۷ نشانه دوست ساختگی

۷ نشانه دوست ساختگی
امتیاز به این post

 

دوستان ساختگی، از دشمن بدترند. آنها از شما استفاده می کنند، به شما آسیب می زنند و سپس گویی که اتفاقی نیافتاده پیش شما برمیگردند. گاهی اوقات افرادی که تظاهر به دوستی با شما می کنند حقیقتا افرادی سمی هستند.

نشانه های دوست ساختگی

دوستان ساختگی نشانه های ظریفی در رفتار خود دارند که مشخص می کنند دوست حقیقی نیستند. بنابراین باید به نحوه رفتار آنها با خود دقت کنید. در زیر به چند نشانه در مورد این افراد اشاره می کنیم:

  • همیشه چیزی نیاز دارند

کمک خواستن اصلا ایرادی ندارد. اما دوستانی که مرتبا از شما درخواست پول یا چیزهای دیگر می کنند ممکن  است  دوست شما نباشند. این رفتار گاهی اوقات نامحسوس است و مثلا ممکن است مثلا بعد از مدتها غیبت به شما زنگ بزنند و حالتان را بپرسند. سپس وقتی دوباره با آنها در حال گرم کردن رابطه تان هستید، یکی دو روز بعد درخواست کمک می کنند. برخی افراد در سوء استفاده از دیگران ماهرند اما هیچ گاه دوست واقعی برای طرف مقابل خود نمی شوند.

  • وقتی به آنها نیاز دارید، غیبشان می زند

آیا تا به حال متوجه افرادی شده اید همیشه از شما چیزی می خواهند اما وقتی شما از آنها چیزی می خواهید ناپدید می شوند؟ بله این یک علامت خطر بزرگ است. آنها وقتی به کمک شان نیاز دارید بهانه تراشی می کنند، مثلا به شما می گویند که به شخص دیگری کمک می کنند یا بیمارند. دوست واقعی در زمان نیاز به شما کمک می کند و دوست ساختگی مانند شبح غیبش می زند.

  • انرژی خوارند

بودن در کنار یک دوست ساختگی، انرژی شما را تخلیه می کند. آنها اکثر اوقات منفی صحبت می کنند و تنها حرف از مشکلاتشان می زنند. وقتی فرصت اینکه درباره موضوعی خوب با آنها صحبت کنید را بدست می اورید، با استفاده از کلمات منفی خبر خوب شما را بد جلوه می دهند. فرض کنیم درباره ماشین جدیدتان به آنها خبر می دهید. یک دوست واقعی برای شما خوشحال می شود. در عوض دوست ساختگی یا درباره حقوق بالای شما صحبت می کند یا اینکه چقدر او هم دوست دارد ماشینی جدید داشته باشد. همیشه وقتی با یک دوست انرژی خوار صحبت می کنید، شور و هیجانتان از بین می رود.

حتما بخوانید:   اندازه ساعدتان چه درباره شخصیت تان می گوید

 

  • درباره شما با دیگران صحبت می کنند

اگر دوستی دارید که درباره دیگران شایعه پراکنی می کند، مطمئن باشید که پشت شما نیز پیش دیگران صحبت می کند. این نوع دوستان عاشق سخن چینی کردن و گرفتن اطلاعات و پخش کردن آن در بین همه هستند. دلیل کار این نوع افراد هنوز مشخص نیست و به نظر کاری بچه گانه می آید. اما افراد بزرگسال حتی در سنین پیری نیز این کار را انجام می دهند. اگر فکر می کنید دوست چنین فردی هستید، دست از گول زدن خود بردارید.

  • کینه جو هستند

گاهی اوقات دوستانتان شما را ناراحت می کنند و ممکن است چند روز با هم قهر کنید. این کار باعث می شود زمانی دور از هم، از عصبانیت خود کم کنید. اما یک دوست ساختگی یک گام فراتر می رود و کینه توزی می کند. افرادی که دوست واقعی شما نیستند، هفته ها، ماهها، سالها و یا حتی تا ابد  در دل خود از شما کینه میگیرند.  اما حداقل اگر از شما کینه به دل بگیرند مزاحمتان نمی شوند. اگر بعد از چند هفته پیش شما برگشتند، دیگر آنها را می شناسید و باید وقت کمتری در آینده با آنها سپری کنید

  • از موفقیت شما حمایت نمی کنند

وقتی اتفاق خوبی برای شما می افتد، مثلا گرفتن ترفیع کاری یا برنده شدن جایزه در یک مسابقه، یک دوست ساختگی برای شما خوشحال نمی شود. او حسادت می کند. اما با این حال به شما نزدیک می شود تا ببیند چقدر میتواند از شما پول بگیرد. آنها تا به حال به دلیل « بد شانسی آوردن » از شما پول گرفته اند. بهانه های آنها نیز احتمالا دروغ است. اگر موفقیت شما مالی نباشد، همچنان حسادت می کنند اما دیگر زیاد به شما نزدیک نمی شوند. در عوض پشت سرتان حرف می زنند.

  • آنها واقعا شما را نمی شناسند

با آنکه افراد ممکن است چیزهای کمی در مورد شما بدانند تا زمانی که دوست حقیقی شما نباشند، از زندگی شما خبر ندارند.

حتما بخوانید:   چگونه روابط والدین تان بر زندگی شما تاثیر می گذارد

دوستان ساختگی  ، اسم شما، محل زندگی و حتی تعداد اعضای خانواده تان را می دانند. اما از موضوعات اصلی زندگی تان بی خبرند. آنها مشکلات شما را نمی دانند، اینکه چرا به یک موسیقی خاص علاقه دارید و یا فرهنگ خانوادگی تان چیست. دوستان حقیقی، عمیقا شما را می شناسند اما دوستان ساختگی چندان با شما آشنایی ندارند.

آیا دوستان واقعی خود را می شناسید؟

وقتی کسی تظاهر به دوست بودن با شما می کند، ارتعاش خاصی از خودش منتشر می کند. وقتی این ارتعاشات را بشناسید، میتوانید دوستان حقیقی را از دوستان ساختگی خود تفکیک کنید. دوستان ساختگی آرزو می کنند شخصیت قدرتمندی چون شما داشته باشند. آنها را ببخشید و مهربانی کنید. هیچ گاه خود را در سطح آنها پایین نیاورید و همیشه سعی کنید دوستانی حقیقی در اطراف خود جمع کنید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف