امور شیوه هایی برای الهام گرفتن هستند.

زندگی همیشه برای همه عادلانه نیست. هر از چندی ناراحت شدن طبیعی است. اما درس مهمی که باید یاد بگیریم از دست ندادن امید و جستجو کردن الهام است.

شما در طول مسیر زندگی بالا و پایین میشوید و گاهی شاد و گاهی مستاصلید. اما وقتی به دشت ها یا سرازیری های زندگی می رسید، دستی باید شما را بلند کند.

غمها و ناامیدی ها مانند خود زندگی به زودی گذر می کنند. اما بدین منظور باید در شرایط چالش برانگیز زندگی صبور و شجاع باشید.

پیدا کردن موارد الهام بخش در چنین شرایطی ممکن است سخت باشد اما تسلیم نشوید و به دنبال روشهای طبیعی برای ایجاد انگیزه در خود باشید.

در این مقاله درباره اینکه چطور در شرایط سخت میتوانید الهام بگیرید، صحبت می کنیم.

الهام گرفتن در شرایط سخت زندگی

شما میتوانید هزاران نقل قول الهام بخش و معنادار را در اطرافتان پیدا کنید. در نگاه اول، ممکن است پوچ به نظر برسند اما با نگاهی دقیقتر سرنخ های ظریفی را پیدا می کنید که هدایت تان می کنند.

درست مانند نقل قولها، مسیرهای متفاوتی اطراف شما وجود دارد. اما باید با تمرکز،  شیوه های جدیدی برای بلند کردن خود حتی در سختترین شرایط پیدا کنید.

در اینجا هفت راه برای کمک به شما در گذشتن از دوران سخت ارائه شده اند

  • مثبت بمانید

این گام در صورتی که آن را فراموش نکنید،  باعث کاهش میزان استرس، ناامیدی و ناراحتی در شما می شود. صرف نظر از اینکه چقدر شرایط تان ملال آور است، مطمئن باشید کسی هست که شرایطش از شما بدتر باشد

حتما بخوانید:   چرا مشغول کردن خود بهتر از مثبت اندیشی است

 

زمانی که باور کنید تنها فرد بدشانس روی زمین نیستید، ناراحتی نمیتواند شما را از پای در بیاورد.

ممکن است داستان مربوط به آن دو نفر را شنیده باشید که  یکی از آنها  لنگه کفشش را گم کرده بود. او در حالی که برای کفش گمشده اش ناراحت بود مرد فلجی را دید.

ناگهان متوجه عمق ناراحتی مرد افلیج شد و دیگر برای کفش گمشده اش ناراحت نبود. این داستان درس زندگی است که باید همیشه آن را به یاد داشته باشید.  همیشه نسبت به همه چیز مثبت فکر کنید، فضایی مثبت در اطرافتان بوجود بیاورید و  خود را خوش شانس بدانید که اتفاق بدتری برایتان نیافتاده است.

  • به دیگران کمک کنید

انسانیت زیباتر از هر چیزی است که تصورش را بکنید.

برای سبک کردن قلب خود، در کارهای خیریه مشغول شوید. مددکار اجتماعی شوید و به افراد نیازمند کمک کنید. کمک کردن به دیگران فضیلتی والاست و از انجام آن شادی فراوانی نصیبتان می شود.

دلیل خنده کسی باشید. پول نمی تواند چنین آرامشی را برایتان بخرد. وقتی به مشکلات دیگران می پردازید و به آنها کمک می کنید، دیگر به بدبختی های خودتان فکر نمی کنید. کمک کردن روشی عالی برای پرت کردن حواستان از درد و رنج های مادی است.

لازم نیست فقط برای کمک کردن به دیگران وارد خیریه شوید. کارهای ساده مانند کمک کردن به اقوام و خویشاوندان و رسیدگی به باغچه یا حیوان خانگی به شما در گذراندن شرایط سخت کمک می کنند.

  • زمانی را به خود اختصاص دهید

مردم همیشه مجبور نیستند با ناملایمات زندگی کنار بیاییند. الویت بندی کردن خود همیشه ضروری است.دست از قشقرق به پا کردن بر سر آنکه چه اتفاقی می توانست بیفتد بردارید. در عوض، در زمان حال زندگی کنید و شرایط پیش رو را الویت بندی کنید. زمانی را به خود اختصاص دهید. تنها بودن به شما فرصتی برای تعمق بر آنچه که برای رشدتان مهم است میدهد.

حتما بخوانید:   چگونه در در مدت 5 دقیقه پایان یک روز پر از استرس آرام شوید

به فعالیت هایی فکر کنید که حالتان را بهتر می کند. فقط فکر نکنید . عمل کنید. اگر عاشق خواندن هستید، آواز خواندن را شروع کنید. میتوانید جایی دور از شلوغی های شهر بروید و برای آرام و شاد شدن نقاشی کنید.

اگر فیلم دیدن را دوست دارید، فیلم ببینید. به خودتان زمان کافی بدهید تا برای پروژه بعدی آماده شوید.

 

  • قدردان کمکهای دیگران باشید

هر کمکی صرف نظر از کوچکی آن،  باز هم میتوانند حال گرفته شما را خوب کند. تشکر کردن از افراد را یاد بگیرید. بهتر است انتظار زیادی از دیگران نداشته باشید. اگر انتظاراتتان بالا باشد ممکن است دل شکسته شوید

حتی اگر برای دیگران کارهای زیادی انجام داده اید، امید زیادی به کسی نداشته باشید. در نتیجه وقتی کسی برای آرام کردن قلب دردمندتان می آید، خیلی شاد می شوید.

از دیگران خرده نگیرید. در عوض حتی برای کارهای کوچک، قدردان باشید

  • اولیت هایتان را درست تنظیم کنید

باید به این باور برسید که پشیمانی شما را به جایی نمی رساند. در عوض، شرایط تان را وخیم تر می کند. باید بدانید بر چه تمرکز کنید.

بیشتر مردم با گریه و زاری و فکر کردن به اینکه کجای کارشان اشتباه بوده، در خود استرس ایجاد میکنند. باید این عادت را ترک و کاری که شده را فراموش کنید.

شما با گریه زاری و نفرین کردن، نمیتوانید سرنوشت را تغییر دهید. بهتر است با آن کنار بیایید و روی کاری که میتوانید از این پس انجام دهید، متمرکز شوید

این کار درس گرفتن از اشتباهات تان را به شما الهام می کند. تجربیاتی که اکنون بدست می آورید، در آینده به دردتان خواهند خورد. پس دست از غصه خوردن برای گذشته بردارید و بر آینده تمرکز کنید

  • قهرمان زندگی تان را دنبال کنید

یک روش موثر دیگر برای کنار آمدن با شرایط سخت الهام گرفتن از افرادی است که الهام بخش شما هستند. همیشه افرادی هستند که در هر یک از حوزه های زندگی الهام بخش ما باشند.

حتما بخوانید:   ۱۰ دلیل برای پیدا کردن شغل جدید

آن فرد میتواند پدر، مادر یا شخصیتی مشهور باشد. هر که باشد، زندگی شان را ببینید و سعی کنید متوجه سختی هایی  شوید که در زندگی با آن روبه رو شده اند. تنها با دنبال کردن آنها میتوانید انگیزه لازم برای جلو رفتن را پیدا کنید.

  • افکارتان را با جامعه در میان بگذارید

یکی از روشهای موثر برای برطرف کردن افسردگی مالیخولیایی، صحبت کردن است. تا زمانی که صحبت نکنید و هر چه درون سینه دارید را بیرون نریزید، نمیتوانید بر درد و رنجی که می کشید فائق شوید. جامعه در این موارد نقشی تعیین کننده بازی می کند.

همه جا اجتماعاتی متشکل از افرادی که نیازمند حمایت و تشویق هستند، وجود دارد. میتوانید عضو هر یک از این اجتماعات شوید. اگر کسانی را اطراف خود دارید که با آنها احساس راحتی می کنید، بروید و با آنها صحبت کنید.

احساسات تان را تنها برای کسانی مطرح کنید که کورکورانه شما را قضاوت نمی کنند. شما به افرادی در زندگی تان نیاز دارید که به هر قیمتی که شده کنار شما باقی می مانند. آنها همچنین از اینکه رودر رو اشتباهاتتان را به شما بگویند ابایی ندارند.

سخن آخر

تنها شمعی کوچک برای روشن کردن فضایی تاریک کافی است. موارد الهام بخش همه جا در اطراف شما حضور دارند اگر بدانید چگونه  و کجا را نگاه کنید. ناراحتی گذرا است و از بین می رود. هیچ گاه از خودتان دست نکشید و به مبارزه ادامه دهید.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف